Medewerkersonderzoek Huis & Erf
Opzet van het onderzoek Onderzoek uitgevoerd onder alle medewerkers Online uitgevoerd: e-mail met reminders De privacy van de medewerkers Respons: Ligt normaliter tussen de 60% en 95%. Bij een lage respons twijfel over representativiteit. Met een hoge respons verkrijg je draagvlak voor de resultaten én de maatregelen die op basis van de resultaten worden genomen. De respons voor Huis & Erf is 96% en dat is heel goed! www.duomarketresearch.nl
Resultaten www.duomarketresearch.nl
Beoordelingscriteria De gemiddelde scores: 7,8 of hoger: zeer goed/zeer tevreden 7,4 tot en met 7,7: goed/tevreden 6,9 tot en met 7,3: redelijk/redelijk tevreden 6,1 tot en met 6,8: matig/matig tevreden 6,0 en lager: zeer matig/slecht/niet tevreden Percentage (on)tevreden medewerkers aandachtspunt bij 20% of meer ontevreden medewerkers De benchmark De prioriteitenmatrix www.duomarketresearch.nl
Algemeen beeld www.duomarketresearch.nl
De hoofdaspecten – manier 1 en 2 www.duomarketresearch.nl
Benchmark – manier 3 www.duomarketresearch.nl
De hoofdaspecten – afdelingen www.duomarketresearch.nl
De hoofdaspecten – dienstjaren www.duomarketresearch.nl
Prioriteitenmatrix – manier 4 www.duomarketresearch.nl
Tussenconclusies Medewerkers zeer tevreden, betrokken en gemotiveerd Verbeterpunten – ga ik hierna op in – zijn dan ook relatief www.duomarketresearch.nl
Samenwerking www.duomarketresearch.nl
Werkomstandigheden www.duomarketresearch.nl
Werkdruk www.duomarketresearch.nl
Communicatie www.duomarketresearch.nl
Cultuur www.duomarketresearch.nl
Conclusies Uitgangsituatie voor de toekomst zeer positief Het vertrouwen van de medewerkers in de organisatie is groot De ‘lijn’ (directeur/bestuurder – MT – manager/direct leidinggevende) scoort erg goed Voor (verdere) verbetering komen in aanmerking: de samenwerking tussen de afdelingen, een betere communicatie (met name elkaar rechtstreeks, open en eerlijk aanspreken) en de werkdruk (met name Klant & Wonen) Ook op afdelingsniveau zijn er verbeterpunten www.duomarketresearch.nl