Medewerkersonderzoek

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Satisfaction survey Externe consultants 2012 Randstad Professionals.
Advertisements

1 De invloed van de organisatie op het meldgedrag van managers en medewerkers: een kijkje in de keuken Muel Kaptein Transparency International, April 21,
Interpolis Kantoor Concept Je werkplek is waar je bent
Bevraging onder leden 2010 Zorgnet Vlaanderen. | Aanpak Zorgnet Vlaanderen | 1 Bevraging onder leden 2010 HET ONDERZOEK Aard onderzoekBevraging onder.
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Zo doen we dat in Dordrecht: Bewoners aan Zet
1 Samenvatting Een onderzoek is uitgevoerd naar de tevredenheid van de decanen van VMBO-scholen over de dienstverlening van het ID College. Niet alleen.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Training algemeen.
Waarom een vitale organisatie positief werkt
1-Meting imago-onderzoek schilders- en onderhoudsbranche 2013.
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Visie Mensontwikkeling WSD
Tevredenheidsonderzoek 2007
- 1 - maandag 21 juli 2014 OPDIC | | OPDIC het fundament onder uw bedrijfsvoering.
Cultuur Patiëntveiligheid in Belgische ziekenhuizen
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Het medewerkertevredenheidsonderzoek: een aanzet tot dialoog met medewerkers.
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
Opleiden van medewerkers
Het MT in de kinderopvang Boek & veldonderzoek ‘ Ze zijn op Heidagen’
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
The 20/20 Experience Justin Timberlake. Wat? Het is de nieuwste CD van Justin Timberlake Het eerste deel van de CD -> tweede deel komt in september 12.
Nadere presentatie van de Centrale Onderzoeksagenda t.b.v. Zomerschouw te Emmen op 6 juni 2013 door Ineke Delies.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Speerpunten uitkomst leerlingen- en oudertevredenheidsonderzoeken.
8 september 2014 Veiligheid Dorplein Eerst wat algemene informatie.
Klanttevredenheidsonderzoek 2012
Gezond werken in de zorg Resultaten onderzoek januari 2015 Transvorm Marc Spoek – Sichting IZZ Babette Bronkhorst – Erasmus Universiteit Rotterdam.
LMSO Congres “Ba-Ma mobiliteit” BMSO Historie BMSO Ba-Ma mobiliteit Resultaten NVMO discussie Enquête master voorlichting.
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
H2 Organisatiestructuur
MANTELZORGER BINNEN MIJN ORGANISATIE. Combinatie werk en mantelzorg Richtvragen:  Is het thema mantelzorg gekend en ook bespreekbaar binnen jullie organisatie?
Laaggeletterdheid en werk
Het Rijk van Koning Klant
DE MENING VAN OUDERS OVER DE SCHOOLAANPAK VAN PESTEN
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Onderzoek beeldvorming Smart-Coach Cliënten & medewerkers Oktober 2012.
Welke veranderprocessen spelen nu binnen de LVNL of komen eraan?
Medewerkersraadpleging integraal onderdeel van benchmark Arnold Ziegelaar Research voor Beleid.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Toekomst visie afvalinzameling. Waarom deze bijeenkomst? Opdracht programmaraad: Doelstelling hergebruik wordt niet gehaald. -> Inventariseer mogelijkheden.
Arne Barends Christian de Waard Saar Weber Hoe ziet een traject eruit - nazorg - Medewerker Monitor.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
VGN 30 mei, 5 en 7 juni 2007 ZORG AFGEREKEND? Transparantie door Benchmarks Gebruikt u het of gebruikt het u? Dr. Matthijs Almekinders 1 Dynamiek, complexiteit.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
INHOUD 1 DE MEDEWERKERSMONITOR DE RESPONS 3 5 KERNINDICATOREN 4
Tevredenheidsonderzoek 2017
Nederlanders en de decentralisaties in het sociale domein
Medewerkersonderzoek Workshops “aan de slag” 13 en 14 september 2017
Persoonsgerichte zorg
Huurverhoging 2017.
Uitkomsten Beste Werkgevers
Leerlingen en ouders aan het woord
over verbouw en nieuwbouw
Woonstichting SSW Presentatie Jessie Bekkers-van Rooij
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Bijeenkomst in Gastel 28 mei Bijeenkomst in Gastel 28 mei 2018.
De Limburgse medewerker
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Hoe veilig vinden de bewoners Maasniel?
Enquête VGEO 2019 Korte samenvatting Jeroen Hogendorp.
Transcript van de presentatie:

Medewerkersonderzoek Huis & Erf

Opzet van het onderzoek Onderzoek uitgevoerd onder alle medewerkers Online uitgevoerd: e-mail met reminders De privacy van de medewerkers Respons: Ligt normaliter tussen de 60% en 95%. Bij een lage respons twijfel over representativiteit. Met een hoge respons verkrijg je draagvlak voor de resultaten én de maatregelen die op basis van de resultaten worden genomen. De respons voor Huis & Erf is 96% en dat is heel goed! www.duomarketresearch.nl

Resultaten www.duomarketresearch.nl

Beoordelingscriteria De gemiddelde scores: 7,8 of hoger: zeer goed/zeer tevreden 7,4 tot en met 7,7: goed/tevreden 6,9 tot en met 7,3: redelijk/redelijk tevreden 6,1 tot en met 6,8: matig/matig tevreden 6,0 en lager: zeer matig/slecht/niet tevreden Percentage (on)tevreden medewerkers  aandachtspunt bij 20% of meer ontevreden medewerkers De benchmark De prioriteitenmatrix www.duomarketresearch.nl

Algemeen beeld www.duomarketresearch.nl

De hoofdaspecten – manier 1 en 2 www.duomarketresearch.nl

Benchmark – manier 3 www.duomarketresearch.nl

De hoofdaspecten – afdelingen www.duomarketresearch.nl

De hoofdaspecten – dienstjaren www.duomarketresearch.nl

Prioriteitenmatrix – manier 4 www.duomarketresearch.nl

Tussenconclusies Medewerkers zeer tevreden, betrokken en gemotiveerd Verbeterpunten – ga ik hierna op in – zijn dan ook relatief www.duomarketresearch.nl

Samenwerking www.duomarketresearch.nl

Werkomstandigheden www.duomarketresearch.nl

Werkdruk www.duomarketresearch.nl

Communicatie www.duomarketresearch.nl

Cultuur www.duomarketresearch.nl

Conclusies Uitgangsituatie voor de toekomst zeer positief Het vertrouwen van de medewerkers in de organisatie is groot De ‘lijn’ (directeur/bestuurder – MT – manager/direct leidinggevende) scoort erg goed Voor (verdere) verbetering komen in aanmerking: de samenwerking tussen de afdelingen, een betere communicatie (met name elkaar rechtstreeks, open en eerlijk aanspreken) en de werkdruk (met name Klant & Wonen) Ook op afdelingsniveau zijn er verbeterpunten www.duomarketresearch.nl