Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PAL Peer assisted learning Peer support in het onderwijs
Advertisements

Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL.
Commercial off the shelf games in de klas
GAMES in het onderwijs.
aanbevolen administratieve opzet voor Rotary Clubs
Welkom bij Leefstijl.
Blackboard Forum Observatieonderzoek 06 februari 2009 Projectgroep 7.
Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.
A New Spring Timo Hendriks
Hogescholen in Dialoog
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
NVP bijeenkomst ‘Bedrijfstrots’ bij de Persgroep Randstad
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
VERENIGING VOOR ALCOHOL- EN ANDERE DRUGPROBLEMEN (VAD) Een alcohol- en drugbeleid voor het secundair onderwijs.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Gebruiksmogelijkheden van smartboards in de rekenles presentatie freudenthal instituut gijs noordergraaf en vincent jonker.
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
Disseminatie Masterclass RVO. Opzet Waarom? Wie? Wat? Waar? Hoe?
In het ‘nieuwe’ leren maakt de docent veel gebruik van You Tube
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
MBO Oosterhout Onderdeel van ROC West-Brabant
Kwesties rond ict verbonden
Presentatie Cubiss Jaap Koster Senior Accountmanager Centric Software Engineering.
Bachelor thesis sessie
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Psychologie van de duurzaamheid
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
Presentatie Bijeenkomst 3
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Medmec04 Engagement.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Major/Minor Marketing 18 maart Thema’s Plannen en strategieën uitwerken om markten te selecteren Producten en diensten: - ontwikkelen - prijs bepalen.
Games en Burgerschap Joyce Neys, MSc Erasmus Universiteit Rotterdam
• Debriefing • Voorgaande campagnes • Hoe hebben wij dit aangepakt?
Gamification. Contouren Roadmap (leren Eindhoven 2030) Drivers for change −Maatschappelijke waarde van leren −Lerende centraal −Technologie benutten Delen.
MOOD CITY mediawijs(heid) troef! - spelen met mediawijs(heid)
Sectorwerkstuk Onderzoek en presentatie in het kader van het centraal eindexamen 4 mavo Achtergrond: jullie bouwen al een hele tijd aan je toekomst, dat.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
UVW LinkedIn Presentatie
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Interactieve Mantelzorgkamer Share&Care
Productbespreking 2 la 3 1 december Goed: Relevante onderwijsvernieuwingen! Marcia: handelingsgericht werken Manon: actief leren Sandra: betekenisvol.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN
Healthwise/UMCG voorjaarssymposium
EVENTZ Nieuw profiel, nieuw voorbeeldlesmateriaal
Over gameprincipes en verrassende parallellen
de basis voor een gamified lessenserie
Hoe kan ik het beste in Nederland een eigen Game bedrijf opzetten?
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
over verbouw en nieuwbouw
Voeg hier het organisatie onderdeel in
De bedenkers.
Investeren in mensen en middelen met Rendementsverhoging
voorbeeld lay-out & interactiviteit
van Basisschool naar Voortgezet Onderwijs
Ontwikkelingspsychologie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader) Het plan (case) Visuals Reflectie

Introductie Timo Hendriks Minor: Games & Simulations 3e jaars stage: Centrale Bibliotheek Rotterdam Gewenste scriptie onderwerpen: -Multimedia -Educatie

A New Spring Rotterdams e-learning bedrijf, met opleiders als klanten. Introductie A New Spring Rotterdams e-learning bedrijf, met opleiders als klanten. Klanten:

Hoofdvraag Onderzoek “Wat zijn de mogelijkheden van het toevoegen van spelelementen aan een e-learning platform?”

Delen scriptie Theoretisch kader: e-Learning Games Games en leren Gamification e-Learning en spelelementen

Theoretisch kader Conclusie 1 Plezier is bevorderlijk voor het leren. Brein functioneert beter. - ontspanning - motivatie

Theoretisch kader Conclusie 2 Gamification: De toevoeging van spelelementen aan iets dat geen spel is (Websites, communities, campagnes) Gebruikmakend van mechanismen uit videogames Hoofddoel: betrokkenheid en loyaliteit

Theoretisch kader Conclusie 3 Gamification komt voor op vele gebieden (oorsprong marketing). Mogelijkheden in het onderwijs: - Cognitief (hulp op maat, subdoelen, directe beloningen) - Emotioneel (positieve emotionele ervaringen, trots, omgang met mislukkingen) - Sociaal (vinden van identiteit/rol door games, betekenis school)

Theoretisch kader Conclusie 4 Voorbeelden spelelementen en e-learning -Grockit -Knewton -Einstein in the House

Conclusie Tips en adviezen: Theoretisch kader Conclusie 5 Tips en adviezen: Lijst met mogelijke elementen (Aldrich) Niet te veel of te weinig elementen toevoegen (Aldrich) Rekening houden met doelgroep (Prensky) “Maak geen verliezers” (Edery en Mollick) “Houdt het simpel” (Edery en Mollick)

De opdracht Toevoeging spelelementen Case De opdracht Toevoeging spelelementen Het gehele platform moet aanvoelen als een spel

Case The Phone House Europese winkelketen (Engelse oorsprong) 195 vestigingen in Nederland Klantvriendelijkheid en service

Doelgroeponderzoek Contact met de Learning & Development Manager Case Doelgroeponderzoek Contact met de Learning & Development Manager Enquête Medewerkers Bezoek vestigingen

Toevoegingen Matches Punten (per onderdeel en actief en inactief) Case Toevoegingen Matches Punten (per onderdeel en actief en inactief) Levels Competitie Highscores per match Highscores totaalscore (individueel en in teams) Trofeeën Toevoeging tijdens matches Tutorial

Case Visuals

Case Visuals

Case Visuals

Case Visuals

Case Visuals

Case Visuals

Toekomstplannen The Phone House en eventueel andere bedrijven Uitwerken in een aantal versies Knowledgegaming.com

Reflectie Snelle start scriptie, obstakels Feedback groenlichtpresentatie Tevreden met resultaat A New Spring gaat het plan werkelijk gebruiken