Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader) Het plan (case) Visuals Reflectie
Introductie Timo Hendriks Minor: Games & Simulations 3e jaars stage: Centrale Bibliotheek Rotterdam Gewenste scriptie onderwerpen: -Multimedia -Educatie
A New Spring Rotterdams e-learning bedrijf, met opleiders als klanten. Introductie A New Spring Rotterdams e-learning bedrijf, met opleiders als klanten. Klanten:
Hoofdvraag Onderzoek “Wat zijn de mogelijkheden van het toevoegen van spelelementen aan een e-learning platform?”
Delen scriptie Theoretisch kader: e-Learning Games Games en leren Gamification e-Learning en spelelementen
Theoretisch kader Conclusie 1 Plezier is bevorderlijk voor het leren. Brein functioneert beter. - ontspanning - motivatie
Theoretisch kader Conclusie 2 Gamification: De toevoeging van spelelementen aan iets dat geen spel is (Websites, communities, campagnes) Gebruikmakend van mechanismen uit videogames Hoofddoel: betrokkenheid en loyaliteit
Theoretisch kader Conclusie 3 Gamification komt voor op vele gebieden (oorsprong marketing). Mogelijkheden in het onderwijs: - Cognitief (hulp op maat, subdoelen, directe beloningen) - Emotioneel (positieve emotionele ervaringen, trots, omgang met mislukkingen) - Sociaal (vinden van identiteit/rol door games, betekenis school)
Theoretisch kader Conclusie 4 Voorbeelden spelelementen en e-learning -Grockit -Knewton -Einstein in the House
Conclusie Tips en adviezen: Theoretisch kader Conclusie 5 Tips en adviezen: Lijst met mogelijke elementen (Aldrich) Niet te veel of te weinig elementen toevoegen (Aldrich) Rekening houden met doelgroep (Prensky) “Maak geen verliezers” (Edery en Mollick) “Houdt het simpel” (Edery en Mollick)
De opdracht Toevoeging spelelementen Case De opdracht Toevoeging spelelementen Het gehele platform moet aanvoelen als een spel
Case The Phone House Europese winkelketen (Engelse oorsprong) 195 vestigingen in Nederland Klantvriendelijkheid en service
Doelgroeponderzoek Contact met de Learning & Development Manager Case Doelgroeponderzoek Contact met de Learning & Development Manager Enquête Medewerkers Bezoek vestigingen
Toevoegingen Matches Punten (per onderdeel en actief en inactief) Case Toevoegingen Matches Punten (per onderdeel en actief en inactief) Levels Competitie Highscores per match Highscores totaalscore (individueel en in teams) Trofeeën Toevoeging tijdens matches Tutorial
Case Visuals
Case Visuals
Case Visuals
Case Visuals
Case Visuals
Case Visuals
Toekomstplannen The Phone House en eventueel andere bedrijven Uitwerken in een aantal versies Knowledgegaming.com
Reflectie Snelle start scriptie, obstakels Feedback groenlichtpresentatie Tevreden met resultaat A New Spring gaat het plan werkelijk gebruiken