Academie voor algemene beeldende

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De werkplaatsassistent
Advertisements

HAVISTEN COMPETENT
Algemene voorlichting
Realisatie kindcentrum
 Afstuderen Zo zou ik willen dat mijn afstudeerjaar eruit ziet.
Studieloopbaancoaching
Presentatie introductie BGL
Drieslag functioneel rekenen
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Portfolio’s in het onderwijs
Structuur secundair onderwijs
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
Welkom op de Ouderavond klas 4
De rijkdom van de arme kunst
Onderwijssystemen op Sint Maarten
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
SLC – invoeren hogeschoolbrede 0-meting Competentie: leervaardigheid, ‘eigen leerproces vormgeven’ (ondernemend: ….hij beschikt over een initiatiefrijke.
Verbinding opleiding en praktijk
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Landbouwbreed Floracollege.
Aan de slag met competenties beoordelen
Proeven doen natuurkunde.
Doorbraak in professionalisering HPBO-project
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
Algemene voorlichting
Het Stromenland eridiaan College. Het Stromenland eridiaan College CLUSTER : Lomans - Leusden Het Stromenland - Amersfoort.
moderniseren van het curriculum.
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Horse & Leisure Paard & Vrije tijd Recreatief Breed
Avans Hogeschool Breda Fysiotherapie
Studieloopbaanbegeleiding
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
De kunst van de schoolklas binnen de docentenopleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Kunstgeschiedenis en kunstbeschouwing
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
VOS LERST103X Voorbereid op stage Peter Wildschut
Tekenen als examenvak Praktisch Werk & Theorie (kunstgeschiedenis en kunstbeschouwing)
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Welkom. Voorstelle n Goedemorgen Meneer/meester Durenkamp Jullie SLB’er/mentor 10:15 – 10:30.
LOB Motieven Wat wil ik?.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst September 2015
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
Onderwijs & Innovatie Hogeschool Inholland Algemene voorlichting Lerarenopleidingen Amsterdam Locatie Amstelveen 1.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
De opleiding helpende zorg en welzijn in een notendop.
Rollen binnen het werkplekleren
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Isabelle Wenzel.
VOCVO-uitwisseldag 12 mei 2017 Riet
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Wat gaan we doen? Hoe ziet de opleiding er in grote lijnen uit?
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Coachtraining DOEN?! DAG 2
LOB Motieven Wat wil ik?.
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
Inspelen op Innovaties
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Cijferloos lesgeven bij talen
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Transcript van de presentatie:

Academie voor algemene beeldende vorming

Waar ga ik het met jullie over hebben? Hoe zien de studiejaren eruit? Hoe ziet de school eruit? Hoe wordt je toegelaten op deze academie? Wat leer je op de academie? Wat kun je worden als je klaar bent met deze opleiding?

Hoe zien de studiejaren eruit? Voltijd studie (4 jaar) Eigen beeldende visie ontwikkelen Verschillende technieken Voorbereiding op het beroep docent Competentie gericht onderwijs Stage periodes Eigen studiewegen

Hoe wordt je toegelaten op deze academie? Toelatingsdag Oriëntatiecursus Eigen portfolio presenteren Motivatie formuleren Opdrachten uitvoeren Bewijzen dat jij een beeldende visie hebt Groepsverband

Oriëntatiecursus Kennismaking met de school, leraren en manier van werken Praktijk werken Vakken: 2D, 3D, fotografie, animatie, kunstbeschouwing, artcode Evaluatie/beoordeling >> Competenties 14 hele zaterdagen

Proces van beeldend werk beginnen, kwalitatief onderhouden en afronden Wat leer je op de academie? Proces van beeldend werk beginnen, kwalitatief onderhouden en afronden Didactiek Sociale Psychologie Kunsttheorie Kunstalgemeen Samenwerken Verschillende technieken (vakken: 2d, 3d, fotografie, film, animatie) Omgevingsgerichtheid

Wat kun je worden als je klaar bent met de opleiding? Competent Docent Bevoegdheid voor alle in Nederland voorkomende onderwijsvormen brede oriëntatie Je kunt les geven in kunstpraktijkvakken en kunsttheorievakken Kunstenaar(es) Museum Medewerker