Introductie docent Huisregels (weggooien als je daar niet aan doet ;)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Redactioneel schrijven Les 2
M IJ N I M M E R S I V E S P A C E ( s y n o p s i s )
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Medmec04 les 3 Engagement.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Docent medmec = Wil Adolfs
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
Medmec04 week 7 Engagement.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Huiswerk voor vandaag les 4
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Presentatie productvoorstellen
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
27 oktober MedMec01 les 4 DT Mail:
Al doende leren training docenten
©HAN.
Presentatie op datum - De wereld van … Wat is jouw onderwerp?
Vraag studenten wie er wijn drinkt
R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?
Ideeen voor immersive spaces. Kan alle kanten op. Beklemmend
Een ImmSp is een ruimte waar je je in kunt wanen, in opgenomen voelt, enz Werk van Ruud van Empel - voorbeeld Ruud van Empel 1.
MedMec01-2 Les schema per week
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
Les 2: Interactie in je space door middel van klikbare objecten en actionscript. Wat is actionscript en programmeren?
Welkom bij Immersive space, de flashles Tijdens deze lessen, leren wij je werken met het programma adobe flash.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
M IJ N I M M E R S I V E S P A C E ( Scenario ). Beschrijf de wereld die je wilt maken Wat is jouw visie op die wereld? Wat wil je overbrengen? Maak je.
robuust fantasy gelaagd transparant direct organisch textuur grillig sierlijk pretentieus gestileerd eenvoudig ingewikkeld realistisch ritme.
Opdracht 2 – Objecten in een ruimte.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Medmec04 Engagement.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Online filmpjes maken. (
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Loopbaan en burgerschap les 2
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Transcript van de presentatie:

Introductie docent

Huisregels (weggooien als je daar niet aan doet ;)

Geen waakhond :-D eigen verantwoordelijkheid student Geen waakhond :-D eigen verantwoordelijkheid student. Voor planning, inzet, etc.

Naam docent Werkkamer: xx.xxx Emailadres.docent@han.nl Evt. afspraken over mailcontact e.a.

Wordpress site http://immsp.wordpress.com/ (ook instructiefilmpjes flash, illustrator, etc.) Course info is te vinden op…Deze link (naar wordpress) staat NIET meer op scholar (omdat het een ‘informele’ site is waar o.a. Ppt op staan met afbeeldingen waarvan de rechten niet geregeld zijn). Zorgen dat de studenten de link hebben (evt. mailen) ivm uploaden van hun PDF/portfolio op ISSUU.

http://vimeo.com/user7150022/videos/sort:alphabetic http://vimeo.com/user7150022/videos/sort:alphabetic Studenten link mailen? Hier staan flashvideo’s die Koen van Turnhout eerder heeft gemaakt. Kunnen studenten gebruiken.

Studiehandleiding https://online.han.nl Daar staan ook de opdrachten, interessante linkjes, voorbeelden, etc.

Doelen Lesdoelen

Doelen - De opdracht is duidelijk

Doelen - De opdracht is duidelijk - De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.)

Doelen - De opdracht is duidelijk - De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.) - Bekend met een aantal begrippen (intuïtief , interface, etc.)

Doelen - De opdracht is duidelijk - De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.) - Bekend met een aantal begrippen (intuïtief , interface, etc.) - Je hebt een Immersive Space ervaren

Doelen - De opdracht is duidelijk - De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.) - Bekend met een aantal begrippen (intuïtief , interface, etc.) - Je hebt een Immersive Space ervaren - Je weet meer over Immersive Spaces (vroeger en nu)

Doelen - De opdracht is duidelijk - De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.) - Bekend met een aantal begrippen (intuïtief , interface, etc.) - Je hebt een Immersive Space ervaren - Je weet meer over Immersive Spaces (vroeger en nu) - Je weet wat de eerste opdrachten zijn en start daar in de les mee

Doelen - De opdracht is duidelijk - De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.) - Bekend met een aantal begrippen (intuïtief, interface, etc.) - Je hebt een Immersive Space ervaren - Je weet meer over Immersive Spaces (vroeger en nu) - Je weet wat de eerste opdrachten zijn en start daar in de les mee - Lesevaluatie

De course (planning, beoordeling, etc.) PAUZE Agenda De opdracht De course (planning, beoordeling, etc.) PAUZE Een Immersive space bekijken en bespreken Immersive Spaces (vroeger en nu) Opdrachten Lesevaluatie

Eeeeh ? ‘waarschuwing vooraf’; Opmerking/ Het duurt even voor het kwartje valt (wat de opdracht precies inhoudt).

immersive = meeslepende je maakt een: immersive = meeslepende space = ruimte

creëer een eigen wereld MultiMedia Design = geef vorm aan jouw wereld Immersive Space = geef vorm aan jouw visie op een andere wereld

DE WERELD VAN… de loser de president de redder de danseres de autist Mega Mindy de bolleboos de loodgieter 1850 de spiritualiteit de nachtwaker de werkstudent the white rabbit DE WERELD VAN… de movie star de spion de nachtwaker de gokverslaafde de reiziger een aliën de burger de politiek de wetenschap mijn woonhuis de uitvinder robotica de kunst De schrijfster de pessimist de kamergeleerde een beroemdheid

ruimte ruimte ruimte Je kunt van elke ruimte in elke ruimte komen, er is geen vast volgorde ruimte ruimte ruimte Bij elkaar vormen de ruimtes één wereld

ruimte ruimte ruimte titel er is wél een titelscherm, van waaruit je start titel ruimte ruimte ruimte

Belangrijk: Er zijn geen menu’s en buttons en pijlen en tabs De gebruiker kan zich vrij bewegen tussen de verschillende ruimtes De ruimte ‘reageert’, verandert (geeft hints?) Er klinkt geluid, er bewegen dingen

Belangrijk: Wat wil jij vertellen over die wereld? Wat is jouw kijk op die wereld (visie)?

Bijvoorbeeld: de wereld van het ontbijt. Ziet die wereld er zo uit?

Of zo?

Ontwerpproces Wat is dat? Waarom is dat belangrijk?

Ontwerpproces Oriënteren, ideeën bedenken, research doen, schetsen, brainstormen, keuzes maken, verschillende concepten uitdenken en beschrijven, stijl onderzoeken, sfeer bepalen, scenario, storyboard, geluid, photoshop, illustrator, flash, assets maken, bouwen, testen, verbeteren, testen, opleveren, etc.

Ontwerpproces Oriënteren, ideeën bedenken, research doen, schetsen, brainstormen, keuzes maken, verschillende concepten uitdenken en beschrijven, stijl onderzoeken, sfeer bepalen, scenario, storyboard, geluid, photoshop, illustrator, flash, assets maken, bouwen, testen, verbeteren, testen, opleveren, etc. Gebruik: schetsboek of dummie, laptop, fototoestel, photoshop, Illustrator, flash, soundforge, audacity, etc.

Ontwerpproces Bijvoorbeeld: Nationaal Historisch Museum wil Oriënteren, ideeën bedenken, research doen, schetsen, brainstormen, keuzes maken, verschillende concepten uitdenken en beschrijven, stijl onderzoeken, sfeer bepalen, scenario, storyboard, geluid, photoshop, illustrator, flash, assets maken, bouwen, testen, verbeteren, testen, opleveren, etc. Bijvoorbeeld: Nationaal Historisch Museum wil een Immersive Space ontwikkelen met als thema De Gouden Eeuw in Nederland. Link leggen naar de beroepspraktijk, Experience Design. Een museum kan bijvoorbeeld vragen om een virtuele wereld waarin de gebruiker bepaalde zaken kan ervaren.

Ontwerpproces Welke mensen kunnen betrokken zijn bij het ontwerpproces van bijvoorbeeld het Gouden Eeuw project? Schrijf op en vergelijk met je buurvrouw of buurman. Je hebt 5 minuten!

En Experience Designers ;) (nieuwe profiel) – en anderen En Experience Designers ;) (nieuwe profiel) – en anderen...(is niet compleet)

Ontwerpproces Immersive Space opdracht: EXPERIENCE DESIGN Oriënteren, ideeën bedenken, research doen, schetsen, brainstormen, keuzes maken, verschillende concepten uitdenken en beschrijven, stijl onderzoeken, sfeer bepalen, scenario, storyboard, geluid, photoshop, illustrator, flash, assets maken, bouwen, testen, verbeteren, testen, opleveren, etc. Immersive Space opdracht: EXPERIENCE DESIGN Ervaring creeren

boeiend, spannend! Maak het interessant, verleidelijk, Een intuitieve interface met een eigen sfeer, geluid, beleving! Wat is belangrijk bij het creeren van een experience?

boeiend, spannend! Maak het interessant, verleidelijk, Een intuitieve interface met een eigen sfeer, geluid, beleving! niet: de onderwaterwereld, de DJ wereld, de voetbalwereld. de wereld van het onbewoonde eiland, tenzij…. Skip de cliche’s (de wereld van het shoppen etc.) Tenzij jij aan kunt tonen dat jij er echt iets heel anders = iets bijzonders van gaat maken.

FASE 1: Ideevorming (schets, papier, scannen, fotograferen, etc.) FASE 2: Research (jouw visie!) FASE 3: Vormgeving FASE 3: Ruimte FASE 4: Presentatie – feedback geven aan elkaar FASE 5: Definitief storyboard, flash-diagram, Sound FASE 6: Realisatie FASE 7: Eindpresentatie, portfolio (werkboek en movie)

studielast: 20 uur per week, twee dagdelen ‘theorie’, een dagdeel ‘flash’ Je maakt: een aantal opdachten / oefeningen een werkboek (portfolio) een Flashmovie

Werkboek / portfolio: Alle opdachten / oefeningen (in PDF en op ISSUU) Reflecties Flash strucuurontwerp

samenstelling eindcijfer: Werkboek / portfolio 50% In werkboek: onderzoek / research + reflectie : 15% Vormgeving + reflectie : 20% Flash + reflectie : 15% movie 50% 100% Beide cijfers minimaal 5,5

reflectie is: Kijken naar wat je hebt gedaan en je een oordeel vormen. Dit doe je eigenlijk na alles wat je produceert Wat is goed, wat niet, wat moet ik voortaan doen, wat moet ik onthouden, enz. Er zijn ‘reflectievragen’ om je te helpen (op online.han.nl), deze kun je in de je werkboek beantwoorden.

criteria: Bij elke opdrachtbeschrijving staan de criteria vermeld

F L A S H (ActionScript 3.0) Geen uitgebreide ‘scripting’. Je leert genoeg om je eigen space te kunnen realiseren.

les 1: De interface van het programma, publiceren van je gemaakte flashbestand, een simpele animatie en het begin van je eigen space. les 2: Interactie in je space door middel van klikbare objecten en actionscript. les 3: Instances en symbols. Geluid toevoegen aan je space. les 4: Nesting, het nut van symbols binnen symbols. les 5, 6: Bestanden importeren, schalen, publiceren, hints, animeren. les 7,8 : Individuele coaching. Spreekuur!

Flash criteria: Juiste werkwijze, naamgeving Duidelijke schriftelijke planning constructie Navigatie werkt Animaties werken Er zijn hints

Ontwerpdocument(atie) Geef inzicht in jouw ontwerpproces. Zet je oefeningen, schetsen, opdracht-producten, commentaar, reflecties, etc. in je werkboek (PDF, ISSUU)

Inleveren Portfolio UPLOADEN Je kunt 2 (zip) bestanden uploaden: Je werkboek en je movie. Hoe? Kijk op Online.han.nl, immersive space, digitaal uploaden.doc. De 2 zip bestanden mogen (samen) MAXIMAAL 700 MB zwaar zijn. Hou daar rekening mee. Digitaal uploaden! Zippen kan, dus ook nog losse map met bijv. Researchmateriaal kun je toevoegen. Bestandsgrootte in de gaten houden!!! Niet in week 8 maar vanaf week 1. Ook bij het maken van je portfolio (PDF). Movie is: fla EN swf of exe

Een opmerking: de course gaat niet over flash leren, maar over het ontwerpen van een ervaring/intuitieve interface. Over hoe JIJ je visie (idee/concept) vertaalt naar beeld, ruimte, beweging, interactie, vormgeving. Etc. JA: je mag beeldmateriaal van derden deels gebruiken en bewerken zolang je er zelf iets nieuws mee componeert/creeert, NEE: screeendump van een applicatie of door iemand anders gemaakt beeld klakkeloos gebruiken. Ander plaatje er bij geplakt en klaar is Kees. Nee dus. Hierover staat nu ook een opmerking in de studiehandleiding! Sowieso kun je in de beroepspraktijk geen beeldmateriaal van derden gebruiken zonder de rechten ervan te regelen.

Begrippen. Wat verstaan we eronder. Vraag de studenten Begrippen. Wat verstaan we eronder? Vraag de studenten. Gebruiker, interface, interactie etc.

Link leggen tussen de begrippen en de omgeving die de studenten individueel gaan bekijken. Daarna in tweetallen overleggen en de vragen beantwoorden. Die klassikaal bespreken. Opdracht introduceren. Volgende slide kun je laten staan tijdens het uitvoeren van de opdracht door de studenten.

Bezoek de site en beantwoord de vragen in overleg met een collega. Is de interface intuïtief? Heeft de wereld eigen ‘regels’? Kan ik die regels begrijpen? Hoe navigeer ik? Krijg ik feedback? Hoe dan? Krijg ik hints? Wat voor stijl en sfeer heeft deze wereld? Is het een immersive space? Waarom wel of niet? www.windosill.com klassikaal bespreken. Bezoek de site en beantwoord de vragen in overleg met een collega. Je hebt daarvoor 15 minuten.