R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg.
Doe meer met … Language Learning Histories Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie/Alfasteunpunt.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
VOORSTELLEN Wie ben ik?.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Het geven van een workshop
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Marketing Werkgroep 6.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
MEDMEC Les 2 Presentaties opdracht 1.1 =mindmap (of anders) onderwerp IK. 3 min. P.P. Startformulering HoeKanIk > bedenk = keuze. Uitleg research.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 08 Les 7 Engagement MEDMEC 08 Les 7.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
les 12 - tekstplan, wikispaces
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Presentatie op datum - De wereld van … Wat is jouw onderwerp?
Ideeen voor immersive spaces. Kan alle kanten op. Beklemmend
Media & Creativiteit.
Convergeren en selecteren
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Het nieuwe solliciteren:
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Mobile.
Opdracht 2 – Objecten in een ruimte.
Medmec04 Engagement.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Informeel Leren Hoe breng je dit in kaart? Door: Kathleen Schlusmans en Jo Boon.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit 2.0 Bron afbeelding:
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Artis.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Spreekbeurt in groep 4.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Project: Romy Bhoelai Furkan Öncü Datum: Klas: 4KB Eindproject
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
CKO werkdag Halverwege de cyclus Kijken naar eigen werk en werk van anderen Aanpak uitwisselen Werkbladen maken in mixgroepen.
Duurzaamheid in Gennep
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 4.
Stappenplan film project-4H/V
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
1. Kan je alleen aan wetenschap doen of heb je anderen nodig?
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?

R E S E A R C H

Doel Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space - Nieuwe opdracht: start research klas vragen, noteren op het bord

Agenda Introductie research Voorbeelden Korte pauze Nieuwe opdracht Werken in de klas Individuele besprekingen

Verzamelen van materiaal om: Op ideeën te komen Geen uitleg, vertel waarom en hoe je het zelf doet, liefst veel ervaringen. Bekritiseer waar je het niet mee eens bent vul aan. Breed vakgebied. 1000 onderwerpen 1000 opdrachtgevers veelzijdig flexibel verdieping

Verzamelen van materiaal om: Op ideeën te komen Je visie op het onderwerp te verbreden Geen uitleg, vertel waarom en hoe je het zelf doet, liefst veel ervaringen. Bekritiseer waar je het niet mee eens bent vul aan.

Verzamelen van materiaal om: Op ideeën te komen Je visie op het onderwerp te verbreden Ervoor te zorgen dat je origineel bent Geen uitleg, vertel waarom en hoe je het zelf doet, liefst veel ervaringen. Bekritiseer waar je het niet mee eens bent vul aan.

Verzamelen van materiaal om: Op ideeën te komen Je visie op het onderwerp te verbreden Ervoor te zorgen dat je origineel bent Dingen van anderen leren / afkijken (is niet hetzelfde als jatten) plagiaat discussie. Ergens een eigen draai aangeven is belangrijk.

Verzamelen van materiaal om: Op ideeën te komen Je visie op het onderwerp te verbreden Ervoor te zorgen dat je origineel bent Dingen van anderen leren / afkijken Je verder te helpen als je ‘vast’ zit Geen uitleg, vertel waarom en hoe je het zelf doet, liefst veel ervaringen. Bekritiseer waar je het niet mee eens bent vul aan.

Verzamelen van materiaal om: Op ideeën te komen Je visie op het onderwerp te verbreden Ervoor te zorgen dat je origineel bent Dingen van anderen leren / afkijken Je verder te helpen als je ‘vast’ zit Te zorgen dat je werk ‘klopt’ Geen uitleg, vertel waarom en hoe je het zelf doet, liefst veel ervaringen. Bekritiseer waar je het niet mee eens bent vul aan. Cate blanchett / film Elizabeth 16e eeuw / research

Verzamelen van materiaal om: Op ideeën te komen Je visie op het onderwerp te verbreden Ervoor te zorgen dat je origineel bent Dingen van anderen leren / afkijken Je verder te helpen als je ‘vast’ zit Te zorgen dat je werk ‘klopt’ Je opdrachtgever te overtuigen van je grondige aanpak Geen uitleg, vertel waarom en hoe je het zelf doet, liefst veel ervaringen. Bekritiseer waar je het niet mee eens bent vul aan.

Verzamelen van materiaal om: Op ideeën te komen Je visie op het onderwerp te verbreden Ervoor te zorgen dat je origineel bent Dingen van anderen leren / afkijken Je verder te helpen als je ‘vast’ zit Te zorgen dat je werk ‘klopt’ Je opdrachtgever te overtuigen van je grondige aanpak Bruikbaar materiaal te hebben Geen uitleg, vertel waarom en hoe je het zelf doet, liefst veel ervaringen. Bekritiseer waar je het niet mee eens bent vul aan.

Gebruik bij je research … je mindmap(s) … je ABC brainstorm … search engines … social media (ken je storify.com?) … bladen, films, literatuur, etc. Vertel wat je zelf gebruikt

tentoonstellingen / musea / galeries Bezoek: winkels mediacentra tentoonstellingen / musea / galeries Raadpleeg: deskundigen Zou kunnen. Hoeft natuurlijk niet.

Visies (bijv. uit artikelen, interviews, etc.) Spullen Geluiden Verzamel: Afbeeldingen Beschrijvingen Visies (bijv. uit artikelen, interviews, etc.) Spullen Geluiden álles wat er maar mee te maken heeft Zou kunnen. Hoeft natuurlijk niet.

moodboard Zet dingen die je wilt gaan gebruiken (of een aantal daarvan) bij elkaar in een moodboard, dat vooral de sfeer die je wilt bereiken heeft. Zo geef je een beeld van wat voor soort movie het gaat worden.

moodboard; allerlei beelden, texturen, kleuren, fonts, materialen, etc moodboard; allerlei beelden, texturen, kleuren, fonts, materialen, etc. Een moodboard met als thema ‘natuur’ betekent niet perse allemaal plaatjes van bomen bij elkaar zetten. Zou je een moodboard kunnen maken zonder plaatjes van bomen en toch een uitspraak doen over de juiste sfeer en het onderwerp?