CONQUEST OF SPACE team 9 – week 4 doel en eerste experiment

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Consensus Model Jeroen van Beuningen
Advertisements

Visual Knowledge Building
Appreciative inquiry:
MUZIEK : SOUVENANCE DE TOI - ALAIN MORISOD
Generatief Leiderschap
Wat gebeurt er als ik in een Word-document …
De hele mens In glas-in-lood.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Opwekken van een sinusvormige wisselspanning
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
Werkgroep De Redakse een samenwerkingsverband tussen Leerpunt Meetjesland en Wijkcentrum De Kring Hoe drempels en knelpunten overbrugd worden…
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
Hoofdstuk ‘Contact’ ZINTUIGEN.
Crosslab Sensory Shopping
Het energieproject EEN BEELD UIT DE PRAKTIJK. van “Ik heb geen zin om therapie te doen en dieet te gaan volgen.” tot “Wanneer is het nog eens energieproject.
RUIKEN VOELEN ZIEN PROEVEN HOREN CROSSLAB ZINTUIGEN.
Beeldende aspecten Vorm
Riske Pasman Lifestyle&Design 3DD De vijf zintuigen. Crosslab.
Temperatuur en volume Uitzetten of krimpen
Medmec 1 Herfst Les 5.
Kijk, dit is albinisme.
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
Compositie Begrippen klas 1 t/m 3.
Meertalig opvoeden Elke Burkhardt.
Van de conceptie tot geboorte
Inleiding Komende periode gaan we het hebben over kinderen die ziek-zijn: Verzorging, Het herkennen van de symptomen/de klachten Wat kun/moet je doen.
Angststoornis.
Innovatie bij psychotherapie online
Basisstof 6: De werking van de ogen
Geen natuurlijke kleur. Het moet groen,bruin, zandkleurig etc. zijn. Maar geen blauw. Logo en plaatjes van het bedrijf.
CONQUEST OF SPACE team 9 – week 5 Tweede experiment
Team 9 – week 6 derde experiment Tom Delcourt – Katrien Brands – Emmanuelle Van Loon CONQUEST OF SPACE.
Ideeen voor immersive spaces. Kan alle kanten op. Beklemmend
 Is basis kennis een voorwaarde voor het experiment in de beeldende vakken in de onderbouw?  Wat is basiskennis?  Hoe word basis kennis nu overgedragen?
Excentrieke schoonheid afschuw of bewondering
Lugubere schoonheid afschuw of bewondering
Luca Knegtering 3dd. Luca Knegtering 3dd Proefjes: Door de proefjes die we hebben gedaan in crosslab ben ik meer te weten gekomen over hoe je zintuigen.
MedMec01-2 Les schema per week
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
MUSIC : SOUVENANCE DE TOI - ALAIN MORISOD
Kleur illusie Links zie je een cirkel van blauw-violette (magenta) ballen, een van hen verdwijnt voor even rondcirkelend. Laat uw blik nu rusten op het.
Brikki Informatiedocument voor het workshoptraject van Stichting Cinekid i.o.v. Stichting KUVO Woerden 2014.
Wat is licht? Licht is een expressievorm van energie die vrijkomt door het terugspringen een atoom naar een schil met een lager energieniveau. Licht.
De kerkdienst als brandpunt van de gemeente De kerkdienst als soort herhaling van Exodus 19: God ontmoet zijn volk.
Opdracht 2 – Objecten in een ruimte.
Zinnen die doen nadenken !
F O T O – O P D R A C H T.
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Opvoedrelaties onder spanning Bijeenkomst 4. Debat passend onderwijs Lees §1.1 Sipman goed door. In de maatschappij lijkt het aantal kinderen met gedragsproblemen.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Welkom ik maak me sterk.
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
Grenzen Eerlijk communiceren over wat je denkt, ook als je iets niet wilt. Mag dat?
Heel gewoon maar toch anders.
De mogelijke standpunten Songs  Willem Vermandere ‘Bange blanke man’ Lied: (toegang )
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Wedstrijd gericht trainen
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Hoofdstuk 5 Structuur/ dieren.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Grafiek van lineaire formule
17.4 Het binnenoor (evenwichtszintuig)
Hoofdstuk 5 - Structuur dieren
De schrijver mee op reis
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Transcript van de presentatie:

CONQUEST OF SPACE team 9 – week 4 doel en eerste experiment Tom Delcourt – Katrien Brands – Emmanuelle Van Loon

VERTREKPUNT RUIMTE die 5 zintuigen aanspreekt en persoon gaat manipuleren -> object wordt subject Bij betreden ruimte ontstaat ondefinieerbaar gevoel … vb. gevoel van angst -> fobie HORROR-theorie Vertrekken vanuit 1 fobie – vanuit gevoel van angst dat wordt opgewekt Meer aandacht schenken aan alle zintuigen STARTPUNT Vooral bekijken van ‘nieuwere’ genre van de Japanse / Amerikaanse ‘horrorfilms’ -> hoe wordt in die horrorfilms angstgevoel opgewekt? -> in deze genres komen bepaalde principes uit ‘klassiekere’ horrorfilms extreem aan bod

UITWERKING AANDACHTSPUNTEN 1. opbouw naar hoogtepunt ~ opvolging van beelden die op zich niet angstaanjagend zijn muziek ondergezet die naar climax gaat -> opbouw spanning hoewel je weet dat er iets ‘angstig’ komt, toch verschieten 2. werken met herkenbare ruimten/situaties voor iedere persoon ~ versterking angst omdat de horror gebeurt in een kamer/leefwereld/groep/… als de jouwe… 3. werken met principe van pars pro toto ~ een onderdeel van lichaam/… is genoeg om angstig gevoel op te wekken 4. werken met idee van angstig/beklemmend gevoel dat fobie teweegbrengt 5. proberen wat meer zintuigen aan te spreken vb. tastzin door beelden zo te nemen dat je wil voelen vb. opbouw beelden in kubus zo zetten dat je die ‘dreigende muziek’ eronder voelt/hoort zonder dat hij er is vb. zicht door interessante opvolging van beelden om zo kijken te stimuleren …

EXPERIMENTEN EERSTE EXPERIMENT Beweging in kubus van iets abstract als kleuren en lijnen naar algemeen gekend beeld waar mensen van verschieten. Abstract gehouden om principes te onderzoeken van oa. werken naar hoogtepunt… Werken met foto’s die in elkaar overlopen om in kubus eerder ronde vorm te bekomen, oneindig draaien mogelijk maken…. = opwekken gevoel van desoriëntatie = niet in staat zijn om eerste rustige standvastige beeld terug te vinden

DOEL EXPERIMENTEN Kubus ontwikkelen waar spanning wordt opgebouwd naar bepaald beeld toe, onafhankelijk van de richting waarin je beweegt… Eindresultaat van spanningopbouw moet angstig gevoel opwekken, ongemakkelijkheid… ~ fobie Van iets abstract naar bv concrete ruimte gaan en op einde gevoel opwekken dat je uit ruimte wil! vb. kamer die steeds meer vervormt en op u afkomt…