KCC4ALL.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Ga jij over de rooie’? GGD Hollands Noorden
Advertisements

Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Records management en informatie-architectuur
Kerndata Informatie aan het werk in uw bestuur 2 december 2010 Peter Hautekiet
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Kanaalsturing. Kanaalsturing Balie bezoek ombuigen naar selfservice • Hoe kan ik u helpen? • Ik wil een afspraak maken • Waarvoor wilt u deze afspraak?
Zaakgericht Werken.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening De burger CENTRAAL Interactieve verwijzingen Toegankelijkheid Ranking Sep 2009 Vergeleken Gemeenten.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Gemeente Suite. Kostenefficiënt informatie delen via diverse kanalen met TYPO3. De Gemeente Suite geeft u een complete distributie waarmee u uw gemeentesite.
Dynamisch samenwerken op een stabiele bodem Bijeenkomst - West Brabant- Cees Hamers.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
i-Versneller BAG WOZ Regionale sessie 19 september - Eindhoven
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
Hoe motiveer ik mijn hypotheekadvies?
Governance van de informatievoorziening
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
De zin en onzin van samenwerken voor optimale jeugdzorg 17 november 2011 Marian van Leeuwen Annemiek van Woudenberg Zefanja Brouwer “Samenwerking als weloverwogen.
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
LIPS versie 2.1 Een logische evolutie Carl Possemiers & Tim Vander Borght Gebruikersdag VERA Leuven, 24 Oktober 2005.
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
Cloud voor uw bestuur? Wij gaan samen met u op onderzoek. Nabespreking.
Programma Contactcenter Overheid (CCO) werkt aan Antwoord©: één loket voor alle vragen aan de overheid 7 februari 2007.
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Elektronische dienstverlening in de lift
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennisnet Videodienstverlening Open source, open content Pieter Varekamp November 2008.
De Interbestuurlijke Producten- en dienstencatalogus Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Technische Architectuur
Klantbeeld en open source (een idee voor G4) 5 februari 2010 Rotterdam.
BEL Combinatie.
Producten & Werkprocessen
Documentbeheer voor de lokale besturen
Governance van de informatievoorziening
VDP Congres december 2014.
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Samen sterk in verandering
Onze doelen en visie in beeld
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Standaard PreFill eFormulieren met SIMgroep en Centric; dienstverlening aan burgers en bedrijven op een hoger niveau 22 sept 2015.
Beheer in BedrijfsContext AD ICT Leerjaar 2 George Pluimakers Module: ICTBBC01DX Studiejaar 2013/2014.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Nederlandse Lokale Overheid. Overheid Centrale overheid (Den Haag) – Regering – Ministeries en departementen – Agentschappen – Zelfstandige bestuursorganen.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
ICT plan 4 september i-NUP I-NUP bouwt voort op het NUP, het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid. Aan dit programma lag.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Een kwestie van kiezen 1Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen.
ArchiMate voor kennismodellen van NORA en haar dochters Marc Lankhorst 16 oktober 2013.
Marketingplan [Productnaam]
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening
De succesformule van Dienstverlening
Is testen een project op zich?
Transcript van de presentatie:

KCC4ALL

De doelgroep is gemeentes met een omvang van 10.000 – 50.000 inwoners Totale doelgroep bestaat uit 373 gemeentes Gemeente moet in het kader van NUP in 2015 een KCC hebben waarmee gemeenten nagenoeg alle vragen kunnen afhandelen

GreenValley/Logica (pdc, vac, standaarden!) Sterke concurrenten zijn Green Valley, PerfectView, Centric en PinkRoccade GreenValley/Logica (pdc, vac, standaarden!) Centric (Klantverwijssysteem met Lamson-Q) Brein (niet sterk) Circle software (Document management) Differs (Sharepoint implementatie) Decos (Document management) Kodision (meer op formulieren) PerfectView (KCC!) Océ (Document in- en uitstroom) PinkRoccade (Midoffice community!)

Ten opzichte van de concurrenten positioneren we het produkt wel als out-of-the box aansluiting op het uitwisselen van vraag- antwoorden en op samenwerkende catalogi wel als out-of-the box aansluiting op de NUP bouwstenen webrichtlijnen, samenwerkende catalogi, Antwoord (Vacontentmodel), OverheidsServiceBus, wel als een open produkt dat eenvoudig te integreren is met… wel als een multi-channel produkt wel als een op standaarden gebaseerd produkt wel als open source produkt (wat zijn de voor- en nadelen) niet als een zaaksysteem

Waar zitten we met het produkt? Ten aanzien van de e-overheid

Waar zitten we met het produkt? Ten aanzien van de procesarchitectuur

en meer specifiek in het proces van dienstverlening en afhandeling

Waar zitten we met het produkt Waar zitten we met het produkt? Ten aanzien van de applicatie architectuur

Standaarden van Forum Standaardisatie Waar zitten we met het produkt? Ten aanzien van de technische architectuur NORA! Standaarden van Forum Standaardisatie

En dan nog het laatste nieuws… 13 Oktober 2009: Wouter Keller benadrukte tijdens het seminar dat gemeenten, en zeker de kleinere, er verstandig aan doen een zogenaamde 'All-in One' oplossing te kiezen, die verder gaat dan alleen het zaaksysteem. Tijdens het seminar van Keller is SaaS min of meer tot standaard verheven en wordt gemeenten aangeraden bij voorkeur voor deze oplossing te kiezen. ...het in stand houden van een ICT-infrastructuur is geen kerntaak van een gemeente. Wouter Keller ging diverse keren in op de rol van de Producten- en Dienstencatalogus (PDC) als 'basisregistratie' voor producten en diensten. Het beheer daarvan is cruciaal. Ook de relatie vanuit de PDC naar de e-formulieren is belangrijk. Keller benadrukte dat het erom gaat dat burgers op een intuïtieve manier geleid worden naar het juiste product.

concreet... wat maken we en voor wie? welk probleem zijn we aan het oplossen? medewerker: wil antwoord geven op gestelde vragen burger: wil vinden wat hij zoekt (dus we maken een zoekmachine?) ten aanzien van de HELE overheid vergelijk hoe nu gezocht kan worden, misschien faceted search, tag clouds, of gewoon google, enzovoort. kijken gemeentes, maar vooral ook bij andere bedrijven om een edge te krijgen! terwijl de burger zoekt altijd een knop ‘bel mij nu!’ tonen. de kcc medewerker krijgt een bericht met de zoekhistorie (sessie!) van de klant en kan dus direct DOORPAKKEN kijk naar de overheid geeft antwoord plaat tot en met 2015 en kijk hoe we daaraan bijdragen, bijvoorbeeld op kanaalsturing gebied, 1 loket gedachte, enzovoort

concreet... deel 2 als we authorisatie en authenticatie voor medewerkers doen, kunnen we het ook voor burgers meepakken; DigiD met toegang tot de basisgegevens van burgers (RSGB), producten en diensten (PDC) en vraag-, antwoordcombinaties (VAC) kunnen we daadwerkelijk van toegevoegde zijn voor de burger door te vinden wat hij zoekt bijvoorbeeld door tagging van gerelateerde informatie, basisgegevens koppelen aan producten. concreet: paspoort einddatum koppelen aan product paspoort Overzicht van producten rotterdam: http://www.rotterdam.nl/product:online_producten_rotterdam?sma=1025251