KCC4ALL
De doelgroep is gemeentes met een omvang van 10.000 – 50.000 inwoners Totale doelgroep bestaat uit 373 gemeentes Gemeente moet in het kader van NUP in 2015 een KCC hebben waarmee gemeenten nagenoeg alle vragen kunnen afhandelen
GreenValley/Logica (pdc, vac, standaarden!) Sterke concurrenten zijn Green Valley, PerfectView, Centric en PinkRoccade GreenValley/Logica (pdc, vac, standaarden!) Centric (Klantverwijssysteem met Lamson-Q) Brein (niet sterk) Circle software (Document management) Differs (Sharepoint implementatie) Decos (Document management) Kodision (meer op formulieren) PerfectView (KCC!) Océ (Document in- en uitstroom) PinkRoccade (Midoffice community!)
Ten opzichte van de concurrenten positioneren we het produkt wel als out-of-the box aansluiting op het uitwisselen van vraag- antwoorden en op samenwerkende catalogi wel als out-of-the box aansluiting op de NUP bouwstenen webrichtlijnen, samenwerkende catalogi, Antwoord (Vacontentmodel), OverheidsServiceBus, wel als een open produkt dat eenvoudig te integreren is met… wel als een multi-channel produkt wel als een op standaarden gebaseerd produkt wel als open source produkt (wat zijn de voor- en nadelen) niet als een zaaksysteem
Waar zitten we met het produkt? Ten aanzien van de e-overheid
Waar zitten we met het produkt? Ten aanzien van de procesarchitectuur
en meer specifiek in het proces van dienstverlening en afhandeling
Waar zitten we met het produkt Waar zitten we met het produkt? Ten aanzien van de applicatie architectuur
Standaarden van Forum Standaardisatie Waar zitten we met het produkt? Ten aanzien van de technische architectuur NORA! Standaarden van Forum Standaardisatie
En dan nog het laatste nieuws… 13 Oktober 2009: Wouter Keller benadrukte tijdens het seminar dat gemeenten, en zeker de kleinere, er verstandig aan doen een zogenaamde 'All-in One' oplossing te kiezen, die verder gaat dan alleen het zaaksysteem. Tijdens het seminar van Keller is SaaS min of meer tot standaard verheven en wordt gemeenten aangeraden bij voorkeur voor deze oplossing te kiezen. ...het in stand houden van een ICT-infrastructuur is geen kerntaak van een gemeente. Wouter Keller ging diverse keren in op de rol van de Producten- en Dienstencatalogus (PDC) als 'basisregistratie' voor producten en diensten. Het beheer daarvan is cruciaal. Ook de relatie vanuit de PDC naar de e-formulieren is belangrijk. Keller benadrukte dat het erom gaat dat burgers op een intuïtieve manier geleid worden naar het juiste product.
concreet... wat maken we en voor wie? welk probleem zijn we aan het oplossen? medewerker: wil antwoord geven op gestelde vragen burger: wil vinden wat hij zoekt (dus we maken een zoekmachine?) ten aanzien van de HELE overheid vergelijk hoe nu gezocht kan worden, misschien faceted search, tag clouds, of gewoon google, enzovoort. kijken gemeentes, maar vooral ook bij andere bedrijven om een edge te krijgen! terwijl de burger zoekt altijd een knop ‘bel mij nu!’ tonen. de kcc medewerker krijgt een bericht met de zoekhistorie (sessie!) van de klant en kan dus direct DOORPAKKEN kijk naar de overheid geeft antwoord plaat tot en met 2015 en kijk hoe we daaraan bijdragen, bijvoorbeeld op kanaalsturing gebied, 1 loket gedachte, enzovoort
concreet... deel 2 als we authorisatie en authenticatie voor medewerkers doen, kunnen we het ook voor burgers meepakken; DigiD met toegang tot de basisgegevens van burgers (RSGB), producten en diensten (PDC) en vraag-, antwoordcombinaties (VAC) kunnen we daadwerkelijk van toegevoegde zijn voor de burger door te vinden wat hij zoekt bijvoorbeeld door tagging van gerelateerde informatie, basisgegevens koppelen aan producten. concreet: paspoort einddatum koppelen aan product paspoort Overzicht van producten rotterdam: http://www.rotterdam.nl/product:online_producten_rotterdam?sma=1025251