1 Boarding schools, waarom (niet)?. 2 Boarding Schools, achtergrond -India als voormalig Engelse kolonie -Traditie van boarding schools nog steeds sterk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kibboets-opvoeding: Nachtelijk huilen en gehechtheid
Advertisements

Wie zal er voor de kinderen zorgen? Staten-Generaal Opvang en vrije tijd van schoolkinderen Bruno Vanobbergen Kinderrechtencommissaris.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
1 professionalisering Leerkrachten en hun omgeving.
Drs. Fiona de Vos Ph.D. Candidate at the Graduate Center of the
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Social Work Community development Civil society & community organization Matching Volunteers Cross Cultural projects Empowerment Activities / participation.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Criteria for Invasive management Acute Coronary Syndromes (ACS) in patients presenting without persistent ST-segment elevation Eduard van den.
Culturele Antropologie
Peer Assisted learning Studiedag PAL 9 mei 2008 Rob Vierendeels Tom Vermeiren Jeroen Van den Broek Bart Van Peer PALKHK-Team.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
KA 1 project: BE02-KA Het ontwikkelen van een e-safe e-learning leeromgeving.(platform) Groeien naar een tabletschool Gebruik van tablet.
Belsky Baartman Epstein
Framing for Success Theory of Change within Plan : what should Agents of Change do differently to achieve it? Sandra Galbusera, Plan België 15 oktober,
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
The women of Africa PMTCT in Mozambique AROSA - 24 Februari 2015 NGO Viva Africa Gemeenschap van Sant’Egidio.
OpleidingsCentrum voor Bowlers Clinic Appingedam KISS.
“De geesteswetenschappelijke discipline heeft afstand genomen van haar taak om leraren op te leiden en richt zich nu ook voornamelijk op onderzoek. Geesteswetenschappen.
Duurzame impact van duurzame bedrijven Sociale impact.
Gemaakt door: Nourah, Aya, Gabi en Maria
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Justice Gerechtigheid
Meewerken of tegenspreken?
Salt & Light Zout & Licht
Reducing antibiotics on farmlevel
Toekomende tijd: met “going to”
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Inspiratie uit IJsland
Verlangen naar God Longing for God
Amsterdam September 2017, Mirjam van Emden
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Sneller een beter personeelsrooster voor de gynaecologieafdeling van het JBZ Maartje van de Vrugt PhD.
Bert van Oers Faculteit Psychologie & Pedagogiek
Internationale beurs voor excellente leerlingen
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
Toekomende tijd: met “will”
English 23 April 2018.
Rob Heyman and Ilse Mariën
2 Corinthians 4:5-7 “For what we proclaim is not ourselves, but Jesus Christ as Lord, with ourselves as your servants for Jesus' sake. For God, who said,
Jannes Huisman Senior coach
Safe Guarding and Child Protection
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

1 Boarding schools, waarom (niet)?

2 Boarding Schools, achtergrond -India als voormalig Engelse kolonie -Traditie van boarding schools nog steeds sterk aanwezig in het land -Boarding schools sterk gewaardeerd Wat zijn het? -Boarding schools bieden naast onderwijs ook slaap- en andere faciliteiten zoals eten, studie- en recreatiemogelijkheden. In de vakanties gaan kinderen vaak naar huis -Andere vorm: ‘homes’ die zelf geen scholing bieden, kinderen gaan naar school in de omgeving, vaak zijn ze kleinschaliger

3 Boarding Schools, waarom? Redenen voor het starten van of je kind sturen naar een boarding school: Kwaliteit en toegang tot onderwijs Goede kwaliteit en holistisch onderwijs Voor kinderen uit afgelegen gebieden Voor kinderen waarvan ouders een nomaden bestaan leiden In conflict/ onveilige gebieden Voorkomen van drop-out

4 Boarding Schools, waarom? Zorg en opvoeding Voor (half) wezen en andere kwetsbare kinderen Overdragen en behouden van religie en/ of cultuur

5 Dilemma’s +- Vergroot toegang tot onderwijsKosten, duurzaamheid Ondersteuning bij leren, ook na schooltijd, activiteiten Niet leren functioneren in een gezin Mogelijk om zorg te bieden: opvoeding, voeding, gezondheidszorg e.d Niet opgroeien in thuisomgeving Bieden van veilige omgeving, vooral voor meisjes Risico als er geen goed beleid is voor ‘Child Protection’ Betere kansen van kinderen uit minderheidsgroeperingen In verleden (misschien nu ook nog?) ook misbruikt Niet zwart-wit plussen en minnen kunnen vaak aan beide kanten worden geplaatst.

6 Dilemma Verdrag voor de Rechten van het Kind: ‘het kind, voor de volledige en harmonische ontwikkeling van zijn of haar persoonlijkheid, dient op te groeien in een gezinsomgeving, in een sfeer van geluk, liefde en begrip’. Dit betekent niet dat een kind een absoluut recht heeft op een gezin, maar wel dat alternatieve vormen van zorg gebaseerd op een gezinsomgeving de voorkeur genieten bij uithuisplaatsing in het belang van het kind.

7 Voorbeeld ‘Agape Homes’ COUNT COUNT werkt met ‘Tribals’ in afgelegen berggebieden in Andhra Pradesh, India. Geen boarding schools maar Homes Voor (half)wezen en andere kwetsbare kinderen Doel: kans op onderwijs bieden en bieden van zorg/ opvoeding Ondersteunende programma’s voor ouders/ verzorgers: vaktraining, cursussen mbt opvoeding Ouders/ verzorgers worden zoveel mogelijk betrokken bij de geboden zorg. Nauwe samenwerking met de scholen waar de kinderen naar toe gaan.

The overall well being of 30 children is looked after by one family called house- parents, so that these children will be growing and learning in a homely environment.

Care is also taken to develop a healthy lifestyle by creating a busy, active, creative and loving environment for the children which includes daily exercises in the morning, evening chores to help them learn work and responsibility (eg: gardening, cleaning) and games time, so that the children are happy and fit.

SOCIAL CARE SERVICES Special efforts are made to bring awareness on environmental issues, cleanliness and hygiene, HIV/AIDS awareness, civic values, value education, good manners, habits, participation in various extra curricular school activities, programs, etc. Since children are vulnerable and need constant assistance. Social care is given by making the child feel safe, confident and secure and grow in a positive environment which will make them thrive.

EMOTIONAL DEVELOPMENT AND CARE The emotional health and well being of the child contributes greatly to their social and intellectual development. The way children react, think and will understand the fullness of life depends on their emotional development.

TUITION CARE In the agape homes, specialized attention is given by the house parents during the study hours of the children which enables, them to organize their study time more effectively. The students are able to concentrate and become confident as they are helped to learn concepts and complete assignments. The weak children are not overwhelmed as they are assisted in their home works and helped to cope with their subjects.

RECREATIONAL CARE The daily programs for the children in the agape homes are designed in a way that they enjoy time for recreation and leisure. Outdoor and indoor activities are planned for the children everyday during the recreation hours. It is not only their play time but frequent camps, Sunday school activities and picnics, are included for the children.

TRAINING FOR CHILD CARE GIVERS Any child care centre or facility is successful when the care givers are well equipped and trained to create a conducive, environment for the children to develop, learn, and grow. Therefore the house-parents are trained every year. Training is organized for the house-parents with expertise to teach them about the changing trends in child care. This time of sharing and learning enables the house parents to be better care givers.

15 Toekomst Werken aan ‘mindset-change’: belang van thuisomgeving Ouders/ familie meer betrekken Child protection policies Gebruik maken van positieve ontwikkelingen in India: steeds meer en betere scholen Ondersteunende programma’s aan regulier onderwijs: eten, medische zorg, transport Buitenschoolse programma’s: huiswerk begeleiding, sport, culturele activiteiten Verbinden met andere community services, kerken Community development: werk, scholing, alfabetisering`..

16 Vragen Discussie