Anw exo: shuttlerun test

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LeerWinst grafische weergave concept door De Loos Monitoring.
Advertisements

Een gratis snel en multifunctioneel fotoprogramma
Kwaliteit van leven bij dementie
3 voor 12 Succesfactoren. • Interessante nieuwsfeiten • Alle muziek in één oogopslag • Social media.
Informatieavond Gymnasium Dinsdag 11 december 2012.
1 WSNS Studiedag 3 oktober 2006 “Juf, gaan we die weer doen? Die is leuk!”
Brain Computer Interface (BCI) Koppeling van brein en computer
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Copy + Gisteren deed ik vervelende ontdekking. Al jaren heb ik een goed idee om een onderneming op te zetten. 2 jaar geleden had ik geen opdracht en begon.
Inspiratiemoment Paul VAN HEESVELDE – STORY TELLERS.
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
Edwin Haan, Lizanne Nizet, Karin van Rens, Rob van Rens
Landbouwbreed Klaaswaal
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie
De toekomst van de Cyberschool Gaan we de goede kant op? Praktijkonderzoek van Kim Tran, Dianne Maasdijk & David van Diepen.
Veel verschillende ziekten
KNAG Onderwijsdag Het belang van goede schoolexamens.
Presentatie ANW Module 2 Biosfeer
Door: Merel, Renée, Joep en Brechtje.
IFontys 2.0 Workshop 14: How 2 make ePubs?. Inleiders Henk Lingers Francois Lier.
Welkom op de ouderavond van klas 3
Ouderavond 10 oktober 2012  Opening door Arie Schep (bestuur)20.00 uur  Samenvatting ouderavond juni20.10 uur  Nieuwe ontwikkelingen20.20 uur  Werkgroep.
Jean Piaget Programma’s hebben een grote effectiviteit als die in het basisonderwijs rekening houden met de ontwikkelingsfasen van Piaget (hattie, 2010)
Feebe Leclercq 1 BaSW B Alleen in de klas
Het belang van een evidence based benadering in het onderwijs
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Invloed van beeldschermmedia op hersenontwikkeling van het jonge kind
Linkbuilding In de praktijk…. Waarom linkbuilding? Geldt als een stem; Noodzakelijk voor zoekmachine optimalisatie (Pagerank)! Belangrijk om te onthouden:
Cultuurparticipatie bij jongeren
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
DE CHAOS VOORBIJ… NIBI CONFERENTIE PROGRAMMA 1. Opening ovoorstellen owat willen we? 1. HET verhaal (Rob) 2. Vragen/opmerkingen? 3. Aanvullingen.
Vensters voor Verantwoording Presentatie LEA 20 januari 2011.
Downloaden van muziek Woensdag 9 maart Wat is de bedoeling? et binnenhalen van digitale muziekbestanden (meestal mp3 of wav format) in de computer.
Conversie programma’s Woensdag 12 januari Wat is conversie? Het omzetten van een media-file (tekst, geluid, foto, video) van het ene formaat naar.
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
25 januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag.
© CMG D-Site Marc van der Steen (CMG business unit e-government) Inne ten Have (Dexus new media)
Zwarte gaten Fairouz, Maxime, Maurits en Paul.
De stad, het verhaal, de beleving en de media: eigen onderzoek minor I research Crosslab + Redactioneel herfst 2010 I
Het Aspergersyndroom.
Chipsfabriek Tijd voor een balansdag? Kies de Chipsfabriek! Wat leerlingen hierover zeggen: “Ik vind het wel moeilijk, maar doordat het beeldend wordt.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
Dieren jagen al hun hele leven, wij als mens ook, maar hebben het ons makkelijk gemaakt door technologie te gebruiken, wij als mensen kijken daarom nu.
Geheugen in beeld Caroline Apeldoorn en Nanda Zonjee Benedictus, Heiloo september april 2013 Inleiding In het verwonderingsdagboek van de onderzoekers.
Iris Wuts Elise Verhees Mirthe Munnichs Noortje Ververs
Jong en oud met elkaar in gesprek
 Hilde Vanhuele & Marc Verheyen  Stafmedewerkers Tele-Onthaal West-vlaanderen, Vlaams-Brabant & Brussel Bron:
Gepersonaliseerd leren
Pilot leerwinst en toegevoegde waarde in het voortgezet onderwijs
Muziek: op zoek naar emotie
AMT/MT Algemene Muziektheorie/ Muziektheorie Muziek maken met computer
Mijn kind gaat naar het Voortgezet Onderwijs…. En nu?
Huiswerk vs. Huiswerkuren
Leefstijlen 1 Marijn Groeneveld Maaike Hanenburg Ilse Kooiker
Music Share Nadia Abdoelrahman Demi Gemerts 4FD. Inhoud.
Downloaden van muziek en films woensdag 26 maart 2014.
Afstudeeronderzoek Suzanne Doolaard
Opname Meastro Entertainment. Opname Maestro Vrijdag 9 november Philharmonie gebouw Haarlem BNN’érs met Passie voor Klassieke muziek 8 BNN’ers gaan.
Beleid combinatieklassen Eerste Leidse Schoolvereniging CONCEPT Vragen ter verduidelijking direct Inhoudelijke vragen later.
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
 Roddelbladen moeten verboden worden
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
rekenquiz Welk antwoord is goed?
Jongeren en seks Plaatje.
Topsport en breedtesport
WAAROM? WAT? HOE? OUTPUT VRAGEN
Cijferloos onderwijs Inhoud: Introductie Waarom?
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Transcript van de presentatie:

Anw exo: shuttlerun test Karin van Rens, Rob van Rens, Edwin Haan en Lizanne Nizet

Literatuuronderzoek We vinden muziek interessant en weten er veel van, maar wat kunnen we er nog over leren? En welke invloed heeft het behalve dat mensen het leuk vinden? welke invloed heeft muziek op het menselijk geheugen? Hersenstimulatie, soorten muziek, stimuleert geheugen, chronische pijn, invloed op emotie, invloed op gevoel.

Idee voor het onderzoek Van geheugentest via gedragsonderzoek naar invloed op sportprestaties. Nuttig als bepaalde muzieksoort voor duidelijk verbetering zorgt. Nieuwe onderzoeksvraag: Wat voor invloed hebben verschillende soorten muziek op de sportprestaties van kinderen?

Onderzoek 6 klassen van het 2de jaar Klas in 2 groepen: eerlijke verdeling J/M Een helft rent shuttlerun op Hardcore Andere helft op Klassiek Middel de resultaten Trek er een conclusie uit

Resultaten Gemiddelde cijfer op klassieke muziek: 6,0 Gemiddelde cijfer op hardcore muziek: 6,5

Eigen ervaring Rob en Edwin hebben meegerend Ervaring: Hardcore is té intens Het is mentaal slopend Klassiek: Het is te rustig Het zorgt voor concentratie Maar geen stimulans om door te zetten

Conclusie en discussie Gekeken naar de resultaten: er blijkt weinig tot geen verschil te zijn tussen de resultaten van hardcore en klassiek Anders?: meer klassen, onderzoek bij individuele leerlingen,zorgen voor een constant niveau van fitheid

Bronnen http://www.concordia.ca/now/media-relations/news-releases/20130212/early-music-lessons-boost-brain-development.php http://www.louisbolk.org/downloads/1812.pdf http://educatie-en-school.infonu.nl/studievaardigheden/47902-geheugen-beter-onthouden-door-middel-van-muziek.html http://www.sciencedaily.com/releases/2006/05/060524123803.htm http://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-04/sumc-ss040813.php http://www.scientias.nl/daarom-wordt-ons-brein-zo-blij-van-dat-nieuwe-liedje-op-de-radio/84342 http://www.scientias.nl/dissonante-muziek-brengt-beest-in-u-naar-boven/66106 http://medicalxpress.com/news/2011-06-teen-brain-song-success.html http://mercuur.praktijkinfo.nl/pagina/93/vermoeidheid-en-muziektherapie/