 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
SAUNAVOORDEELPAS Jamal Atide
© ReputatieKoning.nl. The Online Marketing Game Has Just Changed Your Company Name / Branding.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Vera Dalm Directeur Milieu Centraal.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Veranderingen binnen communicatie door de komst van internet.
Internet een link met uw doelpubliek Website als centrale toegangspoort.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Social Media.
Multisite. Best of breed open-source CMS systemen. Content beheren vanuit 1 centrale bron en publiceren op verschillende domeinen. Content meertalig of.
Digital in een recessie: slimme strategieën in moeilijke tijden 20 januari 2009
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Liquid Internet is dé nieuwe manier van online zaken doen. © Copyright IQNOMY 2010.
10 redenen om facebook zakelijk in te zetten Anne Raaymakers.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Branche analyse Boekhandels 2014
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
7 strategieën voor een digitale overwinning Willem Hendrikx Internet als markt & strijd.
Online marketing Expert (in een week)
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Primaire kleuren R 0 G 114 B 198 R 0 G 153 B 204 R 213 G 219 B 225 R 249 G 155 B 12 R 249 G 99 B 2 R 102 G 204 B 255 Welkom Slagkracht door online dienstverlening.
Training voorbeeld voor
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
Iedereen gebruikt social media.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Social media.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
1BaSWb-Eline Beernaert.  “Sociale media is een verzamelnaam voor online platforms waar door interactie en dialoog tussen gebruikers de inhoud wordt vormgegeven.”
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT (0) Ian Muller.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Kantoorboekhandel Van Atten
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
DMK – lesweek 10: Privacy.
Online Marketing voor het MBO
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Geoffrey, Henri Pongers, Claudia Spaargaren
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties  The Filter Bubble – het boek

 A squirrel dying in front of your house may be more relevant to your interests right now than people dying in Africa. – Mark Zuckerberg  Sinds december 2009 selecteert Google de zoekresultaten die het beste bij de interesses van de zoeker passen  36% van de Amerikanen onder 30 jaar verkrijgt zijn nieuws via social network sites

 Jeff Bezos, de directeur van Amazon  Bestellingen van klanten in webshop  beter aanbevelingen voor klanten  Na 3 jaar: 1 miljoen boeken  Half jaar later: 2 miljoen  Positie en grootte van de link en leeftijd website spelen mee  Belangrijkste signalen van zoekmachinegebruikers  Algoritmes op Facebook

 Adverteren verplaatst naar online omgeving  Click-trough rates  Kosteneffectief  Ontwikkeling internet zorgt voor radicale veranderingen › De kosten van het produceren en distribueren van media nemen sterk af › Meer vertrouwen op menselijke en softwarematige curators › De software maakt in sterke mate gebruik de kracht van personalisatie, en vervangt hiermee professionele (eind)redacteuren.  De macht verschuift naar consumenten

 Zonder dat we het weten passen onze hersenen zich continu aan  Gepersonaliseerde filters kunnen de cognitieve balans verstoren  Het eerste wat de hersenen doen is het comprimeren van de data  De Filter Bubble heeft het vergaren van informatie drastisch veranderd  In de Filter Bubble zijn er geen zoekresultaten meer die je niet interesseren

 Persoonlijk profiel  Profiel wordt gebruikt om gedrag te beïnvloeden  Veel geld verdient aan het verkopen van deze profielen

 Advertar  Tokyo: bilboards persoonlijke advertenties  Augmented reality  Emotionele banden met programma’s  Gezicht herkenning software en supercomputers  RFID Chips  Augmented Cognition

 De gemiddelde persoon bezoekt drie websites regelmatig  Het is moeilijk om iemand met brede interesses in een vakje in te duwen  Het is belangrijk dat bedrijven de werking van filter systemen bekend maken aan het publiek  Het is ook belangrijk dat gebruikers precies weten wat er met hun informatie gedaan wordt

 Zoekresultaten worden gepersonaliseerd  Advertenties worden aan een smaller publiek getoond  Komst van gefilterde gepersonaliseerde omgeving doet SEO veranderen  Door de komst van filters worden resultaten weggelaten

 Veel sites passen de inhoud aan op de bezoekers  Steeds meer sites zullen zich aan gaan passen aan de gebruiker  Webwinkels kunnen hierdoor gerichte reclames sturen

 Inspelen op de continue verandering van online marketing  Filter bubble kan met niet tegengaan

 Belangrijk en eigentijds onderwerp  Gerelateerd aan minor Online Marketing  Goede voorbeelden uit de praktijk of het verleden