Canvasmodel Bol.com.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij
Advertisements

SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Business mapping Business model canvas.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Marketingmanagement in een Europese KMO
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Nieuw verdienmodel van de BIBLIOTHEEK Klas B - Groep 7 Dennis van Vliet Isabel Vonk Laura de Waal Wais Yousuf.
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Een korte introductie…. Wanneer u zich op onze business to business website registreert, ontvangen we hiervan direct een melding.
Wat is een goede internet marketing strategie? Google SEO of SEA?
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
[ Business Model Generation. ]
Utility Business Infrastructure
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Getuigenis ESF-projecten Griet Blieck / Yoeri Bellemans
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Wat is Customer Relationship Management?
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Albert Heijn: Een markt van 70
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Sportevenementen: the next step
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Bedrijfsnaam BEDRIJFSLOGO. FEITEN EN ONTSTAAN Aantal medewerkers Locatie Vestiging 1 Vestiging 2 Vestiging 3 Ontstaan Opgericht in het jaar.... Opgericht.
Aanleiding Potentie is intern en extern aanwezig Groei Stabiele omzet Meer klanten en dan ook meer efficiency Nov, dec is stille periode. I.c.m. Blessure.
Verzendklaar maken H1 Coördineren en plannen Logistiek teamleider.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Spaar ze allemaal, want jou sparen ze niet! Mike Wolffgramm & Jesse Holle Klas: Blauw.
Financiering en inkoop
Training voorbeeld voor
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Business Model Canvas.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Star Style Webshop van Sarah Nelissen. Marktanalyse Web + Beter overzicht + Sneller en efficiënter + niet buiten komen VS Store + Mogelijkheid tot Passen.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Jumbo elke dag beter Dennis Altenburg & Danny Vallinga.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Wie doet er iets met innovatie?
Van Dordt, voor Dordt.
2017 – Digital Pixel Marketing
Hometastic Marktgebied en vestiging Demografisch profiel Promotie
Hometastic Marktgebied en vestiging Demografisch profiel Promotie
Hoofdstuk 5 - Distributie naar klanten
Goederenstroombeheersing
Internetmarketing en oefentoets
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Verkoopt en handelt verkoop af
Business model Canvas Welkom! Tim Simons
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Vakman ondernemer Business model Canvas
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
‘Vernieuwing van het businessmodel van uw evenement'.’
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Canvasmodel Bol.com

Klantsegmenten Breed assortiment Boeken, muziek, films, speelgoed, games, elektronica, computers, babyartikelen, make-up, sportartikelen, woon/tuin artikelen, dierenartikelen Klantsegmenten

Waardepropositie Goede service Breed assortiment Betrouwbaarheid 97% naamsbekendheid Betrouwbaar imago Snelle levering Waardepropositie

Kanalen Eigen website Twitter Youtube Facebook Mond-tot-mond Adverteren via soortgelijke sites (bruna, bol.com cadeaukaart) App Folder Pop-up store Albert Heijn Kanalen

Klantrelaties Goede relatie met de klant Retourneren Aanbiedingen Klantgevens  afstemmen op individu Partnerprogramma’s Grote naamsbekendheid Betrouwbaar Kortingscodes Klantrelaties

Inkomstenstromen Verkopen via eigen website Transacties via affiliate partners Tweede hands verkopen Inkomstenstromen

Belangrijkste bronnen Verkooppunten/website ICT Samenwerkingscontract leveranciers Personeel klantenservice Belangrijkste bronnen

Verkopen van producten via een platform door gebruik te maken van verschillende betaalmogelijkheden Logistiek: opslagruimte ICT infrastructuur (optimalisatie SEO en SEA) Kernactiviteiten

Belangrijkste partners https://partnerprogramma.bol.com/partner/ Tweedehands particulieren Albert Heijn Visa, Mastercard, American Express, Ideal DocData Transport: DHL en PostNL Derden die via bol.com verkopen Belangrijkste partners

Kostenstructuur Vaste kosten: website, klantenservice, personeel. Variabele kosten: Inkoop producten ICT infrastructuur Leveranciers Transport Affiliate partners Advertising Kostenstructuur