Canvasmodel Bol.com
Klantsegmenten Breed assortiment Boeken, muziek, films, speelgoed, games, elektronica, computers, babyartikelen, make-up, sportartikelen, woon/tuin artikelen, dierenartikelen Klantsegmenten
Waardepropositie Goede service Breed assortiment Betrouwbaarheid 97% naamsbekendheid Betrouwbaar imago Snelle levering Waardepropositie
Kanalen Eigen website Twitter Youtube Facebook Mond-tot-mond Adverteren via soortgelijke sites (bruna, bol.com cadeaukaart) App Folder Pop-up store Albert Heijn Kanalen
Klantrelaties Goede relatie met de klant Retourneren Aanbiedingen Klantgevens afstemmen op individu Partnerprogramma’s Grote naamsbekendheid Betrouwbaar Kortingscodes Klantrelaties
Inkomstenstromen Verkopen via eigen website Transacties via affiliate partners Tweede hands verkopen Inkomstenstromen
Belangrijkste bronnen Verkooppunten/website ICT Samenwerkingscontract leveranciers Personeel klantenservice Belangrijkste bronnen
Verkopen van producten via een platform door gebruik te maken van verschillende betaalmogelijkheden Logistiek: opslagruimte ICT infrastructuur (optimalisatie SEO en SEA) Kernactiviteiten
Belangrijkste partners https://partnerprogramma.bol.com/partner/ Tweedehands particulieren Albert Heijn Visa, Mastercard, American Express, Ideal DocData Transport: DHL en PostNL Derden die via bol.com verkopen Belangrijkste partners
Kostenstructuur Vaste kosten: website, klantenservice, personeel. Variabele kosten: Inkoop producten ICT infrastructuur Leveranciers Transport Affiliate partners Advertising Kostenstructuur