Het E-Loket ® begraven Gemeente Sint-Lievens-Houtem 3 mei 2011 Patrick De Backer Domeinverantwoordelijke burgerzaken Public Relations Manager Cevi NV.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zorgt voor continuïteit
Advertisements

DEMO De registratieprocedure voor nieuwe ONDERNEMINGEN in kader van de digitale steunmaatregelen (kmo-portefeuille, ecologiepremie en groeipremie) Versie.
Workshop Digitale Aanvraag van een Stedenbouwkundige Vergunning
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
26/02/2011 Federale Overheidsdienst FINANCIEN E-ID / My Minfin / TAX-ON-WEB 2011 Kuurne Jan Viaene.
Overheid heeft Antwoord © Juriconnect 2008 Officiële bekendmakingen van de overheid Lucien de Moor Manager Juridisch cluster Overheid heeft Antwoord ©
De elektronische identiteitskaart Denis Van Melsen.
Dé technologie om de wachtrijen aan uw e-loket verminderen en uw efficiëntie te verhogen Een initiatief vanen.
De elektronische identiteitskaart
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Tax-on-web & My Minfin 2014.
Comité van de gebruikers
7 december 2011 Aangifte van adreswijziging via “mijn dossier”. Stand van zaken op 31/10/2011.
E. Nezer SLA-actieplan teneinde de termijnen voor de invoering van de bijwerkingen te verkorten.
Mechelen, 26 november 2009 E-link Maart 2009 – Februari 2011.
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
KSZ-BCSS Frank ROBBEN – Administrateur-generaal Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid Veralgemeend gebruik van de elektronische identiteitskaart in de.
KMO-portefeuille. Stappenplan: Registreer bevoegd persoon Registreer onderneming Koppelen Inschrijving bij erkende dienstverlener Subsidieaanvraag Mail.
Het elektronische zorgplan Aanmeldprocedure
Kinderopvangzoeker 5 juli Voor ouders is opvang zoeken eenvoudiger Voor voorzieningen en lokaal loket zijn de vragen beter zichtbaar Voor het beleid.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Erik Weytjens CEO - Certipost
2011 Instant reporting | pagina 1 van x eHerkenning Stephanie Kamkes.
Infosessie IMJV 2010 Departement Leefmilieu, Natuur en Energie LNE
Het e-zorgplan
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Het E-loket ® burgerzaken
TAX-ON-WEB & My Minfin Sint Lievens Houtem – 03 mei 2011.
TAX-ON-WEB & My Minfin Presentatie 2010.
TAX-ON-WEB & My Minfin 2010.
DEMO: Hoe werkt de nieuwe registratieprocedure van BEA?. De demo loopt automatisch, u moet niet klikken om verder te gaan.
1 Modern Migratiebeleid mr. J.J.C. Doe 12 november 2009.
Belastingen Homcom Belastingen Papier of on-line? – Papier tot 26 juni – Online tot 16 juli On-line – Eid – Token – Wie voor online koos krijgt.
e-Procurement voor bedrijven
Inloggen als intermediair en aanvraag indienen Aanmelden MET eID als DAFIntermediair Hoe ga je te werk ?  Stap 1: verbind de kaartlezer met de computer.
Vooruit met de Regionale economie 28 januari 2015 wethouder Jop Fackeldey Regionaal ambassadeur Beter en Concreter.
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW maart.
. De demo loopt automatisch, u moet niet klikken om verder te gaan.
Durven met dienstverlening 15 oktober 2015
G. Hublau Mijn Dossier en toegang tot de certificaten voor de burgers 21 oktober 2015.
Infosessie e-Procurement voor bedrijven Federale dienst e-Procurement Versie:
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
ICT Bouwstenen voor lokale besturen Gebruikersbeheer Toegangsbeheer Digitaal Ondertekenen V-ICT-OR Regionale kenniskring Midwest (26 april 2016) Stefanie.
1 Within our P&O shared services, Listening, providing and offering quality service to the customers, is not a goal. It’s a way of working ! it’s an evidence.
Klassikale opleiding 01/03/2016
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS.
Opleiding BINC Februari - maart Boudewijngebouw. Programma 9u – 9u 20: opbouw en principes BINC 9u20 – 9u40: in/uitloggen 9u40 – 10u: download DoMinO.
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie Horecavergunningen.
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier Overzicht voor Intermediairen 19/09/2016 │1.
Afspraakgericht werken Snel balie
Peter Grouwels Communicatiedienst
Minder vergunningen, meer meldingen, minder rompslomp
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier
26 oktober 2016 Aanvraag via internet Bart Vrancken.
Elektronische kennisgeving van geboorte
Vooroeververdediging Afsluitdijk
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS
Vastgoedinformatie Workflow en E-Loket®.
Informatieveiligheid
Digitale documenten woensdag 19 september 2018.
Aangifte RPB 2018.
Dematerialisatie, toegang tot info en versturen van digitale rapporten
Digitale aangifte overlijden
Een sociaal proces: van 20 blz. papier, naar 20 minuten aandacht…
Aangifte RPB 2019.
Transcript van de presentatie:

Het E-Loket ® begraven Gemeente Sint-Lievens-Houtem 3 mei 2011 Patrick De Backer Domeinverantwoordelijke burgerzaken Public Relations Manager Cevi NV

Componenten E-loket® begraven Elektronische aangifte van overlijden Aanvraag of verlenging van een concessie

Wat betekent het E-loket ® begraven? Voor de begrafenisondernemer –Online aangifte overlijden –Minimale ingave door het gebruik van keuzelijsten –Geënt op de regelgeving van de gemeente Sint-Lievens- Houtem –Sterke authenticatie via het gebruik van de eID –Snellere afhandeling in het stadhuis –Gegevens van het formulier zijn digitaal beschikbaar voor gebruik in een eigen toepassing –Gratis service van de gemeente Sint-Lievens-Houtem

Wat betekent het E-loket ® begraven? Voor de gemeente Sint-Lievens-Houtem –Koppeling van de E-loket-formulieren aan de administratieve toepassing burgerlijke stand –Minimale ingave door overname van de input van de begrafenisondernemer –Geënt op de regelgeving van de gemeente Sint- Lievens-Houtem –Snellere afhandeling van het administratief dossier

Aangifte van overlijden door de begrafenisondernemer via het E- loket ® begraven

Aanmelden op het E- loket ® begraven Begrafenisonderne mer E-loket ® eID & kaartlezer / Federale Token

ondernemer Het verloop van een aangifte van overlijden via het E-loket ® begraven E-loket ® Cevi-server E-loket ® formulier Administratieve toepassing Burgerlijke Stand

Aangifte van overlijden via het E-loket ® begraven -model IIIC/D -medisch attest -indien crematie: aanvraag tot crematie -identiteitskaart en rijbewijs overledene -huwelijksboekje overledene -laatste wilsbeschikking -de toelating tot begraven Gemeente van overlijden Ondertekening van de overlijdensakte uittreksel van de overlijdensakte + verlof tot begraven

Demo E-loket ® begraven Andries Sioen Productbeheerder burgerzaken