Het E-Loket ® begraven Gemeente Sint-Lievens-Houtem 3 mei 2011 Patrick De Backer Domeinverantwoordelijke burgerzaken Public Relations Manager Cevi NV
Componenten E-loket® begraven Elektronische aangifte van overlijden Aanvraag of verlenging van een concessie
Wat betekent het E-loket ® begraven? Voor de begrafenisondernemer –Online aangifte overlijden –Minimale ingave door het gebruik van keuzelijsten –Geënt op de regelgeving van de gemeente Sint-Lievens- Houtem –Sterke authenticatie via het gebruik van de eID –Snellere afhandeling in het stadhuis –Gegevens van het formulier zijn digitaal beschikbaar voor gebruik in een eigen toepassing –Gratis service van de gemeente Sint-Lievens-Houtem
Wat betekent het E-loket ® begraven? Voor de gemeente Sint-Lievens-Houtem –Koppeling van de E-loket-formulieren aan de administratieve toepassing burgerlijke stand –Minimale ingave door overname van de input van de begrafenisondernemer –Geënt op de regelgeving van de gemeente Sint- Lievens-Houtem –Snellere afhandeling van het administratief dossier
Aangifte van overlijden door de begrafenisondernemer via het E- loket ® begraven
Aanmelden op het E- loket ® begraven Begrafenisonderne mer E-loket ® eID & kaartlezer / Federale Token
ondernemer Het verloop van een aangifte van overlijden via het E-loket ® begraven E-loket ® Cevi-server E-loket ® formulier Administratieve toepassing Burgerlijke Stand
Aangifte van overlijden via het E-loket ® begraven -model IIIC/D -medisch attest -indien crematie: aanvraag tot crematie -identiteitskaart en rijbewijs overledene -huwelijksboekje overledene -laatste wilsbeschikking -de toelating tot begraven Gemeente van overlijden Ondertekening van de overlijdensakte uittreksel van de overlijdensakte + verlof tot begraven
Demo E-loket ® begraven Andries Sioen Productbeheerder burgerzaken