Het project en de site beogen huidige en toekomstige generaties kunstdocenten op te leiden in het ontwikkelen en geven van kunstlessen op het snijvlak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
Wereldburgerschap Zaakvakonderwijs in (inter) actie?!
23 mei 2011 Plaats van kunst en cultuur in het secundair onderwijs Willy Sleurs Afdeling Projecten: EVC, Curriculum en Kwalificaties (APECK)
Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
Startvergadering van woensdag 26 november 2003
EYE.
Conceptpresentatie Project Emerging Media. In week 9 leveren wij een uitgewerkt concept op rond het thema Dating&Kunst. Promise.
De Natuurwinkel Kernwaarden Imago Doelgroep
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Presentatie Vereniging VOS/ABB
De waarde van cultuureducatie
Doorlopende leerlijn(en) cultuuronderwijs
De rijkdom van de arme kunst
Faculteit Sociale Wetenschappen
LESINHOUDEN Motorische doelstellingen: Brion
Je Creatief Quotiënt verhogen ‘creatieve ontwikkeling van talent’
Twinning 2011 Verruiming door kennis
STUDIEDOMEIN KUNST EN CREATIE INHOUDSESSIE INHOUD SESSIE Doel van de oefening Omschrijving studiedomein Kunst en creatie Analyse van enkele studierichtingen.
Welkom Afsluiting KC en hoe verder!. Klas 3 sluit kc af Klas 3 is laatste jaar van project Kunst & Cultuur. Leerlingen krijgen eindbeoordeling per vak.
Flitsbijeenkomst Nieuwegein 20 november Wat u kunt verwachten: De doorlopende leerlijn eisen aan de school = eisen aan het curriculum? het referentiekader.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Themagroep Stilte/rust als collectieve waarde Antwerpen – 11 mei 2007.
Duurzame ontwikkeling en hoger onderwijs De aanpak van Hogeschool Zeeland 10 oktober 2003 Anja de Groene Lector duurzaamheid.
verhoogt het Creatief Quotiënt
Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx
Wat is er te zien? Kunst van de vroege middeleeuwen tot begin twintigste eeuw Grote kunstenaars zoals Bosch, Bruegel, Rubens, Rembrandt, Kandinsky etc.
Wat inspireert jou? Wat heb jij nodig om creatief te zijn?
TC&M UNESCO unites us all.
Individueel transitieplan (ITP) voor arbeidsintegratie
Amateurkunst nu en in de toekomst 28 mei 2011 Kunstfactor Sectorinstituut amateurkunst Missie Visie Kerntaken Hoofdlijnen beleid 28 mei 2011.
Crowdfunding en subsidies
Cultuurprofieldoelen;
Workshop ‘visieversneller’
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
Strategisch belang van de internaten en opvangcentra GO!
Cursus Intern Cultuur Coördinator
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
‘Doen wat echt het verschil maakt’ John Hattie:
Onderzoeks-project Pingjum “De rol van kunst en creativiteit in de veerkracht van dorps-gemeenschappen” Gwenda van der Vaart
Het portret in de hedendaagse kunst
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
INFORMATIE DOCENTENHANDLEIDING Centraal Museum VOORBEREIDENDE LES BAK basis voor actuele kunst.
Altermoderne Kunsteducatie
Een praktijkvoorbeeld: ontwerppracticum cultuuronderwijs Fianne Konings Docent Kunst en Educatie Master Kunsteducatie ArtEZ.
De kunst van de schoolklas binnen de docentenopleiding
Kunstautobiografie Jordan Peter H4F.
Presentatie Buutvrij Nikki van Outheusden Ruud Leuverink Kaz Paul.
TRENDS 2015 Kwartaal 3, week 1. Even voorstellen  Naam: Madeleine Meurs  Site: med.hr.nl/meurm   Kamer: MP L
Leerplankader kunstzinnige oriëntatie
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Vernieuwing beroepsgerichte examenprogramma’s vmbo Meer ruimte voor kunst en cultuur? Hilversum:
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
Raad voor Cultuur Mediawijsheid- de ontwikkeling van nieuw burgerschap Project Media- Educatie Zeeland
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
Rondleiding met tablets - Bibliotheek Gent Ism Mediaraven - Met steun van provincie Oost- Vlaanderen Doelgroep: 1 ste graad secundair B-stroom Doelstelling:
Onderwijsveranderingen in Nederland Glazen bol 2.0 ? Fred Verboon 19 mei 2016.
Vloggen in Utrecht Mark Wassenaar 2017.
Isabelle Wenzel.
Paspoort griekse goden
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Informatie avond Profielkeuze havo/vwo 3
Wat is de Amsterdamse MBO-Agenda?
Dorcas: In actie voor de allerarmsten
Gewoon techniek doen: met je hoofd en met je handen
Op weg naar nieuw cultuurbeleid
Lichtexperimenten In vroeger tijden beeldde men licht letterlijk uit.
ontwikkelen van een betekenisvolle complete en complexe opdracht
Visie en inhoud ‘Maken en meemaken’
Transcript van de presentatie:

Het project en de site beogen huidige en toekomstige generaties kunstdocenten op te leiden in het ontwikkelen en geven van kunstlessen op het snijvlak van actuele kunst en media-educatie.

Ontwikkelingen beeldende vakken: actuele kunst - Nieuwe media zijn ‘normaal’ gereedschap in de kunsten; - Kunstenaars geven met hun werk commentaar op de werking van media. ‘Mediawijze kunst’

Ontwikkelingen beeldende vakken: Jongeren: - Worden cultureel gevormd door (massa)media - Zijn steeds meer actief als mediaproducent

Ontwikkelingen beeldende vakken: Bronnen beeldend onderwijs vroeger: ‘toppers’ uit de canon van de kunst

Ontwikkelingen beeldende vakken: Bronnen beeldend onderwijs nu: ‘toppers’ uit de canon van de kunst Populaire beeldcultuur

Ontwikkelingen beeldende vakken: Visuele cultuur als leergebied (Freedman, Stuhr, Duncum, Tavin) - Alle beelden zijn onderwerp van de kunstles - het gaat om persoonlijke, culturele en maatschappelijke betekenissen - het gaat om ontwikkelen kritisch bewustzijn

Visie MediaCultuur: Wanneer leerlingen in school actuele beeldende kunst bestuderen en maken met en over moderne media blijft het beeldend onderwijs up to date: -sluit aan bij de interesses van de leerling -sluit aan bij ontwikkelingen in de actuele kunst -sluit aan bij technologische ontwikkelingen -draagt bij aan de creatieve, kritische en technische ontwikkeling van de leerling

now Didactisch Concept MediaCultuur