Het project en de site beogen huidige en toekomstige generaties kunstdocenten op te leiden in het ontwikkelen en geven van kunstlessen op het snijvlak van actuele kunst en media-educatie.
Ontwikkelingen beeldende vakken: actuele kunst - Nieuwe media zijn ‘normaal’ gereedschap in de kunsten; - Kunstenaars geven met hun werk commentaar op de werking van media. ‘Mediawijze kunst’
Ontwikkelingen beeldende vakken: Jongeren: - Worden cultureel gevormd door (massa)media - Zijn steeds meer actief als mediaproducent
Ontwikkelingen beeldende vakken: Bronnen beeldend onderwijs vroeger: ‘toppers’ uit de canon van de kunst
Ontwikkelingen beeldende vakken: Bronnen beeldend onderwijs nu: ‘toppers’ uit de canon van de kunst Populaire beeldcultuur
Ontwikkelingen beeldende vakken: Visuele cultuur als leergebied (Freedman, Stuhr, Duncum, Tavin) - Alle beelden zijn onderwerp van de kunstles - het gaat om persoonlijke, culturele en maatschappelijke betekenissen - het gaat om ontwikkelen kritisch bewustzijn
Visie MediaCultuur: Wanneer leerlingen in school actuele beeldende kunst bestuderen en maken met en over moderne media blijft het beeldend onderwijs up to date: -sluit aan bij de interesses van de leerling -sluit aan bij ontwikkelingen in de actuele kunst -sluit aan bij technologische ontwikkelingen -draagt bij aan de creatieve, kritische en technische ontwikkeling van de leerling
now Didactisch Concept MediaCultuur