Albert Heijn: Een markt van 70

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Out of Stock Diemen, Februari 2006.
Business mapping Business model canvas.
Welkom bij. Wat doen wij? Eén volledig geïntegreerde totaaloplossing.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Interactieve sessie over de trends in de ICT
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Retailmarketing hoofdstuk 5, paragraaf 5.5
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
1 “Creativiteit en duurzaamheid zijn de weg voorwaarts voor organisaties in de 21 ste eeuw.” Pascal Cools Algemeen directeur Flanders DC.
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
ICT van noodzakelijk kwaad naar strategisch bedrijfsmiddel
M-Payments en Elektronisch geld 1.1a2, vereniging van Elektronisch Geld Instellingen in Nederland Simon Lelieveldt (secretaris)
Kabels en leidingen nabij watergangen
Innovatie in Twente: nut en noodzaak Lohuis & Derksen CoP 7 december 06.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
“Packaging Your Future”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Hartelijk welkom in Halle
Nieuwe uitdaging…… Een mooie kans??
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar Bio-based retailing Dick Boer, directievoorzitter Albert Heijn 5 september nd of June 2004.
Klant Contact Centrum Rijnstate casus van pilot tot experiment op ware schaal F. Smolders 29 maart 2012.
Canvasmodel Bol.com.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Visie & Strategie.
Roel Schutten directeur AgriFood Capital BV i.o.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Alex.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
prijs- en servicemarkt
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Informatie management HC2
Supply Chain Management
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Waarom een community gevoel elders kopen? Bedrijven die de waarde van Community-denken leren benutten worden beloond met: - meer interactie en binding.
INNOVATIE DOOR NETWERKEN met ‘altruïsme, vertrouwen, redelijkheid en vrijgevigheid’ als basis Hilde de Groot en Jan A. Jurriëns Lectoraat Innovatie HAN/FEM.
ICT: meer en beter. 1. De Belgische ICT-sector in 3 feiten n medewerkers =2,4% van alle Belgische werknemers n 4,25% van Belgisch B.B.P. in 2005.
Structuurborden. Visualisatie hulpmiddelen inclusief training en coaching op de werkplek. Om dagelijkse problemen vast te leggen, de voortgang te bewaken.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Webinar Beter Benutten: 18 mei 2016 Zijn de Brabantse ITS projecten ook iets voor jouw regio?
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
LET’s get Social.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Groei van ‘de onderneming’ …
Vestigingsklimaat en wonen Food Valley
De talenten van mensen met autisme leiden tot grote toegevoegde waarde voor onze klanten
Samenwerking voor meer waarde
Voeg hier het organisatie onderdeel in
in omnichannel retail van de toekomst
Cashless future Mediabegrip week
Ontwikkeling, wij als EBS
Inspelen op innovaties
Inspelen op innovaties
Transcript van de presentatie:

Albert Heijn: Een markt van 70 Albert Heijn: Een markt van 70.000 innovators Luc de Baets Executive Vice President HR Albert Heijn zesde Food Valley Conferentie Ede, 7 oktober 2008

Toekomstafdeling bedrijfsleven Researcher

Toekomstafdeling bedrijfsleven Researcher Innovator

Toekomstafdeling bedrijfsleven Researcher Innovator Product developer

Toekomstafdeling bedrijfsleven Researcher Innovator Product developer Manager business intelligence

Toekomstafdeling Albert Heijn

Toekomstafdeling Albert Heijn

Toekomstafdeling Albert Heijn

Toekomstafdeling Albert Heijn

Enorme reikwijdte 14.000 verschillende artikelen 800 winkels 6 distributiecentra 5 miljoen klanten per week 12 miljoen transacties

Innovatie-aanjagers 70.000 innovators 5 miljoen klanten per week Vele leveranciers food/non-food, secundair

Innovatie-aanjagers Efficiency drive vanuit de AH-organisatie Manifeste en latente klantenbehoeften High en low tech technology push

Innovaties

Innovaties: vingertip betalen Pilot in Breukelen Betalen (zonder PIN) Bonusvoordeel

Innovaties: handscanner

Vele duizenden line extentions, receptuur- en assortiment aanpassingen Innovaties Eigen merk Vele duizenden line extentions, receptuur- en assortiment aanpassingen Vele tientallen unieke produkten Diverse doorbraakproducten

“Wij stellen er een eer in met zulke zaken als eerste te komen.” Innovatiefilosofie “Wij stellen er een eer in met zulke zaken als eerste te komen.” Albert (Ab) Heijn

Innovatieroute Vanuit de consument Toegevoegde waarde voor onze klanten Breed binnen Albert Heijn verankerd Op basis van enthousiasme en kansen

Innovatiethema’s Gezondheid Betalen Self service What’s Next?

Innovatieve gezondheidstoepassingen Gezondheidskalender Bewegingsadvies Dieetadvies Community Gezondheidsmeting AllergenenAdviseur Gezondheidsacties Voedingsadvies

“Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar maken.” Missie Albert Heijn “Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar maken.”

“Een markt van 70.000 innovators” Innovatiewaarden “Een markt van 70.000 innovators”

“Bouw een relatie met innovatie” Innovatiestructuur “Bouw een relatie met innovatie” InnovatieTeam Innovatie Friends InnovatieCafé

Innovatiestructuur

Retail is detail Innovatiestructuur (Herhaaldelijke) klantentests Content partner en technology partner No budget/low budget

Innovatiestructuur

Innovation Friend Innovatiestructuur Brainstormsessies Leverancierpresentaties Primeur bij testen Ambassadeur bij uitrol

Innovatiestructuur

Innovatie samengevat Innovatiestructuur Medewerkers, klanten en leveranciers Duizenden innovaties per jaar Organisatie leading: crowdsourcing InnovatieTeam, Innovation Friend, InnovatieCafé

Albert Heijn: Een markt van 70 Albert Heijn: Een markt van 70.000 innovators Luc de Baets Executive Vice President HR Albert Heijn zesde Food Valley Conferentie Ede, 7 oktober 2008