Albert Heijn: Een markt van 70 Albert Heijn: Een markt van 70.000 innovators Luc de Baets Executive Vice President HR Albert Heijn zesde Food Valley Conferentie Ede, 7 oktober 2008
Toekomstafdeling bedrijfsleven Researcher
Toekomstafdeling bedrijfsleven Researcher Innovator
Toekomstafdeling bedrijfsleven Researcher Innovator Product developer
Toekomstafdeling bedrijfsleven Researcher Innovator Product developer Manager business intelligence
Toekomstafdeling Albert Heijn
Toekomstafdeling Albert Heijn
Toekomstafdeling Albert Heijn
Toekomstafdeling Albert Heijn
Enorme reikwijdte 14.000 verschillende artikelen 800 winkels 6 distributiecentra 5 miljoen klanten per week 12 miljoen transacties
Innovatie-aanjagers 70.000 innovators 5 miljoen klanten per week Vele leveranciers food/non-food, secundair
Innovatie-aanjagers Efficiency drive vanuit de AH-organisatie Manifeste en latente klantenbehoeften High en low tech technology push
Innovaties
Innovaties: vingertip betalen Pilot in Breukelen Betalen (zonder PIN) Bonusvoordeel
Innovaties: handscanner
Vele duizenden line extentions, receptuur- en assortiment aanpassingen Innovaties Eigen merk Vele duizenden line extentions, receptuur- en assortiment aanpassingen Vele tientallen unieke produkten Diverse doorbraakproducten
“Wij stellen er een eer in met zulke zaken als eerste te komen.” Innovatiefilosofie “Wij stellen er een eer in met zulke zaken als eerste te komen.” Albert (Ab) Heijn
Innovatieroute Vanuit de consument Toegevoegde waarde voor onze klanten Breed binnen Albert Heijn verankerd Op basis van enthousiasme en kansen
Innovatiethema’s Gezondheid Betalen Self service What’s Next?
Innovatieve gezondheidstoepassingen Gezondheidskalender Bewegingsadvies Dieetadvies Community Gezondheidsmeting AllergenenAdviseur Gezondheidsacties Voedingsadvies
“Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar maken.” Missie Albert Heijn “Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar maken.”
“Een markt van 70.000 innovators” Innovatiewaarden “Een markt van 70.000 innovators”
“Bouw een relatie met innovatie” Innovatiestructuur “Bouw een relatie met innovatie” InnovatieTeam Innovatie Friends InnovatieCafé
Innovatiestructuur
Retail is detail Innovatiestructuur (Herhaaldelijke) klantentests Content partner en technology partner No budget/low budget
Innovatiestructuur
Innovation Friend Innovatiestructuur Brainstormsessies Leverancierpresentaties Primeur bij testen Ambassadeur bij uitrol
Innovatiestructuur
Innovatie samengevat Innovatiestructuur Medewerkers, klanten en leveranciers Duizenden innovaties per jaar Organisatie leading: crowdsourcing InnovatieTeam, Innovation Friend, InnovatieCafé
Albert Heijn: Een markt van 70 Albert Heijn: Een markt van 70.000 innovators Luc de Baets Executive Vice President HR Albert Heijn zesde Food Valley Conferentie Ede, 7 oktober 2008