GECOMBINEERD ONDERWIJS

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inspectie van het Onderwijs
Advertisements

Informatica Gecombineerd leren. Vereiste voorkennis: • Vlotte PC-basisvaardigheden • Basis werken met internet • Nodige zelfdiscipline voor uitvoeren.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
Casus kennistafel buisleidingen 30 oktober 2009 Casus deel 1 Probleembeschrijving.
Subsidiëring in het kader van het Kunstendecreet: Projectsubsidies: - Voor kunstenorganisaties, kunsteducatieve en sociaal-artistieke organisaties - Periodieke.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten Schooljaar
Voor het intermediair Versie 28 april 2011.
Onderwijs aan zieke kinderen. Onderwijs aan zieke kinderen Tijdelijk Onderwijs Aan Huis Info- en sensibiliseringscampagne vanaf februari 2012 Folder bestemd.
Blackboard Forum Observatieonderzoek 06 februari 2009 Projectgroep 7.
Welkom Dyslexie op Het Vlier.
Orde en structuur in de schooladministratie
1. GIT-regels (facultair) 2. Regels m.b.t. volgtijdelijkheid (FacRa)
Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
Melden verzuim en voortijdig schoolverlaten. Waarom onderzoek Lissabondoelstelling terugdringen aantal jongeren zonder startkwalificatie Verkennend onderzoek.
Leerwegondersteunend onderwijs en Praktijkonderwijs
CVO-IVV de Avondschool centrum voor volwassenenonderwijs PROJECT “gecombineerd onderwijs”
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
HBO5 in Vlaanderen LEIDO, 8 april 2013 Liesbeth Hens
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten Schooljaar
Efficiënt archiefbeheer in een AW-omgeving
Decreet Lerarenopleiding Frank Vandenbroucke 13 januari 2006.
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
Gecombineerd onderwijs Gecombineerd onderwijs Studiedag Talen 19 maart 2010.
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
AANVRAAGFORMULIEREN VAN A TOT Z Brugge, 12 november 2009.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Speciale Onderwijsleermiddelen Ontmoetingsdag SIHO 25.
Informatievoorziening en VSV:
Maatwerk in (op)scholing project 1 1. Waarom?  30% van de lessen in Rotterdams VO door onbevoegde leraren  7% nog niet compleet bevoegd  23% geheel.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
PROJECT HBO-SAM Vooronderzoek Disseminatie
Onthaal nieuwe docenten februari 2011
VOLWASSENENONDERWIJS CVO PANTA RHEI de Avondschool Personeelsvergadering 14 januari 2011 Een nieuw jaar, een nieuw begin, dus doen we.
Informatievergadering NKWV 9 mei 2008
Presentatie Forum 22 mei 2011 Erfgoedcel k.ERF Subsidiereglement Erfgoedprojecten.
GO!2020 Workshop Hervorming SO. Eerste graad Eerste niveau  Tweede niveau  Derde niveau  Vierde niveau –Viveau.
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
DUURZAAM NAAR SCHOOL VLAAMS REGEERAKKOORD
Recordkeeping - in 7 stappen naar een digitaal archief
Aanvullende subsidiëring gecombineerd onderwijs Wie zijn wij Volwassenenonderwijs Kisp Schaalvergroting centra in Oost-Vlaanderen cvo Kisp.
Studievoormiddag 05/03/2015 AAV in gecombineerd onderwijs aan gedetineerden Natalie De Baets Randy Samyn Liezelotte De Schryver Jana Vermeulen Roel Devinck.
Advisering gecombineerd onderwijs Een blik achter de schermen 5 maart 2015.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Gecombineerd onderwijs in de opleiding Uitvoerend CAD-tekenaar Bouw
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten Schooljaar
MANTELZORGGESPREK.
Open ramen – vakdidactiek voor praktijkonderwijs hout
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
Het examen mavo Powerpoint staat op de website.
GO! onderwijs voor anderstalige nieuwkomers Wat zijn in het kort de regels voor het organiseren van onthaalonderwijs in het basis- en secundair onderwijs.
On(der)wijs archief Archiefpraktijk op de Haagse Hogeschool.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Een nieuw concept voor de ICT-leerplannen
LOP Antwerpen basis Algemene vergadering 10 juni 2009 welkom
Werken aan vakvernieuwing in steunpunten
Cursus Aanbod Gratis cursussen voor volwassenen Als je leert,
LOP Basisonderwijs Sint-Niklaas
Les volgen in een alternatieve leercontext

Zelfevaluatie.
Nieuw kader inschrijvingsrecht
Schoolondersteuningsprofiel
Inschrijvingen voor schooljaar Wat verandert er
12 tot -16 jarigen NT2 LOP Kempen Donderdag 15 december 2016
Smart schools Open oproep voor digitale innovatie in onderwijs
Transcript van de presentatie:

GECOMBINEERD ONDERWIJS CVO PANTA RHEI de Avondschool VOLWASSENENONDERWIJS PROJECT GECOMBINEERD ONDERWIJS www.avondschool.be

VOLWASSENENONDERWIJS CVO PANTA RHEI de Avondschool VOLWASSENENONDERWIJS Gecombineerd onderwijs (GCO) = combinatie van contact- en afstandsonderwijs (min. 25% afstandsonderwijs) Extra voorwaarden (art. 28 decreet Volwassenenonderwijs) Voldoen aan de wettelijke bepalingen van het decreet VO van 15 juni 2007. Betrekking hebben op één of meer modules van een door de Vlaamse Regering goedgekeurd opleidingsprofiel. Minimaal 25% aan afstandsonderwijs omvatten. Cursusmateriaal en didactische middelen moeten geschikt zijn voor multimediaal gebruik voor het gedeelte afstandsonderwijs. De deelname van cursisten aan het gedeelte afstandsonderwijs moet systematisch opgevolgd worden, zowel administratief als inhoudelijk. De evaluatie van het gedeelte afstandsonderwijs moet duidelijk omschreven zijn. www.avondschool.be

VOLWASSENENONDERWIJS CVO PANTA RHEI de Avondschool VOLWASSENENONDERWIJS Stappenplan project gecombineerd onderwijs Stap 1: Verwittig opleidingscoördinator en coördinator gecombineerd onderwijs Stap 2: Controleer of project aan alle voorwaarden voldoet Stap 3: Meld het project gecombineerd onderwijs aan coördinator gecombineerd onderwijs Stap 4: Stel modulefiche op, bereid cursusmateriaal voor, stel lessenrooster op en neem ICT-bevraging af Stap 5: Kwaliteitsonderzoek inspectie volwassenenonderwijs www.avondschool.be

VOLWASSENENONDERWIJS CVO PANTA RHEI de Avondschool VOLWASSENENONDERWIJS Stappenplan project gecombineerd onderwijs Stap 1: verwittig opleidingscoördinator en coördinator gecombineerd onderwijs Het indienen van een project gecombineerd onderwijs gebeurt steeds in overleg met: collega’s vakgroep opleidingscoördinator coördinator gecombineerd onderwijs (gecombineerdonderwijs@avondschool.be) www.avondschool.be

VOLWASSENENONDERWIJS CVO PANTA RHEI de Avondschool VOLWASSENENONDERWIJS Stappenplan project gecombineerd onderwijs Stap 2: Controleer of project aan alle voorwaarden voldoet Zie slide 2 (artikel 28 decreet Volwassenenonderwijs) www.avondschool.be

VOLWASSENENONDERWIJS CVO PANTA RHEI de Avondschool VOLWASSENENONDERWIJS Stappenplan project gecombineerd onderwijs Stap 3: Meld het project gecombineerd onderwijs aan coördinator gecombineerd onderwijs Min. 2 maanden voor de start van de cursus Organisatie cursus in september, melding voor 15 mei voorafgaande schooljaar Meld het % contact- en afstandsonderwijs Coördinator gecombineerd onderwijs stuurt melding elektronisch door naar departement onderwijs (samen met het goedgekeurde protocol) www.avondschool.be

VOLWASSENENONDERWIJS CVO PANTA RHEI de Avondschool VOLWASSENENONDERWIJS Stappenplan gecombineerd onderwijs Stap 4: Stel modulefiche op, bereid cursusmateriaal voor, stel lessenrooster op en neem ICT-bevraging af. Modulefiche: vermelding % afstandsonderwijs, doelstellingen project, evaluatieprocedures en -criteria Cursusmateriaal: maak gebruik van Dokeos, voorzie voldoende taken Lessenrooster: vermeldt alle contactmomenten (juiste verhouding contact- en afstandsonderwijs!), bij wijziging % verwittig coördinator ICT-bevraging: peilt naar toegankelijkheid ICT-middelen www.avondschool.be

VOLWASSENENONDERWIJS CVO PANTA RHEI de Avondschool VOLWASSENENONDERWIJS Stappenplan gecombineerd onderwijs Stap 5: Kwaliteitsonderzoek inspectie volwassenenonderwijs Inspectie controleert of vooropgestelde doelstellingen worden gehaald. Gunstig advies: project kan 5 schooljaren GCO toepassen zonder nieuwe melding Overzicht voor te leggen documenten: zie schoolwebsite www.avondschool.be