Presentatie Respons Amsterdam

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Slavernij in Rome.
Advertisements

Arbeidsmarkt West-Brabant
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
Grote daling verkeersdoden in 2008 Jan Latten Hoogleraar demografie CBS 22 april 2009 Toelichting bij persbericht.
Retail Marketing Services
Woningmarktmonitor Haaglanden 2009 Sector Wonen, Stadsgewest Haaglanden.
De waarde van de ondergrond Dr. Elbert Dijkgraaf Erasmus Competition and Regulation institute SEOR Faculteit der Economische Wetenschappen.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Lex Kruijver Respons 26 maart 2010
offshore-outsourcing (import)
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Retailmarketing hoofdstuk 5, paragraaf 5.5
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Omvang van de ambachtseconomie
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
Financiële vooruitzichten van gemeenten Waar staan we? Gijs Oskam VNG/Gemeentefinanciën Dag van de wethouder, Hilversum 24 november 2010.
Liliane de Voogd CO1K, fontys ACI Mei 2013 QDAY FESTIVAL 2013/KINGSDAY APRIL, AMSTERDAM.
Waarom Expo Haarlemmermeer?. Alles is mogelijk bij Expo Haarlemmermeer.
Omnisport Apeldoorn.
Wat kost de EHS ons als de EHS klaar is ? Een verkenning Aris Gaaff, Henk Smit, Arianne de Blaeij Ruimteconferentie 3 november 2009.
CUSHMAN & WAKEFIELD LET´S SHOP CASUS – FONTYS CAREER CAMPUS 20 MAART 2013.
50 tot gasten Ruim parkeerplaatsen Slechts één uur rijden vanaf Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen OMNISPORT APELDOORN.
Spreekbeurt EYOF Utrecht 2013
Kulturhus De Bijenkorf Borne
50 tot gasten Ruim parkeerplaatsen Slechts één uur rijden vanaf Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen AUTOTRON ROSMALEN.
Zeelandhallen Goes.
In het jaar 2007 kon je dit kopen voor €100: In het jaar 2012 kon je dit kopen voor €100: Koopkracht = Het geld wordt minder waard.
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
27 mei 2009 Algemene Vergadering van Aandeelhouders.
Herhaling Examenstof M&O
Het gebruik van indicatoren om het doelbereik van GIDEON te meten
Elke 7 seconden een nieuw getal
Goedemiddag H3b.
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
H 36 (Havo)/H 43 (Vwo): Rentabiliteit
Toegevoegde Waarde Productie = inkomen.
Update EYOF UTRECHT 2013 Raadsinformatieavond 23 april 2013
Afschrijving aanschafprijs : levensduur kapitaalgoedlevensduuraanschafprijsjaarlijkse afschrijvingen oven8 jaar € 8000 A ijskast6 jaar B € 300 frituur.
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
Lesplanning – paragraaf 7 blz. 38 Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Coachingsessie week
Huren de oplossing? Inspiratiedag Wonen Haaglanden 19 november 2012.
Cijfers Zorg en Gezondheid
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Robert Jan Saft beleidsmedewerker VAOP
Auditing: Groot Goed! Dinsdag 2 september 2008 Triple Ace/World Trade Center Amsterdam.
Is een initiatief van Virtuele kansen in de reisbranche: van ondernemen tot arbeidsmarkt Op weg naar excellente commerciële dienstverlening.
Voorlopige overslagcijfers 2009 Hans Smits President-directeur Havenbedrijf Rotterdam 30 december 2009.
Maatschappelijk vastgoed van kostenpost naar waardemaker Marc van Leent, initiator de Kopgroep 2 april 2008.
Event Scan/Haarlem Lex Kruijver & Michael Struis VSG Congres Scheveningen 5 maart 2009.
Entertainmentbusiness.nl. Ticketscript integreert Facebook connect Ticketscript: Europees marktleider in online, mobile en social ticketing oplossingen.
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
Cultuur & Toerisme De kracht van verbinding Jos Vranken Algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.
Finish giro d'italia Middelburg Bezoek aan een sportief evenement.
Studie hoofdontsluiting Leek-Roden werkatelier 15 oktober 2008 (verkeerskundige aspecten)
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
S.M.A.K Gent.  Inleiding  Geschiedenis SMAK  Wat is actueel?  Praktische informatie  Adres  Bronnen.
Presentatie PhO Wonen december Opleveringen nieuwbouw op korte en middellange termijn Resultaten van de Inventarisatieronde planaanbod 2010.
Food Valley en landbouw Gerrit Meester Nijkerk, 1 november 2012.
Algemene Ondernemersvaardigheden
EMVI in de digitale praktijk
Resultaten Onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Presentatie 15 juni 2007.
De inhoudsopgave Waarom dit onderwerp De geschiedenis Openingstijden
Masterclass Event Academy Kampen SPONSORBROKER-MATCHMAKER
Waarde van evenementen voor stad en regio
Transcript van de presentatie:

Presentatie Respons Amsterdam

Paspoort van Respons Naam: Respons BV Plaats: Slotervaart, Amsterdam Geb. Datum: augustus 1993 Status: ‘ongehuwd’: onafhankelijk Personeel: 12

Wie zijn we en wat doen we? Respons is een data- en onderzoeksbureau op het gebied van vrijetijdsbesteding in Nederland. Respons levert producten (informatie/content) en diensten (analyses/onderzoek) aan ca. 200 klanten per jaar.

Voor wie werken we?

Producten: informatie/content

Diensten: analyses/onderzoek Grote omzetdaling vakbeurzen in 2009 Adformatie, maandag 19 april 2010, 8:54 De branche van beurzen, congressen en evenementen had het moeilijk in 2009. Er was een daling over de hele linie en de totale omzet daalde met 30 tot 40 pct. “Respons Research Services volop aanwezig op festivals”

Strategie: verankering in de sector

Marktomvang in €uro’s per jaar Bedragen van slide nummer ?? Erbij tellen. In totaal dus ca. 10 miljard. Hier toevoegen: totale Recreatie & Toerisme: 37 miljard.

Respons Evenementen Familie Niet openbaar B2B Bedrijfsevenementen Extern Intern voor kennisoverdracht Externe bijeenkomsten Vakbeurzen Seminars ed Congressen Vergaderingen Private feesten & partijen Openbaar (publieksevenement) Regulier aanbod Sportwedstrijden aanbod podia Dag\weekmarkten Niet regulier aanbod Festivals Stadsfestijnen Sportevenementen tentoonstellingen Publieksbeurzen Respons Evenementen Familie Bij bovenste kader: aantal evenementen en totale omvang branchebedrag toevoegen

Ontwikkelingen in de markt: Jaarlijks terugkerende evenementen 5000+ SHEET NOG AANVULLEN MET GEGEVENS 2007 T/M 2009

Publieksevenementen naar belang Internationaal (20) Nationaal (900) (1.400) Regionaal Gemeentelijk Jaarlijks terugkerende evenementen Minimaal 5.000 bezoeken Peiljaar: 2008

Internationaal belang Holland Festival TT Assen Picnic/Cross Media Deutschen Tourenwagen Meisterschaft (DTM) Amsterdam Dance Event Internationaal Film Festival Rotterdam (IFFR) Grachtenfestival North Sea Jazz World Press Photo Historische Kaasmarkt Edam De Meesterwerken - Rijksmuseum Amsterdam Kaasmarkt Alkmaar Pinkpop TEFAF Amstel Gold Race InterClassics en TopMobiel Maastricht

Soorten evenementen • Markt/braderie • Voorstelling Beurs • Tentoonstelling • Stadsfestijn • Festival • Parade/optocht • Wedstrijd

Soorten/aantallen/economische waarde Vorm Aantal per jaar Econ. waarde in € Markt/braderie Ca. 3.000 Ca. € 600 miljoen Voorstelling 100.000 > € 500 miljoen Publieksbeurs 650 € 1,5 miljard Tentoonstelling 1.000 € 150 miljoen Stadsfestijn 750 € 500 miljoen Festival 700 € 650 miljoen Wedstrijd Ca 5.000.000 > € 500 miljoen Bronnen: Respons/CBS

Economische betekenis ‘mega’-events in Nederland Evenementen Jaar Economische impact EURO 2000 2000 € 145 miljoen Touretappe Valkenburg 2006 € 15 miljoen Vuelta (Drenthe) 2009 € 9 miljoen Grand Depart Den Bosch 1996 € 8 miljoen Giro Groningen 2002 -/- € 400.000 Giro Amsterdam 2010 € 10,8 miljoen Bronnen: div. organisaties/onderzoeken

Sportproporties worldwide Evenement Marktwaarde in $ WK Voetbal $ 1,7 miljard Olympische Zomerspelen $ 1,5 miljard EK Voetbal $ 1,2 miljard Wimbledon $ 900 miljoen Tour de France $ 350 miljoen Volvo Ocean Race $ 190 miljoen Giro d’Italia $ 70 miljoen Bron: SportsPro july/aug 2009

Sponsors en evenementen Bron: Respons M50 over 2008

Gemeenten en evenementen Facts en figures G50 over 2009 Aantal gemeenten 50 Aantal evenementen 1492 Aantal bezoeken 66.395.211 Totaal aantal gesubsidieerde evenementen 777 Omvang gesubsidieerde evenementen € 38.924.205

Top 100 Grootste publieksevenementen Positie Evenement Plaats Bezoeken MBE 1 Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen/ Vierdaagse Feesten NIJMEGEN 1.988.000 249,87 2 Ortel Zomercarnaval ROTTERDAM 900.000 177,08 3 Tilburgse Kermis TILBURG 1.500.000 60,77 4 Fortis Marathon Rotterdam 77,50 5 Bloemencorso van de Bollenstreek NOORDWIJK ZH 1.200.000 50,60 6 Kermis Weert WEERT 950.000 50,56 7 Bavaria City Racing 580.000 69,88 8 Uitmarkt Amsterdam AMSTERDAM 500.000 67,93 9 We Are Amsterdam Pride 560.000 36,48 10 Kermis Best BEST 430.000 51,82 AAN DIT LIJSTJE TOEVOEGEN: Appelpop op de 81e plaats Bron: Respons Top 100 over 2009

Bedankt voor jullie aandacht www.respons.nl