L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Advertisements

Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Retailmarketing hoofdstuk 5, paragraaf 5.5
Welkom op de jaarvergadering van 4 februari 2014
Siem de Jong Funsports Leerplan Bsc 6 ‘Initieel Ontwerp’ Door: Robert Schneider.
Agenda 1 Even voorstellen 2 Over ING 3 Financieren 4 Vragen.
Hengelo loopt leeg!.
GEACHTE O.V.C. LEDEN Vooruitlopend op de wetgeving die op ons afkomt m.b.t. de koopzondagen, wil de gemeente weten hoe de OVC over deze materie denkt zodat.
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
BINNENSTAD DELFT naar een actueel bestemmingsplan voor de binnenstad
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Fun of functie in Haarlem?
Lemelerveld is van de kaart ! 5 oktober 2007 Koopzondag Clemens van Ewijk – Auto van Ewijk.
Glow Eindhoven.
Deze presentatie Over het WERKbedrijf De arbeidsmarkt in de regio
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
DETAILHANDELSPLAN GEMEENTE HOEILAART Paraat. Altijd, overal.
Zorgbedrijf Antwerpen Een nieuwe organisatie, werken aan een nieuw imago.
Fietsbeleid in Culemborg
Paragraaf 3.3: Innovatievraagstukken. Zijn de steden de ‘motor van de kenniseconomie’? Uitgangspunt: Creativiteit en innovatie worden gezien als motor.
Georges Van Nevel 04 oktober 2008 Citymarketing & Communicatie.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
Actieplan Luchtkwaliteit Utrecht: wat wil het bedrijfsleven? Raadsinformatieavond 3 november 2009 VNO-NCW Utrecht, MKB Utrecht, TLN, EVO, PBU, KvK Midden-Nederland.
Schagen 6 maart Wat is het probleem? Wat is de analyse? Wat is de oplossing?
De marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen en hun sites
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
EEN DAGJE naar gisteren oprichting 1941 Rijksmuseum voor Volkskunde 1991 verzelfstandiging 2000 nieuw Entreepaviljoen 2005 Europees museum van het.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Het ene doen en het andere niet laten: de kansen van dualistisch ondernemen Tom Heidman directievoorzitter Retail Network B.V.
Amersfoort, 18 februari 2010 Verkiezingen Amersfoort 2010 VAB-eetcafé Amersfoort Ambitieus: STEMWIJZER.
Citymarketing Hilversum 2006
Onderwerp 1 NvR / Schetsontwerp Havenkwartier 8 juli 2009 Informatieve bijeenkomst Deelnemers burgerparticipatie, raadsleden en belangstellenden 8 juli.
Beleidsplan erfgoed situering vóór erfgoedconvenant stad Hasselt en Vlaamse Gemeenschap: belangrijke spelers in Hasselt: cultuur, toerisme,
1Gemeente Leidschendam-Voorburg1 Project Venestraat en omgeving 9 september 2013.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Detailhandel in Zaanstad
Ster van Succes.
Stichting Stadsherstel Vlaardingen. Aanleiding Leegstand in historische binnenstad Eenzijdige branchering en lage kwaliteit Overbewinkeling Relatief hoge.
Programma 26 januari 2015 in Zoetermeer 14:00Start bijeenkomst onder leiding van Renske Keur 14:05Welkom door regionaal ambassadeur Marc Rosier 14:10Beter.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek
Regionale Economie, Haven- en Vervoerseconomie (RHV) Retail en Mobiliteit in de binnenstad Fietsstad 2016 Symposium Bikenomics - 13 Oktober 2015 Giuliano.
Winkelen in Nieuwegein Retailavond 13 oktober 2015 Retailavond 13 oktober
Stadsmarketing Gouda Analyse van Sterkten en Zwakten van Gouda Kansen en Bedreigingen in de markt.
Detailhandelsvisie Teylingen. Opbouw avond Introductie - belangrijkste conclusies laten zien - belangrijkste actiepunten laten zien Uitwerken - belangrijkste.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Commissie EFT Evaluatie WK Wielrennen 2012 – Hans Slangen (Hoge School Zuyd) Actieplan Winkelcentrum – John Roks (namens het VOC) Evaluatie Auw Wieverbal.
Voor welke uitdagingen staan uw gemeenten volgens de informatie op Aisia Okma ( VNG/KING) Wat is.
INSPELEN OP VERANDERINGEN IN BINNENSTEDEN Tegengaan van leegstand Stadswerkcafé.
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
Openbare ruimte als trekker Pitch werkbijeenkomst “Retail in middelgrote Gemeenten” 26 juni 2015.
ZONDAGOPENSTELLING WINKELS GEMEENTE DE BILT BEHOUD VAN DIVERSITEIT, LEEFBAARHEID & VEILIGHEID.
Agenda avond Welkom Inleiding avond Presentaties Jeugd en Jongeren Aan de slag in groepen! (analyseren huidige situatie en toekomst) Pauze (± 21.00) Bepalen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Onderzoek naar leegstand binnenstad Rekenkamercommissie Dordrecht
Inventarisatie effecten FOC Bleizo
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Omgevingsvisie Emmen Centrum Gemeenteraad
Binnenstad Dynamisch centrum Wonen Werken Recreëren.
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
Bedrijfshuisvesting in Meierijstad
Kennisnetwerk Detailhandel
Traject De Beleverij WELKOM!.
Samen sterk!.
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Samen sterk!.
Transcript van de presentatie:

L EIDEN

1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe concepten

2. V ERSTERKING ONDERSCHEIDEND VERMOGEN Behoud en uitbreiding zwerfmilieus, voldoende mogelijkheden voor vestiging Behoud historisch karakter (interieur, gevel) panden en behoud karakter openbare ruimte Stimuleren nieuwe concepten en focus op verrassend en divers aanbod dat past bij het type bezoeker Leiden Aantrekken bezoekers (hoog opgeleid, hoge koopkracht, senioren), stimuleren combinatiebezoek

3. R ANDVOORWAARDEN ONDERNEMERS Voldoende mogelijkheden voor bevoorrading Gunstig ondernemersklimaat, voldoende ondersteuning door gemeente Verbeteren imago Leiden m.b.t. aantrekken detailhandel

4. R ANDVOORWAARDEN BEZOEKERS Goede bereikbaarheid en voldoende parkeergelegenheid Aantrekkelijke openbare ruimte Inrichting looproutes door kernwinkelgebied en zwerfmilieus, en compact houden van het kernwinkelgebied Voldoende horeca, voor elk type bezoek (ook de mogelijkheid tot overnachtingen) Een imago van een binnenstad waar andere activiteiten met winkelen gecombineerd kunnen worden

SWOT ANALYSE

S TRENGTHS Vijfde plaats meest gastvrije stad van alle grote gemeentes Koopkrachtbinding, 64 % van de Leidenaren koop regelmatig in de binnenstad (dagelijkse boodschappen niet meegerekend) Leegstand, 3,9 % in 2010, in 2008/2009 was dit 4,9 % Groei bezoekers niet Leidenaren in Leidse winkels: in , in

W EAKNESSES Koopkrachtoevoeging vanuit regio plm. 10 % minder Besteding in Leidse winkels van niet Leidenaren loopt terug: in 2007 (16.-), 2008 (14.-) en in 2009 (13.-) Tekort aan winkels met > 1000 m², in Leiden nu 5 winkels. Vergelijkbare gemeentes hebben er gemiddeld 14. Parkeren en de bereikbaarheid. In alle onderzoeken slechte waardering van de consument

T HREATS Online aankopen groeit. In Nederland is dit plm. 5 % van de markt, maar in bijvoorbeeld Engeland is dit al plm. 10 % van de markt Uitvoering programma binnenstad kost veel tijd. Bijvoorbeeld: Aalmarktproject, aanleg parkeergarages, ontsluiting: RG-lijn, Rijlandroute, en ringweg oost. Het winkelaanbod in de regio versterkt zich over de hele linie

O PPORTUNITIES Koopzondagen beter benutten: meer winkels open communicatie naar buitengebieden activiteiten op straat Inspelen op veranderend consumentengedrag klant laat zich informeren op internet klant wil steeds meer verrast worden klant wil optimale dienstverlening Themamarkten in de binnenstad op drukke koopmomenten