1 Mr. J. Spee Hoofd Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie
2 Het Openbaar Ministerie en Georganiseerde Autodiefstal
3 SAMENWERKING- I “de industrie” techno preventie Stichting AVc e.a. “PATTERS” moeten blíjven ! Particuliere recherchebureaus CIE – OvJ
4 SAMENWERKING- II Douane, Havenbedrijf, LIV, Verbond van Verzekeraars, EVO, TLN, KNV project zeehavens
5 Opsporing en vervolging Spiegel dit aan verkeershandhaving de sleutel tot rechtshandhaving enorm bereik afbreukrisico bijzonder groot
6 OPSPORING- I Een slechte prestatie heeft een negatieve uitstraling op de beeldvorming van de handhaving Normbesef en normhandhaving móet!
7 OPSPORING- II Op basis van criminaliteitsanalyses (vgl. ongevallen-analyses) Regionaal en landelijk Geïntegreerde aanpak noodzakelijk
8 VERVOLGING Nauwe betrokkenheid van het OM Garantie voor een vlotte afdoening Publicitaire begeleiding strafzitting
9 INFORMATIE GESTUURDE OPSPORING DADER GERICHTE OPSPORING & VERVOLGING GERICHTE AANPAK
10 Extra plaatsen jeugdige daders Inrichting Stelselmatige Dader oplossing specifiek probleem VEELPLEGERS (> 10 PV’s)
11 Onderwerpen om over door te praten: Rol / taak OM in aanpak autodiefstal Kansen voor BRT’s Verbetering info-huishouding politie Méér aandacht voor Technische Recherche Ethische grens door OM te trekken Structureel verzamelen DNA-materiaal Inrichting Nationaal Expertisecentrum
12 Dank voor uw aandacht