Pre-University College Blok 5 Groep 12 Johanna, Michelle, Maartje, Eveline & Melissa.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk- en luistervaardigheid
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Ondernemen en Ondernemerschap
Godsdienst.
Door welke natuurrampen wordt Nederland bedreigd?
Welke vernieuwende vormen van reclame worden in de openbare ruimte gebruikt, en wat maakt deze tot een succes. Kay Lakeman.
Verschuiving van de werelddelen
Theo Burghout Week van de techniek We hebben bij.
Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
Workshop Interculturele Communicatie
Rego,stijn,flore Stop pesten !!!.
Het Nibud Geldexamen voor alle basisscholen in Amsterdam
Isabel Brouwers Artcode 2
Door Dian Thijmen Maire Sjoerd
Inleiding taalwetenschap
Computer.
Rick van den Dobbelsteen Lloyd Fasting
Medmec 1 herfst Les 4.
Medmec 1 herfst Les 3.
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
handvaardgheid / techniek
Presentatie Ruud van Dijk: “Het puberende brein” van Eveline Crone
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
Tropische orkanen Paragraaf 4.
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Godsdienst.
Planning 5.5 Binnenkomst Intro: -Deze les 5.5 (Blz. 144 t/m 147) Blz lezen Maken opgaven. Klaar daarmee? Dan ga je nakijken of leren Afsluiting.
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Geweldvrije Communicatie
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Inleiding CIW Analysecollege 7. Opdracht 1 In de tekst van Coupland and Jaworski staan deze auteurs uitvoerig stil bij het begrip discourse. Bekijk de.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
z-0&feature=related z-0&feature=related.
definitie massacultuur Hoge en lage cultuur Opdracht
Dijkophogingen Waternet. Deel 1: Oriëntatie probleem Maak een overzicht van het project met een artist impression Doe een youtube onderzoek Deel 2: Oriëntatie.
Kinderen en hun sociale talenten
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?

Godsdienst. Jezus is 12 jaar Een gewone jongen? Zijn jouw ouders wel eens bezorgd geweest?
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Wereld keuken. Wat is er zoal veranderd? Maaltijd vroeger vs nu.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 4 Blok 2.

Workshop ondersteunen eigen regie van de patiënt: Jeroen Havers Angela de Rooij 4 december 2014.
BACTERIËN.
Baarde en de goede Hoofdstuk 11: Data-analyse
Jij en de wereld om je heen
Spreekbeurt hockey IRIS.
Sprookjes.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Les overzicht Opfrisser ; hoe edit je op geluid? Welke beeldtaal past bij de muziek die je uitgekozen hebt? Voorbeelden ; muziekvideo’s van eboman en metropolis,
Oefentoets Soortenkennis les
Methoden & Technieken van Onderzoek Maurice Scheepers Kamer H4.318
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Geneeskunde. Wat is een wetenschapper? ? Kwalitatief onderzoek Vragen die beginnen met Waarom, Welke, … Oriënteren kennis Kwantitatief onderzoek Vragen.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
1 PO winkels en klanten onderzoek naar verzorgingsgebieden van winkels.
Een onderzoek naar het kiemen en groeien van een bruine boon
B. Stof 5 Natuurwetenschappelijk onderzoek
Project-les “de ontkieming”
LES 2: PROEF-LES 1) Wat is de bedoeling?
Het maken van een PWS.
Transcript van de presentatie:

Pre-University College Blok 5 Groep 12 Johanna, Michelle, Maartje, Eveline & Melissa

 Gz8o&feature=related Gz8o&feature=related  Professor Roep  Doel van de les  Planning

 1. Inleiding  2. Onderzoeksvraag  3. Hypothese  4. Materiaal & methode  5. Uitvoering  6. Resultaten  7. Conclusie  8. Discussie  9. Publicatie

 Probleem 4  Juiste vraag stellen: ◦ Is van cruciaal belang ◦ Is een kunst ◦ Kunnen patiënten voor je doen

 Probleem 1  Grootste valkuil: vooringenomenheid  Aandachtspunt: zodanig formuleren dat de uitslag altijd nieuwe kennis oplevert

 Probleem 2  Methode kan fundamenteel fout zijn  In een goede methode is ruimte voor serendipiteit

 Probleem 6  Uitvoering luistert zeer nauw  Gevoel voor juiste uitvoering is een kwestie van talent

 Probleem 3  Opzienbarend resultaat  weerstand  valkuil bij deze fase: Weerstand uit de weg gaan  Grootste valkuil: vooringenomenheid bij conclusies trekken

 Probleem 5  Lastige dingen: ◦ Menselijke gevoelens: jaloezie en eerzucht  daarmee rekening houden bij schrijven  Veel schrijfwerk  Volhouden na weerstand  Gevaar voor demotivatie Goede illustratie:

Visstand schommelt en die, van nu en vroeger (150 jaar geleden), moet onderzocht worden. Van nu is makkelijk, maar van vroeger niet. Er zijn geen registers bijgehouden. Verzin een manier om toch de vroegere visstand na te gaan. Opdracht:

De prijs van vis hangt af van het aanbod. Hoe hoger de visstand, des te goedkoper een vis is. Dit is na te gaan aan de hand van menukaarten. Iemand verzamelde menukaarten en zo kon nagegaan worden hoeveel vissen er waren op welk tijdstip.

 Do’s en don’ts  Stencil