Xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Space Challenge Martijn Koops 1. Ervaringsleren en Lemniscaat Model 2. SpaceChallenge 3. Resultaten dr. Martijn C. Koops Academieteam.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL.
Advertisements

Commercial off the shelf games in de klas
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Grote en kleine kwaliteit
Wat is een Groene Kerk? Werk maken van duurzaamheid en zorg voor de schepping. Beloven om elk jaar een nieuwe ‘groene’ stap zetten. Ervaringen delen en.
EMEG lijst: opdracht 12.
Spel uit top 20 gamer.nl Grand theft auto V
Welkom in de ……….. Check uw adres……... Waarom een plusklas? Tevens de doelen van plusklas: Top-down denken. Realistisch zelfbeeld ontwikkelingen.
6 sleutelbegrippen lesopbouw
Ontwikkelruimte onderzocht In gesprek over onderzoeksstappen VU, 13 september 2010.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
De Kracht van Facebook games
Hogescholen in Dialoog
Het collaboratief spelen van een educatieve game
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
ICT minor 2 Lisette de Groot juni 2010.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Hoe een loopbaandialoog te voeren
{ World of Warcraft. Wat zijn je verwachtingen? Wat is je ervaring? Wat is het verschil? Opdracht Opdracht.
CanDo Coaching.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen. E-learning module “Aan de slag blijven” Miranda Grootscholte Chantal Huinder Projectleider SBCMProjectleider STOOF.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
Waarden Gedreven Leiderschap, een wenkend perspectief,…
1 Digitale Learning Content Studiedag AB&I Tilburg, 23 juni 2008 Ronald Spruit - LIC.
Welkom bij Immersive space, de flashles Tijdens deze lessen, leren wij je werken met het programma adobe flash.
Het gebruik van virtual reality en serious gaming in de psychologie
Visie & Strategie.
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
{ Gaming Gemaakt door Kevin scheij en Akin Tunç. Introductie.
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Mark Overmars Universiteit Utrecht
Praktijkervaring en reflectie
Dienen “minste dienares” leven totaal op de kop gezet wil jij dat wel?
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
Als je op je hoofd staat, krijgen je voeten helemaal geen bloed Je hersenen krijgen teveel bloed Je hart zal harder moeten pompen Het maakt niets uit voor.
NOT 2011 Ineke Verheul Serious games of serious gaming?
Wat voegen games toe aan het leren? Dr. Martijn C. Koops Academieteam Serious Gaming Instituut Archimedes, HU 1/26.
Postbus 92, 5000 AB Tilburg Sportweg 15, 5037 AC Tilburg Jacco Schimmel Yvonne van der Steijn “Samenwerken via internet bepaalt hoe we in de nabije toekomst.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
1 GAMIFICATION BANKIEREN & SPELEN? 10 SEPTEMBER. 2 WIE BEN IK?
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Ontwikkelingspsychologie
Educatief spelontwerp
Interactief oefenen, formatief toetsen
Maak gebruik van je gelukkige ervaringen
Het 24 spel.
Concept-contextvenster in het bèta-onderwijs
Level 1 - Om even bij na te denken
Interactief oefenen, formatief toetsen
Koppeling visie en praktijk
GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario Michel Fiege.
Kennismakingsspellen
GAME MAKER ONLINE Les 5 / Snake Michel Fiege.
Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel
Jouw verhaal over antibioticaresistentie
A Pallette of Actionable Knowledge (Pack-model)
How to use games and materials when discussing sexuality Manouk Vermeulen, consultant specialized in sexuality education 12+
Transcript van de presentatie:

xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Space Challenge Martijn Koops 1. Ervaringsleren en Lemniscaat Model 2. SpaceChallenge 3. Resultaten dr. Martijn C. Koops Academieteam Serious Gaming Faculteit Educatie Hogeschool van Utrecht martijn.koops@hu.nl xxxxxxxxxxxxx

Waarom games? Motiverend “edutainment”, Ervaring bieden: endogeen xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Waarom games? Motiverend “edutainment”, Belevingswereld Leuk Competitie Oude wijn, nieuwe zakken Ervaring bieden: endogeen Andere werkelijkheid Interactief Ondergaan Toegevoegde waarde xxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Spel als docent? Uitleg ↔ Cut-scene’s Lessen ↔ Levels Toetsen ↔ Eindbaas xxxxxxxxxxxxx

Leercirkel “Dit is toch geen game??” Learning- Cycle “meeste mensen hebben docent nodig” Reflectieve vragen stellen Reflectieve Observatie “kijken” Observatie structureren, uitleg geven Learning- Cycle Wat zie ik?? Waarom, hoe? Concrete Ervaring “ervaren” Abstract concept “denken” Wat gebeurt er? Hoe kan ik dat gebruiken? Helpen om een plan te maken op basis van het concept Een experiment faciliteren Actief Exp. “plannen / beslissen” “Dit is toch geen game??”

Intuitieve ervaring in de game xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Intuitieve ervaring in de game Intuïtief Experiment beslissen Interface Helder spel-doel Game Cycle Intuïtief Concept ”denken” Expliciete Actie doen Expliciete Observatie kijken Boundary object Feedback xxxxxxxxxxxxx

Leren en gamen vervlechten Learning- Cycle Reflective Observation Doen Abstract Concept Active Experiment Concrete Experience Intuitive EXperiment Game Cycle Scientific Concept Explicit Action Intuitive Concept Explicit Observation Boundary object Crux: wissel overhalen gamer is niet aanspreekbaar

Hypothese

Space Challenge Opheffen misconcepten: xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Space Challenge Martijn Hoevenaar Masterstudent IA Opheffen misconcepten: - Kracht in richting van beweging - Geen beweging zonder kracht F = m.a. xxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 SpaceChallenge xxxxxxxxxxxxx

FCI score: Conceptuele leerwinst In Flow gebleven Uit flow gehaald “Geen opvang” Standaard les Lengte foutenbalk is 1 standaarddeviatie

SpaceChallenge Tijdens lunch te bezichtigen bij Martijn Hoevenaar xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 SpaceChallenge Tijdens lunch te bezichtigen bij Martijn Hoevenaar Inschrijven om boek over ontwikkeling te bestellen Docentenhandleiding verkrijgbaar. Game zelf via Academieteam Serious Gaming te krijgen Zie ook : www.learninggames.nl Ook uw good practice kan daar worden geplaatst xxxxxxxxxxxxx

Motiverend Malone’s Motiverende ingrediënten van een spel: Fantasy xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Motiverend Malone’s Motiverende ingrediënten van een spel: Fantasy Curiosity Challenge Control Taaldorp xxxxxxxxxxxxx

Wat maakt een game? Regels Doel Tegenstand Representatie xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Wat maakt een game? Regels Doel Tegenstand Representatie xxxxxxxxxxxxx