Agendapunt CLOP contraproductiviteit stand van zaken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Herontwerp PDG-opleiding
Advertisements

Informatie voor leerlingen uit leerjaar 3. Wat staat ons dit jaar te wachten? • Stage lopen • Maatschappijleer • CKV(theoretisch) • PTA • Beroepskeuze.
KEUZEBEGELEIDING DOOR DHR. J. VAN HAZENDONK
AUTOMOTIVE roc ter AA Commerciële opleiding Automotive
CLOP 27 november 2007 Titel in kapitalen met onderlijn, lettertype Arial Size 24 Bold, indien aanwezig lettertype Monitor Bold nemen.
VMBO osb in de onderbouw loopbaan oriëntatie in de bovenbouw
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
BPV in Entree Springplank naar werk?.
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
Agendapunt CLOP Urenverdeling periode 3 en 4 Invulling cursus integrale opdrachten Carrousel Wijziging jaarplanning Discussiepunten.
Rekenen in het mbo: Stand van zaken regelgeving
"Maatwerk, hetzelfde maar dan anders"
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
Automotive ROC Ter AA Helmond
Begeleiden van het B-leerproces
Beoordelingssystematiek als motor voor flexibilisering beroepsonderwijs CompetentCity 2008 Jan Gerritsen.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Werken aan kwaliteit gl met de juiste instrumenten.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Bijeenkomst bedrijfsleven en onderwijs SLEBB Examenmix 20 januari 2010.
ROC-UP!-project Procesgroep Onderwijscatalogus & Examinering 22 januari 2013.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Stand van zaken: Integrale leerlijn
BeroepsPraktijkVorming binnen Competentie Gericht Opleiden
1 Leren en werken Platformbijeenkomst regio 4 16 april 2007 Claire Freling.
Resultaten BPV-evaluatie
Op naar…
Bijeenkomst niveau 4 Detailhandel
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
VO 1 mbo.
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Een blik op de Kwalificatiedossiers
Welkom op de ouderavond van klas 3 Schooljaar
PvB volgens KOC-model Wendy Bosma en Senta Mooijman Afdeling Examinering & kwalificering Projectleiding en ontwikkeling.
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
BBL een apart verhaal Etalageconferentie
Voorlichting okt'09 VMBO TL klas 4. De Koers Uitzetten meenemen mag…..
Opleiding detailhandel 1e verkoper
Kempenhorst College KEUZEBEGELEIDING. HET PROCES VAN AFDELINGSKEUZES Informatie verzamelen via school (Keuzeweb) Zelf informatie verzamelen (Open dagen,
Voortgangsgesprek LiO 2014
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Herziening MBO voor leerbedrijven Versie 1.0 – september 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Examen schooljaar Schoolexamen (SE) PTA Landelijk flexibel examen Rekentoets Wanneer mag een leerling examen doen? Wanneer is een leerling.
Pemprl.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Hulp en richtlijnen Kenmerk: JF augustus 2010 Ambitie jaarplanning inzet. AHB – opleiding BKM Achtergrond : Jaar met veel onrust (overuren.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Introductiedag Inhoud Tot zomervakantie – AMN test – Intakegesprek – Onderwijsovereenkomst – Schoolnota – Boeken & studiemateriaal – Laptop.
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Studieloopbaanbegeleiding. Rollen Examinator BPV begeleider Studieloopbaanbegeleider Vakspecialist Beoordelaar Begeleider integrale opdachten.
EVC en Kenniscentrum Handel NVE 29 mei 2008 John Dekker Teamleider Examinering en beoordeling.
KENNISMAKINGSAVOND REYNAERTCOLLEGE 3 VMBO BK 5 OKTOBER 2015.
Voorlichtingsavond 2 Mavo Dinsdag 29 maart Programma  Verschillende keuzes  Opzet VMBO en MBO  3 KBL in VMBO-gebouw + rondleiding  Overgangsnormen.
LOB in het PTA van het VMBO
Werkveldbijeenkomst: De Zorg-opleidingen in een ‘nieuw jasje’
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Intersectoraal (opleiden) in het VMBO
Intersectoraal (opleiden) in het VMBO
Business School Handels- en Administratieve opleidingen
Kiezen voor keuzedelen
Oranje Nassau College Zoetermeer
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Ontwikkeltafel Jeugd 29 maart 2019.
Welkom ouder(s)/verzorger(s)/leerlingen infoavond m. b. t
Transcript van de presentatie:

Agendapunt CLOP contraproductiviteit stand van zaken vastgesteld door de stuurgroep projectplan

Contraproductiviteit Discussie (tv, rollen) Zeepkist Kenniskring Urenverdeling Er is de wil productief te zijn echter door allerlei ontwikkelingen rondom ons stagneert de productie………

Stand van zaken stand van zaken Groothandel Detailhandel CM 07/08 heeft een jaarplanning van de activiteiten CM 06/07 zit in de examineringfase, ontwikkelt verder Detailhandel Zie Carrousel Zie volgende punten Zie verder www.competentiebeheer.nl

Vastgesteld punt 1. Opzet programma assortimentskennis clusterbreed Verkoper, eerste verkoper, filiaalmanager 6 perioden; twee lessen per week; beoordeling via branche werkstuk In eerste instantie 3 branches; textiel, levensmiddelen, doe het zelf 1 oriëntatie periode 2 theorie 3 werkstuk Branche- en assortimentskennis KCHandel Voor BBL leerlingen kan het beperkte aantal branches problemen opleveren. Daarom zou ervoor kunnen kiezen de theorie als evc behaald in de praktijk te laten aftekenen Verkoopspecialist, ondernemer detailhandel 8 perioden, twee lessen per week; beoordeling via toetsing KCHandel, Detex 6 theorie 1 uitloop Voor BBL leerlingen zou je het uitgebreide branche werkstuk kunnen laten maken; Detex als major. Opmerking: de Stuurgroep vraagt de werkgroep de branches te noemen die mogelijkerwijs in voor 1 augustus 2008 en erna ontwikkeld kunnen worden.

Vastgesteld punt 2. de rollen zullen door het uitblijven van een duidelijke beschrijving voorzichtig ingevuld worden volgens het model CM met: SLB (mentor, stagebegeleider), docent (begeleidng ELO/IG, workshops)

Vastgesteld punt 3. De door de CLOP groep ontwikkelde taakkaarten bij ELO base en de vulling van het portfolio Groothandel met de to-do list worden voor het aankomend jaar gebruikt. Er mag uit transparantie overwegingen afgeweken worden van de standaardformulieren (vastgesteld door de BVO).

Vastgesteld punt 4. Er kan door de deelnemers gebruik gemaakt worden van de leaseconstructie van lap-tops

Vastgesteld punt 5 1 april a.s. moet er een jaarplanning liggen die 3 april aan de Stuurgroep gepresenteerd kan worden. De planning bevat: Detailhandelsopleidingen Rekening houdend met periodes van 9 weken Per week een verdeling van alle relevante vakken en liefst thematische/globale invulling van de uren (zowel op school als BPV) Een invulling van de opleidingen zowel BOL als BBL Vulling van het model met integrale opdrachten Beschrijving van mechanisme om workshops te geven Beschrijving van knelpunten

Leerlijnen: per opleiding bol bbl 1 a :Integraal School Lijst met prestaties (oplopend .concentrisch) Ingevulde matrix KT/WP en competenties incl. Burgerschapsprojecten 1 b: Integraal BPV Lijst prestaties BPV Ingevulde matrix KT/WP en competenties   1 c Verdeling van prestaties 1a en 1b over de perioden van leerjaar 1 en 2 1d Verwerken in de leerplanmatrix per opleiding en leerweg bol en bbl 2 Kennis en vaardigheden Op basis van 1a t/m 1c Aanbod per periode van lessencyclus 9 weken - bepalen van de mate van keuzevrijheid per periode voor het volgen van aanbod Aanbod van kortlopende workshops, gepland en op vraag Verwerken in de leerplanmatrix van de opleiding in bol en bbl 3 Loopbaanreflectie - oriëntatiefase - reflectieopdrachten in relatie tot prestaties - soorten activiteiten per periode - pop en portfoliomodel 4 Planning afname examinerings eenheden - verwerken in de leerplanmatrix 5 Bepaling model voor flexbilisering KP matrix kt/wp/com Kenniskring burgerschap Elobase IG Base Leerplanmatrix KP en leerplanmatrix: verdeling van KT en WP dec07–mrt08 1 april 08 idem Projectgroep Project- en stuurgroep