Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Business mapping Business model canvas.
Markten in het zuiden Waar begin je ?. De eerste vragen •Wat is de lokale vraag ? Zijn alle groepen hierbij betrokken (m/v; GO/NGO/bedrijven etc) •Wat.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Hogescholen in Dialoog
Sociaal ondernemen Studiemiddag “Herstel en Winst” Netcliënten 17 mei 2013.
Missie, visie en doelen Concept. Juli Lisette Stamsnijder.
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Vitaliteitbevordering
Marketing H.2 Marketingbeleid.
strategie als een proces
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Marketing presentatie
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
detaillistenpromotie
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Voeg hier het organisatie onderdeel in
WELKOM BIJ. WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
Introductie film Korte uitleg Medewerker uit SW aan het woord
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Ster van Succes.
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Workshop ‘visieversneller’
Visie & Strategie.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
De kern Core Competence Positionering Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Naar een optimaal HR - beleid
 A-94 A-94.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
50.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Opdrachten en eindopdracht
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
De onderneming Hoofdstuk 1 Welk type ondernemer ben ik?
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Presentatie Afterworknet d.d. 19 januari 2016
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Van Missie en Visie via strategische doelen naar beleidsplan
Werkplan/onderhoudsplan/beheersplan
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Eindopdracht.
Vakman ondernemer Business model Canvas
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland

“Weather check”

TR³M - Organisatie in balans Waarom? Wat? Hoe?

VISIE De visie is bedoeld om invloed uit te oefenen op de organisatie door: het motiveren van medewerkers het focussen van medewerkers op relevante activiteiten het scheppen van een kader aan de hand waarvan medewerkers kunnen afleiden op welke wijze activiteiten moeten worden ingevoerd in de organisatie en hoe deze activiteiten passen binnen een groter geheel Een organisatie heeft een visie als het een duidelijk beeld van de toekomst heeft. Daarop kan zij dan anticiperen in haar productontwikkeling, vernieuwing van diensten enzovoort.

MISSIE Een missie of mission statement is een beknopte omschrijving van de hogere doelstelling van een bedrijf of organisatie. Het doel van een mission statement is het bevorderen van de cohesie en coherentie van de organisatie. Een mission statement gaat meestal vergezeld van een visie

Business Model Canvas (Alex Osterwalder) Met wie werk je allemaal samen? Wat zijn je kernactiviteiten? Wat is de waarde die je aanbiedt aan de markt? Hoe onderhoud je het contact met je klanten? Wie zijn je klanten? Heb je verschillende doelgroepen? Welke middelen heb je nodig? Hoe krijg je jouw aanbod bij de klant? Hoe ziet je kostenstructuur er uit? Hoe genereer je inkomen?

Afsluiting Met welk gevoel ga je naar huis?