Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Pilotproject ‘Reken-wiskundeonderwijs voor de informatiemaatschappij’ Frans van Galen Wim van Velthoven Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht Koeno Gravemeijer Eindhoven School of Education
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Andere wiskundekennis Samenhang dynamische grootheden Snelle groei, langzame groei Als je … verandert, wat betekent dat voor …?
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Andere wiskundekennis Kunnen omgaan met grafische representaties Een grafiek geeft een verzameling metingen weer
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Computerprogramma ‘Grafiekenmaker’ Weergave van metingen als losse staafjes
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Inzet van ict
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Meten met een sensor Temperatuur Licht Geluid
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Meten met een sensor Hoe koelt een kopje thee af? Hoe krijg je een andere grafiek?
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Simulaties op de computer ‘Treinmachinist’ Snelheid ten opzichte van tijd Afstand - tijd
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Simulaties op de computer ‘Vissen en konijnen’ Groei van de populatie
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Groeigrafieken Wanneer groeide Tesja snel? Is er een groeispurt in de puberteit?
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Zonnecel Variëer de hoek, wat wordt de opbrengst?
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Zonnecel-simulatie Hetzelfde experiment, maar nu in een simulatie.
Onze maatschappij vraagt andere wiskundekennis Zonnecel-simulatie Waarom is het aan de evenaar warmer dan bij ons?