Ketenbewaking CWI bedrijfsproces

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
2 agrarische familie’s Grote boerderijen
Advertisements

Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
De zin en onzin van escrow
Doublet deel 1 – de basis.
Werkgeversaansprakelijkheid
Inkomen les 17 Begrippen & 81 t/ 84
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
De Belastingdienst Leuker kunnen we het niet maken... Ook in Wognum
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Workshop Nieuwe begroting
Weddeschalen & Weddebijslagen
BI blok 1.4 EBI SLM College 4: Service Design (vervolg) Voorbeeld tentamenvragen.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
Symbiosis onderzoek naar Sourcing Succes in Nederland
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Deze presentatie Over het WERKbedrijf De arbeidsmarkt in de regio
Nieuwe data voor (nieuwe) OV modellen
Klaar met school en dan…? Kansen op de arbeidsmarkt en hoe pak je die? Jos Sanders, TNO.
Klassieke AO Leseenheid1
Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Management en Organisatie
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
WISKUNDIGE FORMULES.
de werkgever van de toekomst
Workshop contentstrategie
Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid
Onderwijsconferentie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
Marketing vandaag en morgen
User management voor ondernemingen en organisaties
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
Wat is Wajong? Masterclass maart 2010 Een paar feiten vooraf…. Beeldvorming Wajongers niet eenduidig In media en daarbuiten divers gepresenteerd Positief.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Wouter Jansweijer, 16 September, Literatuur zoeken Project informatiewetenschappen october 2002.
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Inleiding tot de multifunctionele aangifte
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
Ymor Ketenbewaking bij debitel
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
De stadsrandzone centraal Ruimteconferentie 3 november 2009 Bart van Bleek.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
GIS-coördinator in Westerlo
Retail Round Table 19 Maart 2014 Woerden. Agenda RRT 19 maart 15:00-15:15 Ontvangst. 15:15-16:00 Lopende trajecten & ervaringsuitwisseling. 16:00-16:15.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Onsight Managed Security Services
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
Agenda Opening/Welkom Voorstelronde
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Facet De beveiligde site en de beheerder Facet.
Zo zit dat met uw pensioen!
ZijActief Koningslust
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
UWV WERKbedrijf en werkgeversPAG 2 Deze presentatie UWV WERKbedrijf Missie, visie en ambities Dienstverlening Samenwerking gemeente Leudal – UWV WERKbedrijf.
Transcript van de presentatie:

Ketenbewaking CWI bedrijfsproces CWI Case Ketenbewaking CWI bedrijfsproces Paul Moeskops, Directeur Informatiemanagement 24 november 2005

Agenda Over CWI Waarom ketenbewaking? CWI Veranderprogramma 2002 - 2005 CWI Bedrijfsapplicatieketen Bedrijfsapplicaties Infrastructuur Ymonitor Waarom? Voorbeeldrapportages Ervaringen Conclusies t.a.v. tool Slotvragen 24 november 2005

Centrum voor Werk en Inkomen Trefpunt voor werkzoekenden en werkgevers Werkgevers: personeelsbemiddeling en arbeidsmarktinformatie Werkzoekenden: het vinden van werk of het aanvragen van een uitkering Verlenen van ontslagvergunningen en tewerkstellingsvergunningen Indicatie stelling WSW Het geven van arbeidsrechtelijke informatie Zelfstandige Bedrijfs Organisatie (ZBO) Ketenpartner Werk & Inkomen met UWV en GSD 24 november 2005

Hoofddoelstellingen CWI Zorgdragen voor een transparante arbeidsmarkt Dienstverlening aan werkgevers (vacatures, ontslag- en tewerkstellingsvergunning) Stimuleren van talent en daarmee voorkomen/verkorten duur uitkering Ketenpartner voor Werk, Werkvoorziening en Inkomen Efficiente, doelmatige, klantgerichte, innovatieve en transparantie organisatie 24 november 2005

Kengetallen 2005/2006 Aantal WW klanten 482.000 440.000 Aantal WWB klanten 257.000 230.000 Aantal WsW klanten 17.000 17.500 Herintredende vrouwen 30.000 15.000 Aantal vacatures (stroom) 370.000 500.000 Aantal CV’s (standcijfer) 375.000 380.000 Aantal Werkzoekenden 750.000 675.000 Aantal werk.nl sessies 20 mln 25 mln 24 november 2005

Organogram CWI (Sterk vereenvoudigd) 24 november 2005

Organogram Informatie Management (44 fte) 24 november 2005

Leveranciersmanagement Inhuur personeel Telefonie IP Telefonie Kantoor Automatisering CWI Bedrijfs applicaties Wide Area Netwerk Verwerkings infrastructuur 24 november 2005

Waarom ketenbewaking? Tussen 2002 – 2005 grootschalig veranderprogramma: Kantoorautomatisering Wide Area Network Bedrijfsapplicaties Outsourcingspartijen Consequenties hiervan: Nieuwe applicaties Nieuwe exploitanten Zeer veel wijzigingen Waar gehakt wordt vallen spaanders 24 november 2005

Kenmerken Applicatie architectuur Bedrijfsapplicaties georganiseerd rondom een servicebus (Middleware) Veel webservices In periode 2002 – 2005 stapsgewijs opgebouwd (geen Big Bang) 24 november 2005

Architectuur 2001 24 november 2005

24 november 2005

Kenmerken Infrastructuur Meerdere leveranciers beheren infrastructuur Beschikbaarheid van de infrastructuur wordt niet voor 100,0 % gegarandeerd Op basis van de SLA’s is er altijd wel ergens een storing 24 november 2005

KA Beurs Vestiging Verkeersstromen 24 november 2005

Klantperspectief Een verstoring betekent onderbreking van het werk Er is een groot verschil tussen de werkelijke en ervaren duur van een verstoring 24 november 2005

Ymonitor Waarom? Uitrol SONAR en ABS leidde tot performanceproblemen Subjectieve ervaringen inzake De omvang performance probleem Het opgelost zijn van het probleem Ervaringen in hele land waren sterk wisselend Monitoring bij leveranciers hiervoor niet voldoende op orde en adequaat ingericht 24 november 2005

Werkwijze Ymonitor doet voor SONAR en ABS een aantal transacties waaronder: Inloggen Zoeken op naam Ymonitor wordt ingezet vanaf zes locaties Elk kwartier worden de transacties uitgevoerd Aan transacties worden normen toegevoegd Beheerders krijgen e-mail als niet aan de afgesproken norm wordt voldaan 24 november 2005

24 november 2005

24 november 2005

24 november 2005

24 november 2005

Ervaringen Tool meldt adequaat dat er problemen zijn Niet alle meldingen zijn problemen: Tool moet soms agv wijzigingen worden aangepast Rapportages zijn helder en overzichtelijk Performanceproblemen zijn vaak te herleiden naar recent ingevoerde implementaties Meldingen uit organisatie (gebruikers en leverancier) gaan vaak samen Beheerders bij CWI zijn reactieve gebruikers van Ymonitoring 24 november 2005

Samenvattend Wat is goed Wat is minder goed Een goed tool in onzekere tijden Geeft objectief inzicht in een verschijnsel van een probleem Past goed bij de CWI Infrastructuur Wat is minder goed CWI Beheerders zijn reactief Is vaak in combinatie met andere meldingen Als er niets aan de hand is wordt het vrijwel niet gebruikt 24 november 2005

Conclusies Monitoring is een belangrijk instrument voor het halen van de SLA afspraken Iedere leverancier dient zijn monitoring en rapportage daar over op orde te hebben Biedt toegevoegde waarde in de ICT Regierol Biedt (tijdelijk) toegevoegde waarde indien veel veranderingen worden doorgevoerd Kosten versus baten goed afwegen 24 november 2005