Bijeenkomst colleges 15 februari 2011

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BIM vraagt om integraal samenwerken
Advertisements

Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Centrale werkwinkel D:
Hoe ontstond dit initiatief ?
Stichting Dijk van een Kust
WELKOM Vrijwilligersbijeenkomst De WENDE Programma  20.05: Waarom deze bijeenkomst  20.10: Samen vooruit -Huidige situatie & voorstellen -Waar.
Toerisme Laag Holland van woorden naar daden 12 januari 2009.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Marco Oving Projectleider
Relatiebijeenkomst toeristisch-recreatieve ondernemers Conferentiecentrum De Kroeze Danne
De rekenkamer van Venlo
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Presentatie Henny Knechten
Presentatie, 7 oktober 2008 NPV Kring Arnhem-Nijmegen Hoe presenteer ik mijn locale NPV-afdeling.
Nico Mulder, manager consumer marketing
Europees Plattelandsontwikkelingsbeleid Concurrentievermogen steunverleningLeefkwaliteit.
Het Covenant of Mayors of Burgemeestersconvenant in Nederland.
Startbijeenkomsten ondersteunings programma Energie
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VZW Waarom streekproducten op de kaart zetten? Jo Van Caenegem 22 oktober 2007 Sint-Genesius-Rode.
Korte toelichting “Plan voor de toerusting van regionale en lokale belangenbehartigers” ALV januari 2012.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
1 oktober 2009 Nieuwe regionale fietsverbindingen Uitvraag ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Fietsparkeren bij Bus, Tram en Metro in de Stadsregio Amsterdam Maarten Bakker Fietsberaad
Beter een goede buur dan een verre vriend? - Verkenning naar de betekenis van het Nederlandse landschap voor buitenlandse toeristen. Auteur: Bas Breman.
Info avond Toerisme en Ondernemen. vzw Toerisme Oost-Vlaanderen Missie: Uitbouw en instandhouding Oost-Vlaanderen en Oost-Vlaamse regio’s als kwaliteitsvolle.
Doel middag Programma Actie A Actie J1 Actie J2 Nieuwe werkwijze Juni 2010 Actie A & J Voorlichting Nieuwe tijdvakken ESF Actie A & J.
Participatie en een Klantenraad
Cliënt- en Familieperspectief
Studiedag 22 april 2008 Brussel “REGIO MIDDEN-KEMPEN BEWEEGT!”
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Lokaal Makelaarschap en Maatschappelijke Stage = 3 Driebergen, 7 oktober 2008 José Roelands Mieke Erlings.
16 juni 2011sia thematische impuls Thematische Impulsen (TI) Agenda Wat is een Thematische Impuls? Waarom Thematische Impulsen? Plaats binnen SIA Inhoud.
Introductiedag belangenbehartiging middag: * onze 6 punten * landelijke, regionale & lokale belangenbehartiging Anne-marie Bruijs Jasper Kimenai.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Citymarketing Hilversum 2006
Kooperaasje Fryslân “ Het sneller verduurzamen van Fryslân door het verbinden van alle duurzaamheidskennis en - initiatieven om zo samen van elkaar.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
een nieuwe LEADER periode
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Programma 26 januari 2015 in Zoetermeer 14:00Start bijeenkomst onder leiding van Renske Keur 14:05Welkom door regionaal ambassadeur Marc Rosier 14:10Beter.
Subsidiebeleid Barendrecht
Presentatie Gemeenteraad
Van krachtwijk naar fietswijk
Toeristen in Holland Rijnland Bestuurlijke bijeenkomst 26 oktober 2005 Oegstgeest.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
Visie op een nieuwe structuur
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Centrummanagement in Leudal? Onze ervaringen in Panningen! 17 november 2014 Ger de Vlieger Jan Bouten.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Regionaal Risicoprofiel Ruud Bitter Coördinerend Functionaris / Lid Veiligheidsdirectie Commissie Bestuur, financiën en toerisme 2 september 2015.
Cultuurnota Alblasserdam BIO 8 oktober Waarom een cultuurnota? Ontsluiten aanbod Kansen benutten Visie en focus: kader Samenhang en samenwerking.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Klanttevredenheidsonderzoek
Stichting Eindhovense Kwaliteitstaxi
Slag om Arnhem levend houden.
Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
Regionale raadsbijeenkomst
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Toegankelijk Vechtdal
Transcript van de presentatie:

Bijeenkomst colleges 15 februari 2011

Even voorstellen Mardiek Voorneveld directeur (sinds 11 oktober 2010) Bureau Toerisme Laag Holland

Bureau Toerisme Laag Holland samenwerkingsverband gemeenten -Waterland, Purmerend, Zeevang, Beemster-

Organisatiestructuur Raad van Toezicht directeur / coördinator uitvoerende externe partijen Raad van Advies ondersteuning lokale platforms en ondernemers

meer toeristen/recreanten Wat willen we bereiken meer toeristen/recreanten langer verblijf besteding omhoog

duidelijke doelgroep een goed product marketing strategie Wat hebben we nodig duidelijke doelgroep een goed product marketing strategie

-bewoners ambassadeurs maken- -aansluiten bij bestaande campagnes- Doelgroep voor 2011 70% van activiteiten richten op bewoner en zijn bezoekers en toeristen die al in de regio zijn -bewoners ambassadeurs maken- 30% van activiteiten richten op toeristen en recreanten van buiten de regio -aansluiten bij bestaande campagnes-

Een goed product kwaliteit toegankelijkheid/duidelijkheid verbinden -toeristische informatie verbeteren- toegankelijkheid/duidelijkheid -producten beter ontsluiten voor toerist- verbinden -regionaal producten/ondernemers verbinden-

Producten met ondernemers ondernemers verbinden ondernemers verantwoordelijk maken ondernemers mee laten financieren

Regionale arrangementen (LowLeveler) Fietsroute vanuit Purmerend naar Monnickendam kaasboer Monnickendam bakker Purmerend theetuin fietsverhuur Purmerend

I -Tour

Marketing strategie regionaal geraamte bouwen met ondernemers producten breed uitzetten in de regio gebruikmaken van ondernemers en vvv’s doelgroep interesseren promotie op regionaal en later landelijk niveau doelgroep activeren spin-off op www.laagholland.com

zoveel mogelijk distributie punten Low leveler fiets bootjes lunch vrienden/familie triggeren d.m.v. ansichtkaart en social media I- Tour logiesgids info punten onder- nemers interesse via media zoveel mogelijk distributie punten laagholland.com doelgroep activeren product doelgroep info punten onder- nemers

Dank voor uw aandacht Bureau Toerisme Laag Holland Waterlandlaan 81 1441 RS Purmerend info@laagholland.com