16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN1  Introductie  Programma  De stand van zaken  Vragen?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Competentieprofielen 10 juni Overzicht 10 juni 2014 • 2 • 2.
Advertisements

Performance management
aanbevolen administratieve opzet voor Rotary Clubs
managementrapportages leerplicht
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
DEELGEMEENTEBESTEL ROTTERDAM. AAV 31 oktober • Presentatie nieuwe modellen “gebiedsbestuur” en “wijkparticipatie” door gemeente – veel vragen over exacte.
Drs. G. Groothuijsen, UCI 1 Spirituality Network for Education SPINE Van project naar proces.
Werkoverleg Leidinggeven Blz. 95.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
College voor Examens, Rol van Contactpersonen Implementatie coe in mbo 13 september ‘10 Jan Paul de Vries.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Decentralisatie Wmo in de Drechtsteden: innovatiekracht Regio Drechtsteden, Innovatieagenda Wmo, 5 december 2013.
Workshop AO binnen de bestaande structuur
© Copyright 1998 by KPMG Management Consulting N.V. 2.2 De fasen in het leven van de IV- infrastructuur.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Ondernemingsplan 2011 VEA Historiek -Gestart met opmaak ondernemingsplan Basis voor planningen -Evoluties: -Link met interne communicatie, jaarverslag.
Samenwerken om te verbeteren “Netwerking als middel voor organisatieontwikkeling”
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
ZORGLIJN: STRUCTUUR I. Waarnemingsfase II. Diagnostische fase
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Grip op de Omgevingsdienst Midden-Holland
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst - Brugge.
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
WAK-2 Voortgang ontwikkeling toetsing 1. Regiegroep Visiedocument en projectplan zijn goedgekeurd. 2.
René Dekker Directeur Collectie
LEA en sociaal-economische ontwikkelingen Samenwerking tussen overheid, ondernemers en onderwijs Nieuwegein 20 januari 2011 Pim Kalkman.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Informatieplattegrond
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
© de vries business consultancy, 2008
Acceptatiemanagement conform B-Accept Winand van Drenth
Competentieprofielen
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Certificering van milieumanagementsystemen volgens NEN-EN-ISO 14001
Kwaliteitsnetwerk FPA
Kwaliteitscriteria 2.1 VTH-taken.
Strategische Buurt Ontwikkeling
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern

Functiefamilies Vlaamse overheid
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Insights & Essentials Willem van Putten
Beheer van ICT voorzieningen: wat is dat?
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Ideeën voor doorontwikkeling Hervormingsagenda Rijksdienst November 2013 DG OBR.
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
Certificering van assetmanagement
Ervaring regio met ESF actie J Karin van Meer. Beeld van de regio Noordoost Brabant.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Contract- management Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer.
En nu doorpakken… Yao-Hua Tan Voorzitter Breed-expertoverleg RGS.
20 januari 2016 – Herman Bongenaar
Innovatie diensten en (resultaat)financiering Terugkoppeling vanuit de werkgroep met de stand van zaken.
In Control Statement (ICS)
Q1 Q2 Q3 Q4 FINANCIËN & ICT Vaststellen lumpsumbedragen 2017
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Privacy binnen de Drechtsteden
Teambarometer.
Privacy binnen de Drechtsteden
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Referentiedomeinenmodel GGZ versie 1.00
Workshop Wie heeft welke rol?
Transcript van de presentatie:

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN1  Introductie  Programma  De stand van zaken  Vragen?

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN2 Introductie  Doel van de status meeting  Huishoudelijke mededelingen  Programma/sprekers

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN3 Programma  Opening/welkomGer  Algemene Inleiding: TBIJos & Kees  SPINE en SPIRIN in vogelvluchtGer  SPIRIN:- De grote lijnJos & Kees - SPIRIN teamGer - DemoRoeland  SPINE- De grote lijnJos & Kees - DemoWillibrord - Ervaringen uit de pilotJos  Samenvatting status meetingKees  AfsluitingGer

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN4 De stand van zaken  Van product naar proces  Gecombineerde planning

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN5 Van product naar proces  De TBI processen globaal  Toevoeging: Internationale Webcommunity  Kernwoorden

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN6 De TBI processen globaal  Onderzoek  Maatschappelijke dienstverlening  Onderwijs  Publicaties  Ondersteunende processen

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN7 Proces Internationale Webcommunity  Input: –vanuit alle overige processen van het TBI –vanuit externe organisaties en personen  Verwerking: – door webcommunity team webcommunity teamwebcommunity team  Output: –via website SPIRIN  Maakt gebruik van: –Ondersteunende processen

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN8

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN9 Kernwoorden  Kwaliteit  Continuïteit  Beschikbaarheid  Actualiteit

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN10 SPINE  Uitgevoerd –Voorbereiding productie leermodules –Productie gestart (eerste, …..) –Eerste pilot (incl. evaluatie) –‘Mid term review’

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN11 SPINE  Nog te doen –Productie van de overige modules –Tweede pilot (oktober ….) –Tweede Mid term review –Overdracht naar productie –Eindverslag

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN12 SPIRIN  Uitgevoerd –Globale beschrijving van SPIRIN organisatie  Rollen, taken, verantwoordelijkheden  Structuur –Definitie/ontwerp/implementatie  Bibliografie  Who is Who –Keuze hardware platform voorbereid

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN13 SPIRIN  Nog te doen –Definitie/ontwerp/implementatie  Encyclopedia  Discussion Corner  Education  Information –Verder inrichten webcommunity team –Overdracht naar productie –Eindverslag

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN14

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN15 Vragen ?

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN16 GoBack

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN17 FunctieRol Wetenschappe-lijk directeur TBI? 1.Beleidsmaker - Stelt beleid t.a.v. webcommunity vast. - Stelt algemene criteria op voor toegang tot, gebruik van, informatie binnen, beschikbaarheid van en kwaliteit van de webcommunity. - Communiceert over webcommunity met DB en AB TBI. - Communiceert op beleidsniveau met derden over de webcommunity. - Neemt beslissingen over innovatie van Webcommunity. - Is verantwoordelijk voor personele inzet en budgettaire afdekking van de kosten voor de webcommmunity. Nieuwe functie? Samenvoegen met rol van Procesbewaker? 1.Beslisser - Operationaliseert algemene criteria t.b.v. webcommunity voor de subprocessen. - Neemt in geval van twijfel m.b.t. toegang tot, gebruik van en informatie binnen de webcommunity beslissingen binnen het kader van de algemene criteria. - Escaleert zonodig richting beleidsmaker. - Werkt innovatievoorstellen concreet uit (projectopdrachten) en monitort voortgang van innovatieprojecten. - Adviseert de beleidsmaker t.a.v. de verdere ontwikkeling van de webcommunity. - Is voor de procesbewaker eerste aanspreekpunt in geval van problemen m.b.t. de dagelijkse gang van zaken binnen (het beheer van) de webcommunity.

16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN18 Nieuwe functie. Samenvoegen met rol van Beslisser? 1.Procesbewaker - Bewaakt de voortgang van de dagelijkse gang van zaken van: o de subprocessen van de webcommunity; o de ondersteunende processen voor de webcommunity. - Bewaakt de afhandeling van uitzonderingssituaties. - Bewaakt binnen de afgesproken kaders de beschikbaarheid van, kwaliteit van en communicatie binnen/over de webcommunity. - Voert regelmatig overleg met het Webcommunity team over de dagelijkse gang van zaken, uitzonderingsituaties, afhandeling van vragen/problemen et cetera. - Stelt managementrapportages op t.b.v. beslisser en beleidsmaker. 1.Uitvoerende Who is Who - Zorgt voor structurering, uniformering, controle op en volledigheid van gegevens t.b.v. Who is Who. - Stelt een lijst op van geaccepteerde en niet geaccepteerde kandidaten. - Informeert niet geaccepteerde kandidaten. - Voert gegevens in de Who is Who database in. - Stelt geupdate database beschikbaar. - Voert op afgesproken momenten audits uit op de Who is Who database. - Communiceert met procesbewaker en/of beslisser over Bibliografie. - Monitort van de werking van Who is Who. - Levert input voor de management rapportage aan de procesbewaker.