Is een initiatief van Virtuele kansen in de reisbranche: van ondernemen tot arbeidsmarkt Op weg naar excellente commerciële dienstverlening.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelingen in de retailmarkt
Advertisements

CijfersQ1 2008Q Totale bedrijfsopbrengsten (in miljoenen euro) Bedrijfsresultaat (in miljoenen euro) Resultaat na belastingen (in.
Tips en praktijk opstellen businesscase
René / #knab Knab, Fit for the Future René / #knab.
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
Retail Marketing Services
Willen is Kunnen De centen Woonlasten en energiebesparende maatregelen
De klantreis van touch point naar journey Verschillende journeys 50% Van transacties zijn multichannel journeys Journeys correleren 30% sterker.
Onafhankelijke bron Dé onafhankelijke bron op het gebied van winkelinformatie in de Benelux én 50 Europese winkelsteden. Locatus verzamelt zelf informatie.
offshore-outsourcing (import)
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
Reisbedrijf van de toekomst
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
05/07/ De handel: gaat nog jobs creëren in 2010! Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder 25 februari 2010.
Omvang van de ambachtseconomie
ANVR 23 September De reisagent en KLM: naar een andere relatie.
De toekomst van de betaalinstrumenten
Keynote Talent Control als aanjager van groei 27 november 2012.
Kansen in Hebei en Shanghai Pudong Dutch Sino Business Promotions En Kamer van Koophandel Den Haag.
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
Prestaties en de omvang van de overheid Op zoek naar de kern van het debat Prof. Dr. Wouter Van Dooren Universiteit Antwerpen Onderzoeksgroep Management.
Een startersgids voor innovatie
Bouw en kredietcrisis Kredietcrisis gevolgen voor de Bouw & Infra sector Robert ter Hoek - Bouwend Nederland Arnhem, 11 maart 2009.
Uitbreiding Lelystad Airport Voortgang 26 november 2008.
Uitvoering toekomststrategie Essent Harm Assies en Henk Kosmeijer Portefeuillehouders nutsvoorzieningen en financiën Informatieavond Essent, 17 maart 2009.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Bedrijfsleven en onderwijs: “een paar apart”. Agenda Wat is ICT~Office Wat is het CIO Platform Waarom zijn we niet één Waar wel samen voor B.V. Nederland.
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Duurzame & Gezonde Inzetbaarheid
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Enterprise Resource Planning (ERP)
Modellen VWO 6.
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
Les 4 Inzichtvragen 1 t/m 3 WERKBOEK blz 15 en 16.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Toegevoegde Waarde Productie = inkomen.
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
TED ted BasisonderwijsVoortgezet Onderwijs Hoger Beroepsonderwijs Wetenschappelijk Onderwijs Kidsweek Junior in de Klas Groep 5,6 en 7 Oplage
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
De vraagkant van de arbeidsmarkt transparant gemaakt.
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
“Helemaal Niet of Niet Helemaal” Kees Peeters 27 November Supermarktkoeling.
Titel ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid en gelijke kansen te bevorderen, en.
CVO Step – Oef. Vak Didaktiek
Herman Krommendam 23 september 2009
FBA-mini-congres Amsterdam 9 juni 2009
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | september 2014
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
Presentatie Cubiss Jaap Koster Senior Accountmanager Centric Software Engineering.
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2014.
voor jouw klanten Online werkplek op elk device
VDAB in een veranderend landschap
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Grote veranderingen in de technische installatiebranche Peter Smulders.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
De compliance officer: Blijver en bijter Jaap Koelewijn 16 november 2006.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Ondernemen voor de toekomst
Transcript van de presentatie:

Is een initiatief van Virtuele kansen in de reisbranche: van ondernemen tot arbeidsmarkt Op weg naar excellente commerciële dienstverlening

Is een initiatief van Power speech – 10 minuten! Onderwerp: Virtuele kansen in de reisbranche Naam:Frank Radstake Functie:Projectmanager Arbeidszaken en Onderwijs Bij:Reiswerk - ANVR

Is een initiatief van 1.Veranderingen in de beroepskolom 2.Excellente commerciële dienstverlening 3.Travelcollege Onderwerpen

Is een initiatief van Reisbranche Touroperators Reisagenten

Is een initiatief van (Veranderingen in) de markt I ANVR (± 90% marktaandeel) 1470 reisagenten 212 tour operators mobiele reisadviseurs ± branchepartners Totale omzet :12.6 miljard Euro (2008) Reisfrequentie:2,83 Reisparticipatie: 82%

Is een initiatief van (Veranderingen in) de markt II Reisbranche in 2009 Vakantie-7 % B-t-B-25 – 30 % Mice-50 %

Is een initiatief van (Veranderingen in) de markt III Van één naar vele business modellen: Door: - Opkomst low cost carriers -Internet -Vakantie als ‘eerste levensbehoefte’ -Opkomst van nieuwe spelers - direct sellers - portals - bedrijven van buiten de branche Landschap afgelopen 10 jaar volledig veranderd!

Is een initiatief van (Veranderingen in) de markt IV AccommodatiesTransport Reisorganisatoren / touroperators Reisbureaus Klanten Verleden:NU: AccommodatiesTransport Reisorganisatoren / touroperators Reisbureaus (retail) Online Reisbureaus Internet + retail Internet Klanten

Is een initiatief van (Veranderingen in) de markt V Gevolgen voor de branche: Marges onder druk Circa 25% van de reisagenten verdwenen Veel middelgrote tour operators verdwenen Proces versneld door crisis

Is een initiatief van Hoe gaan we er mee om?

Is een initiatief van Hoe gaan we er mee om? Omarm het internet Kies voor multichannel strategie Focus op toegevoegde waarde

Is een initiatief van Wat hebben we geleerd? De klant bepaalt waar, wanneer en hoe contact te hebben Er is een toekomst als je tenminste toegevoegde waarde levert. Zonder e-business kansloos Multichanelling is essentieel Focus: - groot op volume - klein op niche - wees een ‘local hero’

Is een initiatief van Nieuwe propositie…

Is een initiatief van Travelcollege Alle relevante informatie over: in- en door- en uitstroom in de reisbranche

Is een initiatief van Tot slot…waar een wil is…