dia 2 Research4U C3 maakt van uw leerlingen onderzoekers!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In zee met wiskunde D.
Advertisements

Media en creativiteit module 8 Engagement
Wiskunde op het VWO Kies je voor je profielwiskunde of wil je meer?
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Presentatie schoolsysteem
Aardrijkskunde Olympiade Leerlingen bovenbouw H/V.
Welkom! 20:00Introductie: uw kind op het JCU 20:30Naar JCU, daar koffie & thee 20:45Start keuzeworkshops Zaal 322: Het mentoraat op JCU en partnerscholen.
DE STUDIESTIJGERS VERTELLEN:
Future4U stap in de wereld van wetenschap
Belangrijke onderzoeksgegevens uit het DUO-onderzoek van VNCI/RGC Jan Apotheker and Gerard van Koten Stuurgroep Nieuwe Scheikunde RGC;17.
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Wiskunde A, B, C en D.
Ecosystemen simuleren in de klas Yuri Matteman De Praktijk Caspar Geraedts Vrije Universiteit NIBI-onderwijsconferentie 11 januari 2013.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Klaar voor het nieuwe examenprogramma biologie met Nectar Tweede Fase!
Al doende leren training docenten
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Voor wie is NLT bedoeld? Leerlingen, die gekozen hebben voor een natuurprofiel NT of NG.
Het (nieuwe) betavak NLT
Symposium Differentiatie
Landelijk Ontwikkelpunt NLT Docent Greijdanus Zwolle (bi, anw)
Voorbereidende les Hier volgen dia’s met afbeeldingen die u aan de leerlingen kunt laten zien. In de notities van PowerPoint (onder de dia in de schrijfmodus)
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Docenten en educatieve hervormingen Uw lespraktijk veranderen.
Hypertekst schrijven als schrijfvaardigheid-didactiek
Maak van je hart geen moordkuil. Kennis opdoen over een onderwerp
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Hoe werkt deze digitale methode? 1
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Niels-Jasper van den Berg, Steven van Duijne, en Alexander van Brakel Woudschouten Natuurkunde Didactiek 2010.
onderzoek en ontwerpen in de bovenbouw
Basisstof 6: Niveaus in de biologie
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Het nieuwe bètavak: NATUUR, LEVEN en TECHNOLOGIE.
Het nieuwe bètavak NLT Natuur Leven en Technologie Clusterdag 1 november 2010.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Opbouw nieuwe programma en mogelijke PTA’s Werkwijze nieuwe methode Doelen : –Leerlingen inleiden in de sociale wetenschappen –Leerlingen onderzoek leren.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
1 Bètavakvernieuwing na Ange Taminiau, Berenice Michels, Pascal Marsman.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
Wie weet alles over NLT? Afsluiting Landelijke Conferentie NLT 17 maart 2011.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Vecon Business School Johannes Fontanus College Module Wetenschappelijk Onderwijs (WO) 1 Module Wetenschappelijk Onderwijs (WO) Vecon Business School (VBS)
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Natuur Leven en Technologie
NLT als gereedschap voor interdisciplinair bèta-onderwijs
Huisvesting en Hygiëne
TOOL MEDIA DESIGN Onderwerp van de les.
Essay Een essay is een beschouwende tekst over een literair, maatschappelijk of wetenschappelijk onderwerp, met een duidelijk persoonlijke inslag. Een.
Huisvesting en Hygiëne
Huisvesting en Hygiëne
Concept-contextvenster in het bèta-onderwijs
Het hele verhaal Genesis 2:1
U-Talent Academy Uitdagend bèta onderwijs in 5 en 6 vwo op school én op de universiteit.
Eén portie sprinkhaan, graag!
8 februari 2018.
Pré-NLT-module Leren met je hersenen
Open online aansluitingsmodules statistiek
Toedienen meststoffen
Ontwikkelingspsychologie
Producten van TU Delft, SEC
Producten van TU Delft, SEC
Transcript van de presentatie:

dia 2 Research4U C3 maakt van uw leerlingen onderzoekers!

dia 3 Wat gaan we doen vandaag? Intro Research4U Aan de slag Discussie C3 volgen

dia 4 Stichting C3?!

dia 5 Research4U Een nieuwe lessenserie voor 3 en 4 vwo Waarin wetenschappelijke onderzoeken centraal staan

dia 6 Negen modules Één onderzoek van een AIO of postdoc Één chemiegerelateerde universiteit Twee concepten uit de scheikunde syllabus Aansluitend bij verschillende onderzoeksfasen en chemiegerelateerde vakgebieden

dia 7 Titels Knutselen met moleculen Cellen afluisteren Rijden op batterijen Spermateller Kleven als een gekko Uitgeklede enzymen Medicijnen in het milieu Verdraaid efficiënt CO 2 -opslag

dia 8 Module

dia 9 Aan de slag Groep A Vertel iets over de module. Waar gaat het over? Wat doe je in de opdracht? Welke concepten komen aan bod? Welk deelproces van onderzoek doen? Komt het “in de huid kruipen van” goed uit de verf? Groep B Zou je deze module in de les gebruiken? Vervangend lesmateriaal? Verdiepend lesmateriaal? Bij welk onderwerp is het toepasbaar in de les? Past in het examenprogramma? Opnemen is lesmateriaal?

dia 10 Presentaties

dia 11 Discussie Komt het “in de huid kruipen van” goed uit de verf? Beroepenvoorlichting of lesstof? Hoe gebruiken in de les? Vervangend lesmateriaal? Verdiepend lesmateriaal? Bij welk onderwerp is het toepasbaar in de les?