Internationale Multi Channel Campagnes Marketing Pioneers Martin Boschhuizen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
Advertisements

De Profile Selector 2 april 2017.
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Kleuterschool De Zevensprong
2 beeldschermen op één PC
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
AnaXis – uw internet à la carte Entrepeneurship vs Intrapeneurship.
Bepaalt je inbox je dag? Hoe beslis je snel? Hoe krijg je snel antwoord? Meer tips & tricks.
De Toegevoegde Waarde van digitale kaarttafels Geo-informatie op Tafel, 17 oktober 2013 Peter Pelzer.
De historie & de toekomst
Smart Billing Marnix Vlot
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Copy + Gisteren deed ik vervelende ontdekking. Al jaren heb ik een goed idee om een onderneming op te zetten. 2 jaar geleden had ik geen opdracht en begon.
Welkom ouderavond – klas 4
Instructies Internationale CNSJ Verkooptool - Inleiding Ontwikkeld voor markten buiten Europa Content vertaald in het Engels Online verkoop van losse festival.
ACHTERSTANDBESTRIJDING EN REFERENTIENIVEAUS voor taal en rekenen in het VO Wat staat scholen te doen? Flitspresentaties september / oktober 2012 –
Pilootproject ZorgTV Ervaringen en conclusies Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen 29 juni 2010.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
The downside of alcohol Alcohol anders bekeken
‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.
Van Egdom Consultancy 1 Workshop interne organisatie Groningen, 7 april 2010.
Economie in stedelijke netwerken - samenvatting essay - lastige vragen
Een startersgids voor innovatie
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie
Gemeentelijk gezondheidsbeleid met effect
Let op de ijsberg! Over de klimaatscrises, leeftijdsbewust personeelsbeleid en diversiteit Sjiera de Vries.
Enquête invullen met Lareb Intensive Monitoring demo.
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
XBRL / SBR Train de Trainer sessie Deel 2 A (van 3) 28 november 2012 SBR-Team Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Schoolgruiten Hannie Poletiek, GGD Groningen 13 september 2010.
1 Datastructuren Sorteren: alleen of niet alleen vergelijkingen College 5.
Marketing Werkgroep 6.
Het Debat Opbouw en inhoud.
Persoonsverkenner profilingsinstrument
European Stroke Strategies Helsingborg Consensus Conference maart 2006.
Samenwerken rond een complexe probleemsituatie kijkend naar ervaringen met VM2 in 20 minuten … Dag van de Beroepskolom 7 oktober 2011 Ed Weijers, senior.
Ondernemen tussen markt en overheid Lessen voor hybride kinderopvangorganisaties Dr. Philip Marcel Karré
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Crisismanagement in de zorg: communicatie op het grensvlak met het openbaar bestuur 1 november 2012 Marco Zannoni.
PVGE Computerclub Best
Energiemanagement Komen tot de meeste efficiënte manier om energie te verbruiken STELLING: Gedrag kan pas beïnvloed worden als men zich bewust is van het.
Farmaceutische zorg in NCare
Bewerkingen met breuken Les 37.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
Tellen van Stemmen … FEB, Studiedag Leraren Wiskunde, 6 mei 2010 Luc Lauwers.
Blog Presentatie 30 september Rick Severs.
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Inbound Marketing Plan
Laat software voor je werken
Hoofdstuk 23 Eliminatie en ingooi
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Mijn kind gaat een studie kiezen
'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault.
DMR Stuctuur / Netwek België
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Dit is een test. Een tweede dia biedt mogelijk uitkomst.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Waterfront Harderwijk Woningbouw: Artist impressions Zuidereiland.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Google Analytics Statistieken over je website
Process Mining.
By Dionne, Nadia en Danielle
Transcript van de presentatie:

Internationale Multi Channel Campagnes Marketing Pioneers Martin Boschhuizen

albelli wat is dat?

over albelli fotoboeken, agenda’s, kalenders, canvas, etc

over albelli 8 Europese landen en één.com.com

over Martin

fotoboeken ja

de markt minder prints & meer fotoboeken

de markt onze klanten de jonge moeder de jonge oma de hobbyist

multi channel campagnes internationaal en efficient

het probleem

het gevolg

“dit werkt niet in mijn land” “20%” de urgentie groei ambities beperkte resources heel veel kansen heel veel meningen tijd voor actie “one size fits all” “Lifecycles” “Segmentatie” “blond” “donker” “who cares” double digit marktgroei “Groei harder dan de markt” “waarom krijg ik geen aandacht?” “nog 1 extra land” “15%”

doelstellingen  efficiencyslag  effectiviteitsverbetering  bovengemiddelde groei segmentatie Testen! één Europese kalender lifecycles aanpak randvoorwaarden -Ruimte voor local flavour -3 maanden proeftijd

één Europese kalender efficiency binnen editorial en campagneteam >40% dus meer ruimte voor…. Met local flavour!!

Simpele test Subject lines Images CTA Buttons Lange tests Prijselasticiteit Kannibalisatie-effecten Complexe tests Voorspellingsmodellen Engagementscores testen door 1 kalender kunnen learnings beter worden toegepast  grote landen dienen als voorloper (sneller significantie)  kleinere landen groeien sneller en met minder energie  maar… het ene land is het andere niet (NL en BE) complexiteit en duur > Uitkomsten

Trigger profiel Download to order - Software gisteren gedownlownload, - Geen order - Optin - Repeteer elke dag - 10% random Contolegroep Na drie dagen - Check profiel - Stuur eerste mail: inspiratie Na 14 dagen - Check profiel - Stuur tweede mail: korting op eerste order Na 11 dagen - Check profiel - Stuur derde mail: reminder korting Na 4 dagen - Check Profiel - Stuur vierde mail: enquete lifecycles automatische campagnes

lifecycles s  Weinig onderscheid tussen landen  Wel in aanbieding en timing  Klantgedrag is de trigger: gebruik dat ook Uitkomsten

lifecycles optimalisatie Mail 1a Mail 1b Mail 2 Mail 3

segmentatie  De RFM segmenten vertonen homogeen gedrag over heel Europa  Dit is dominanter dan segmenteren per lokale markt  Maar… dit geldt voor ons, en we blijven testen en ontwikkelen Uitkomsten Enkelvoudige segmentatie prospects - klanten Nee Meervoudige RFM segmentatie 8 RFM segmenten Ja Nee Engagement scores en voorspelmodellen RFM, Engagementscore & Omniture Alle kanalen Ja Segmentatie Kanalen Andere Tone of voice Andere Aanbieding Andere Frequentie

tips  het is een marathon  prepare  analytics is key  buy in denk in jaren en meet op LTV je plan, je tests, je volgende stap en veel meer dan je metrics op het hoogste niveau

tips  fact based  discipline  geloofwaardigheid  teamwork zowel intern als extern gedeelde doelstellingen laat je niet gek maken door een slechte maand meningen tellen niet, testen kan altijd

Hoe zit ik eigenlijk in mijn tijd? Zijn er nog vragen ? kan straks ook nog of Martin Boschhuizen