Communicatiebeleid Onderneming

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie met de achterban
Advertisements

9 Marketingcommunicatiestrategieën
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Moderne Media Marketing, verkoop, distributie Sessie 7.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
29/01/14.  Intro  Theorie  Kennisvragen maken.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Cross Media.
Marketing Werkgroep 6.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
MARKETING-COMMUNICATIE
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
detaillistenpromotie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Communicatiebeleid Onderneming
Energie ....
Doelen Soorten vormgeving.
Business Marketing Management
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min)
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
Communicatiemix (promotiemix) Kennisdomeinen:
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Promotie- en doelgroepanalyse
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Communicatie en Instumenten
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Dienstenmarketing Week 4.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min) Bespreken video (15 min) Vragen vooraf (15 min) Theorie H 15 communicatie (60 min) Verwerking:
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Les 2: Van productie tot verkoop
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Vmbo 2 economie Goede producten?
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Basics over communicatie
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Les 2: Van productie tot verkoop
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Communicatie.
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Communicatiebeleid Onderneming Public Relations Institutionele reclame Publiciteit Face to face communicatie Blz. 491 Promotie Reclame E. Commerce Sales Promotion Persoonlijke Verkoop Direct Markting Promotiebeleid

Communicatieproces Blz. 506 Coderen Decoderen Zender Boodschap Kanaal Ontvanger 1 R R R R Ontvangers Feedback Respons Promotiebeleid

Public relations (blz. 547) Institutionele reclame = corporate public relations (blz. 548) Publiciteit = free publicity. Geloofwaardiger dan reclame maar niet beïnvloedbaar (blz. 550) Face to face communicatie = persconferenties en interviews. Goed voorbereiden Promotiebeleid

Reclame (blz. 540) Massacommunicatie Eenrichtingsverkeer Geen interactie mogelijk Relatief goedkoop per bereikt adres Lage impact Doel: Attitude en gedragsverandering bewerkstelligen Promotiebeleid

Wanneer is reclame zinvol? Als er sprake is van differentiatie Als er verborgen kwaliteiten zijn Als er sterke concurrentie is Als er emotionele waarden zijn Als er sprake is van een consistent marketingbeleid Promotiebeleid

Reclameplan Probleemanalyse Doelplanning Middelenplanning Feed back Promotiebeleid

Probleemanalyse Sterkten van het product of de dienst Zwakten van product en of dienst Marktomschrijving Beoogde doelgroepen vaststellen Dit is de input voor: Reclamebureau blz. 543 Promotiebeleid

Doelplanning Wat wil ik bereiken. Cognitief = van onbekend naar bekend Affectief = van begrip naar overtuiging Conatief = van overtuiging naar actie DAGMAR-model om effect te meten blz. 546 Promotiebeleid

Middelenplanning Kwalitatieve en kwantitatieve eigenschappen van media Budgettering Advertisingmix Promotiebeleid

Kwalitatieve en kwantitatieve eigenschappen van media Kwalitatieve eigenschappen Mediumprofiel Communicatie - vermogen Blz.584-607 Kwantitatieve eigenschappen Bereik Dekking Waste Kosten per 1000 Frequentie Promotiebeleid

Budgettering Percentagemethoden Op basis van uitgaven concurrentie Vast bedrag per product Anticyclisch budgetteren pragmatische methode (zoveel als mogelijk of sluitpost) Taakstellende methode Promotiebeleid

Advertisingmix Boodschap = communiceren van instrumentele en expressieve eigenschappen v/h product Vormgeving = Afhankelijk van medium, grootte, kleurgebruik, plaats etc. Frequentie = afhankelijk van tarieven en kosten Dragers = zie mediumtypen Promotiebeleid

Feed back Zijn de voorgenomen doelen bereikt met het daarvoor beschikbare budget? Promotiebeleid

Enkele andere reclamebegrippen (1) Collectieve reclame: promoten v/e product of dienst v/e bedrijfstak Coöperatieve reclame: gezamenlijk bewerken v/d eindafnemer door verschillende partijen bedrijfskolom Combinatie reclame: Reclame elkaars producten te promoten Blz. 538-539 Promotiebeleid

Enkele andere reclamebegrippen (2) Themareclame: gericht op attitudeverandering van consument Actiereclame: gericht op meer verkopen op korte termijn Vergelijkende reclame: aanbieder vergelijkt zijn product rechtstreeks met product van concurrent Blz. 542-543 Promotiebeleid