Workshop Kennisdelen Wilma Kossen 16 januari 2014
Twee soorten kennisdeling Spontaan. Op basis van gedeelde interesses. Strategisch. Aangestuurd door interne opdrachtgever.
Vraag je af Wie moet er in welk opzicht beter van worden? Welke kennis is daarvoor nodig? Hoe verwerven we deze kennis?
Wat heb je nodig Samenbindend thema Duidelijk doel Duidelijkheid over selectie deelnemers, proces, werkwijze en gebruik output.
Wat heb je nodig Enthousiaste trekker Inzet deelnemers Tijd en budget Commitment top Evaluatie en bijsturing
Zorg voor goede interne communicatie Inzichten: Zorg voor positieve leidinggevenden. Praat over emoties. Besteed aandacht aan sfeer. Intranet Nieuwsbrief Inzet ambassadeurs Communiceer niet alleen successen, maar ook leerpunten.
Voorbeelden kennisdeling Inzichten: Stop met overtuigen. Intervisie Interne coaching Buddy’s Leesclub Trofee
Voorbeelden kennisdeling Inzichten: Stop met overtuigen. Collegiale trainingen Train de trainer Kennisnetwerk medewerkers
Opdracht Wat is meest succesvolle kennisdelingsinitiatief? Wat is daarvan de reden? Wat levert het de organisatie op? Inzichten: Breng het doel dichtbij. Vertaal organisatiedoelen naar persoonlijke doelen.
wilma@kossencom.nl www.breincommunicatie.nl