VERBAND MET CREATIVITEIT:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammar Chapter 4 – G3 Aangeplakte vragen = Question tags.
Advertisements

Motivatie, leeftijd en competenties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Het tweede werkstuk.
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Succesvolle intelligentie
Fontys Centrum voor Ondernemerschap maart 2013
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Louis.
Een kruikenverhaal Een waterdrager vervoerde twee kruiken welke op een stuk hout over zijn schouders hingen. Maar één van de twee had een barst. Terwijl.
Innoveren met … duurzaam ondernemen. Inleidend verhaal bij titel dia Vandaag proeverij duurzaam innoveren. Wat aan bod komt is een selectie van alle soorten.
STRESS IS DEELS GEVOLG VAN PERSOONSTREK
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Muziek : Bert Kaempfert Morgen
TEKST 4 CREATIVITEIT IEDEREEN IS CREATIEF, DE EEN MEER DAN DE ANDER
Beja Pingnet Beja Pingnet
COMPETENTIEONTWIKKELING
Let op de ijsberg! Over de klimaatscrises, leeftijdsbewust personeelsbeleid en diversiteit Sjiera de Vries.
Bar-On EQ-I™ vragenljst voor EI
Herkennen en omgaan met levensvragen door verzorgenden
Bronnen Merle Wissink.
Autisme en intelligentie
Gedrag in organisaties, 9e editie
De Zeester Informatieavond - Ouderpanel 12 maart
Het is volbracht … Tegen zombies & plaaggeesten ! - VYA 18 mei
Gedrag in organisaties, 10e editie
Rekenkundig begaafd… Ze zijn goed in het leggen van verbanden
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Inhoud Korte inleiding Kwantitatieve- en kwalitatieve krimp Krimp en ruimte Conclusie * Vragen na de presentatie svp.
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
TEKST CULTUUR & ORGANISATIE
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
1 TEKST 6PRESTATIEMOTIVATIE EN FAALANGST VERBAND MET INTELLIGENTIE: WILLEN BENUTTEN VAN JE CAPACITEITEN, OP WELKE GEBIEDEN DAN OOK = AMBITIEUS GEDRAG,
TEKST 14 OMGAAN MET CONFLICT
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Lied: één en één is twee Tekst en muziek: Lee Ann Vermeulen en Christian Grotenberg Uitgebracht op: Kinderen voor kinderen 28 Uitgevoerd door: Kinderen.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Woord van Leven Juli 2014.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 
De ondernemende student Hoofdstuk 5Bewust waarnemen & Creatief denken.
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
De domeinen & Niveau bij ABB.
Stromingen in de psychologie Werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Marian Koek – 25 november 2015.
Tekstbronnen Wat moet je er mee?. Lees de vraag Welke informatie heb je nodig? Weet je al iets over dit onderwerp? Over welke tijd gaat het? Over welk.
Toetsen van de concept-contextbenadering bij maatschappijwetenschappen
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Mindset DE ROL VAN OVERTUIGINGEN OP GEDRAG EN FUNCTIONEREN JAN VAN ZUTPHEN.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
8 Samengestelde Redeneringen identificeren
Bepaal jouw SuperPowers!
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
LOB zeven stappen naar succes
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Basics over communicatie
JUIST GYM.
ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

VERBAND MET CREATIVITEIT: TEKST 5 INTELLIGENTIE VERBAND MET CREATIVITEIT: * COMPLEXE ZAKEN DOORZIEN/BEGRIJPEN * NIEUWE COMBINATIES KUNNEN MAKEN * VOOR- EN NADELEN ZIEN VAN OPLOSSINGEN * ACCEPTEREN VAN UITEENLOPENDE DENKSTIJLEN MATE VAN CREATIVITEIT HANGT SAMEN MET MATE VAN INTELLIGENTIE, MAAR

ER ZIJN CREATIEVE KUNSTENAARS, TECHNICI, ECONOMEN, CABARETIERS, VOETBALLERS, BANKDIRECTEUREN, POLITICI, ZANGERS, ROCKBANDS…. NIET ALLEMAAL DEZELFDE INTELLIGENTIE LIONEL MESSI: MATIGE SPEECH BIJ UITREIKING GOUDEN BAL, JANUARI 2013, MAAKT LATER EXCUSES… http://www.totalbarca.com/2012/news/messi-xavi-you-deserve-this-too/ (vanaf 1.06)

CE/SB&R: VAKINHOUDELIJKE INTELLIGENTIE GEVRAAGD SWOTANALYSE OPSTELLEN STRATEGISCHE OPTIES BEPALEN PRIJSBELEID VASTSTELLEN SEGMENTEREN VAN DOELGROEP FINANCIELE VERANTWOORDING GEDRAG VAN MENS &ORGANISATIE ENZ. ACCENT OP RATIONEEL/CONVERGENT DENKEN

EEN GETROUWDE PERSOON KIJKT NAAR EEN ONGETROUWDE PERSOON RATIONELE TEST: GEGEVEN: IK KIJK NAAR THEA, DIE NAAR JAN KIJKT. IK BEN GETROUWD, JAN NIET. STELLING: EEN GETROUWDE PERSOON KIJKT NAAR EEN ONGETROUWDE PERSOON A JUIST B ONJUIST C ONVOLDOENDE INFORMATIE/GEEN ANTWOORD MOGELIJK NOTEER JE ANTWOORD OP PAPIER!

75% VAN DE MENSEN GEEFT EEN ONJUIST ANTWOORD TERWIJL ZIJ VOLDOENDE INTELLIGENT ZIJN NIET OPTIMAAL GEBRUIK VAN HUN INTELLIGENTIE! JUISTE ANTWOORD = JUIST. CHECK JOUW ANTWOORD? JE REDENERING? BASIS VAN BEROEPSOPLEIDING: GEBRUIK JE INTELLIGENTIE ZO GOED MOGELIJK!

RELATIVERING VAN (RATIONELE) INTELLIGENTIESCORE : IQ IS RELATIEVE SCORE, DUS 11O BETEKENT: ER ZITTEN MENSEN ONDER MIJ EN BOVEN MIJ IS EEN SELECTIEVE SCORE, ER ZIJN VELE ANDERE SOORTEN INTELLIGENTIE ZEGT NOG NIETS OVER GOED RESULTAAT: OPTIMAAL OF NIET GEBRUIK VAN RATIONELE INTELLIGENTIE GOED RESULTAAT IS NIET ALLEEN AFHANKELIJK VAN RATIONELE INTELLIGENTIE

VAKINHOUDELIJK/RATIONEEL EMOTIONEEL COMMUNICATIEF ZIE BOEK P. 41: WELKE TYPEN INTELLIGENTIE HEB JE NODIG IN HET 1E JAAR VAN DEZE BEROEPSOPLEIDING? VAKINHOUDELIJK/RATIONEEL EMOTIONEEL COMMUNICATIEF BESTUURLIJK: NOG NIET METEEN, STAGE ALS 1E ERVARING, VOOR AFSTUDEREN WEL NODIG, IN EEN BAAN OOK!

RATIONELE / EMOTIONELE INTELLIGENTIE: IJSBERGMODEL Bron: www.wetenschap24.nl

DANIEL GOLEMAN (EMOTIONAL INTELLIGENCE): BEKENDE AUTEUR EQ: DANIEL GOLEMAN (EMOTIONAL INTELLIGENCE): EQ IS VEEL BELANGRIJKER DAN IQ! ZEER HOGE IQ-MENSEN FALEN VAAK OMDAT ZIJ: GEEN ZELFBEHEERSING HEBBEN ‘DOMME’ MENSEN MINACHTEN GEEN EMPATHIE HEBBEN SOLISTEN ZIJN

WAT WORDT O.A. IN EEN EQ-TEST GEMETEN? Herkennen eigen gevoelens Gevoelens afstemmen op die van anderen Veerkracht Impulsbeheersing

SOCIALE EN COMMUNICATIEVE VAARDIGEN ZIJN MINSTENS ZO BELANGRIJK ALS KENNIS VAN MARKETING, SALES, & RETAIL!

WAAR DENK JE DAN AAN ALS JE ANTWOORD GEEFT? IEMAND VRAAGT AAN JOU: HOE COMMUNICATIEF INTELLIGENT BEN JIJ? WAAR DENK JE DAN AAN ALS JE ANTWOORD GEEFT?