1 KM is going SOCIAL Presentatie van Katja Pasman Bijeenkomst 3 in OBA.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
seminar lerende politie organisatie 11 september 2007 Apeldoorn
Advertisements

1 Leren op de werkplek: Een werknemers- perspectief Lezing in de leergang ‘Tussen senioriteit en seniorentijd’ NIP, Amsterdam, 22 januari 2010 Prof.dr.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Digital Natives vereisen een herontwerp van het onderwijs
How to avoid being a code monkey ? Peter Vantieghem 18/6/2013.
Nationaal Congres Leerlingbegeleiding 17 maart 2012 Frits Roelofs (Han)
Peter Dirven WELKOM Innovatie ?
KM is going SOCIAL StartBijeenkomst 1, Kohnstammhuis Katja Pasman
Workshop creatief brainstormen
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
GROEIEN IN GELOOF GROEIEN IN GEMEENSCHAP GROEIEN ALS PERSOON
Ondernemen : heb jij het in je?!
#KM2.0 BIJEENKOMST 4 IN CREA #KM2.0 4 e bijeenkomst CREA.
KM is going SOCIAL Presentatie van Katja Pasman Bijeenkomst 2 EyE.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Hfdst 1 blz Opdracht Wat is leren?.
KM is going SOCIAL Presentatie van Katja Pasman
Begeleiding en professionalisering van startende docenten
Praktijkgericht onderzoek, zwemmen op het droge? Vastleggen van ervaringen
KM is going SOCIAL Presentatie van Katja Pasman
Informatievaardigheden. Niveau 1. Basis. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Waar maak jij je druk over?. Zoek jij het koninkrijk?
Online leergang LOB stimulans voor LOB-ontwikkeling
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Een jaar verder Vernieuwing examenprogramma CKV
Visie & Strategie.
Presentatie Bijeenkomst 1
Kennismanagement & Sociale media
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
#KM2.0 BIJEENKOMST 3 IN OBA. 2 Intro: het muizenhuis en delen onderzoeksvragen Ervaringen uitwisselen KIP congres en blogs Theorie: trends en ontwikkelingen.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Basiskennis LOB.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
ISelf Internettool for Self-Evaluation and Learner Feedback.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Wat verwacht je?. Lege schriften… Alles is nog mogelijk!
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
DA dag april 2016.
Huidige bijdrage aan organisatiedoelstellingen
Het 24 spel.
Week van de Eenzaamheid & Week van de mediawijsheid
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
The making of: Omgevingsvisie
Social media voor statenleden/politici
Project gamemarket Les 1.
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Basiskennis LOB.
Spel als middel voor……. TEAMBUILDING.
Transcript van de presentatie:

1 KM is going SOCIAL Presentatie van Katja Pasman Bijeenkomst 3 in OBA

Kennis & Leren Welke trends/ontwikkelingen heb jij gevonden? Inspiratie delen. De Kenniswaardeketen Leren - Kenniswerker Vier vormen van leren Recencie 2

3

Kenniswaardeketen 4

5 Wat is nu leren? Reflecteer op: Leren is het doorlopen van een proces waarmee – impliciete of expliciete – kennis gecreëerd wordt.

6 Leren Leren = het doorlopen van een proces waarmee – impliciete of expliciete – kennis gecreëerd wordt. Ofwel: waarmee bestaande kennis verrijkt en nieuwe kennis gecreëerd wordt. Kennis daardoor (behalve als het vermogen om een taak uit te voeren) ook gedefinieerd worden als het resultaat, de output van het leerproces. Aanname hierbij is dat het onmogelijk is een leerproces te bedenken dat GEEN kennis oplevert. Leren vindt plaats als gezocht wordt naar nieuwe kennis, als bestaande kennis verder ontwikkeld wordt, als het getoetst wordt op bruikbaarheid. Ambacht van de kenniswerker = steeds beter leren!

7 Ontwikkeling en typologie van kenniswerkers Veelbelovende kennis Bv. Wetenschapper/ Laboranten/ Productontwikkelaar Innovatie en waaromvraag 1 4 Bv. Verteller (einde loopbaan) Weet alles van vroeger Redundante kennis Kritisch sleutelkennis Bv. Ster (high potential, innovatie en productie) 2 3 Bv. Productietijger (gestabiliseerd) Routinematige productie Basiskennis Verwachte groei in performance Strategisch belang Hoog Laag

8 Leven Lang Leren Filmpje: Leven Lang Leren

9 Vier vormen van leren EVA (kunnen en willen)I (kennen en weten) Leren is het doorlopen van een proces waarmee impliciete of expliciete kennis verrijkt wordt. Nonaka en Takeuchi (1995), vier leerprocessen

10 Opdracht Leerprocessen Bedenk voorbeelden van de 4 leerprocessen uit je eigen praktijk. Doe dit in 2-tallen.

Opdracht bijeenkomst 4 Speel met social media: twitter/LinkedIn/Blog Verdiep je in de onderzoeksopdracht 11

Volgende meeting? 12