Informatieavond unit 3 Maansteen en de Zonnesteen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie avond groep 3 Mariëlle van Velzen maandag 9 september 2013
Advertisements

Informatieavond 3 Groep 3.
Groep 5 Kimm Maarten.
Groep 1 en 2 In de kleutergroepen worden in januari en juni LVS CITO taal en rekenen afgenomen.
Informatie over opzet onderbouw
Werkwijze groep
Informatieavond groep 4
Informatieavond groep H5/6
Informatieavond unit 3 Maansteen, Zonnesteen en Aventurijn
Thuisgroep Robijn 1-2a Ma-di: Juffrouw Nicole Woe-do: Juffrouw Carola Vrij: Om en om Thuisgroep Aquamarijn 1-2b Ma-di: Juffrouw Judy Woe-do: Juffrouw.
Informatieavond groep
Werkwijze groep
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Welkom in groep 3.
Informatieavond groep
Informatieavond Groep 4 Flamingo’s 2013/2014.
Ouderavond klas 2 24 september 2013
WELKOM OP DE INFORMATIEAVOND VAN GROEP 6. EVEN VOORSTELLEN……..
r.k. daltonbasisschool 'De Leer '
Woensdag 11 september Welkom. woensdag 11 september Welkom.
Welkom in groep 3b.
Informatieavond onderbouw
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Onze kanjers.
Welkom in groep 7 Even voorstellen Wat vinden wij belangrijk? Vakken
Informatie-avond groep 1-2 September 2014
Het is hier TE GEK!.
Informatieavond groep 6
Welkom op de informatieavond
Ouderavond groep 1-2 dinsdag 16 september 2014
Informatie avond Groep 3 22 september Start van de dag inloop vanaf 8.15 – 8.30 uur werk afmaken of kiezen kring - viering - Trefwoord - kringgesprekken.
Welkom bij de ouderavond van groep 5
Karin (maandag en dinsdag) en Kees(woensdag, donderdag, vrijdag)
Welkom in groep 7M Koffie/thee vooraf!.
Informatieavond Groep 7-8
1 Ouderinformatieavond De Sparrenhoek & De Tuinen 30 november 2011.
Op de informatieavond van groep 6
Instructiegroep 4 Ouderkring 16 september 2014
Onderwerpen van deze avond
Welkom in groep 3b.
Werkwijze groep
Informatieavond groep 4-5
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Informatieavond groep
Welkom Infoavond voor de ouders Groep Erwin Bos | Groep 6 | Kbs de Dolfijn.
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Welkom op de informatieavond Praktische zaken “Kijkje in de groep”
Basisschool Op De Horst
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Welkom op de informatieavond
Op de informatieavond van de groepen 5
Welkom op de ouderavond van groep 7. Doel van de avond KKKKennismaken TTTTijden VVVVakken GGGGeen vakinhoudelijke avond PPPPraktisch.
Informatieavond 14 september 2015 Uitleg Groep 0/1 Schooljaar
Welkom in groep 6D.
informatieavond groep 6
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
Informatieavond groep 6, Gemaakt door: Christine Vogels Connie Deiss Yvette Mansveld.
Informatie avond Groep 6 Nellie van Dongen
Info avond cluster 3/4/5/. Agenda Welkom Verdeling binnen het cluster 3/4/5 Zelfstandig werken Planbord Onze (school) Visie Organisatorische aandachtspunten.
Ouderavond groep 3/ Wie staan er voor de klas Maandag en dinsdag – juf Franske Woensdag, donderdag en vrijdag – juf Marleen Dinsdag – stagiaire.
22 september 2014 Welkom! Informatieavond. Dagritme Circuit Dagritme kaarten Gebedjes/versjes.
INFORMATIE AVOND Stamgroep de Orka’s Schooljaar Stamgroepleiders: Thea Kunne (ma-do-vrij) Inge Hengeveld (di-woe)
INFORMATIE AVOND Stamgroep 5/6: De zeehonden Schooljaar Stamgroepleiders: Wilma Koop:op woe Annemarie Spenkelinkop ma, di, do, vr.
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Informatie groep 5/6 dinsdag 5 september
Inloopavond Dinsdag 5 September 2017 Welkom allemaal…
Informatieavond Unit 3 Welkom allemaal!.
Onderwijsontwikkelingen Helen Parkhurst
Informatieavond groep 4K
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

Informatieavond unit 3 Maansteen en de Zonnesteen Jos Montulet Maandag t/m vrijdag Groep 4/5 Zonnesteen Kim van der Meeren Maandag t/m donderdag Marjolein Backx Vrijdag Groep 5/6

Doel van de avond Het eerste half uur is gezamenlijk. Binnen dit half uur wordt de werkwijze in grote lijnen binnen unit 3 toegelicht. Het tweede half uur is gescheiden, dan is er de mogelijkheid om in de eigen thuisgroep te kijken. U kunt dan bij de leerkracht terecht met specifieke vragen.

Dagindeling unit 3 8.30 – 10.15 uur 10.15 – 10.30 10.30 – 11.15 Kring (groot/klein/planbord) Instructies/aanbod verschillende vakgebieden zoals rekenen, schrijven, taal. 10.15 – 10.30 Buiten spelen en fruit eten 10.30 – 11.15 Vervolg aanbod 11.15 – 12.00 Kernconcept tijd 12.00 -12.45 Middagpauze boterhammen eten 12.45 – 13.15 Lekker lezen of leeslijn 13.15 – 14.15 Workshop en/of kernconcept tijd 14.15 – 14.30 Afsluiting Verjaardagen worden in de middag gevierd na 14.00 uur. Vanaf groep 5 vieren we de verjaardag in de klas zonder ouders.

Wat gaan de kinderen leren? Groep 4 Taal bestaat o.a. uit lezen/schrijven/spelling Automatiseren van directe woordherkenning Aanleren van leesstrategieën Tempo lezen (coderen) Begrijpend lezen Presenteren van geschreven werk Lopend schrift Spelling Mmkm(m): drop,fiets Mmkmm: klomp,plant Moeilijke duo’s: wolk, arm Uitbreiding spelling o.a; f/v - s/z – ei/ij – ooi/aai/oei –eind a/o/u – eind d/t - ng/nk - en ezel en kikken woorden Rekenen Van handelend naar formeel Automatiseren tot 20 Getallenlijn tot 100 Bewerkingen (+ en -) tot 100 Tafels (1,2,3,4,5 en 10) Rekenen met tijd en geld

Wat gaan de kinderen leren? Spelling We breiden de kennis van de spellingsregels uit. Veel herhaling van categorieën maar de moeilijkheidsgraad van de woorden neemt toe. Rekenen Automatiseren t/m 20 Hoofdrekenen tot 100 Getallenlijn tot 2000 Bewerkingen (+ en – en x en ÷) Tafels (1 t/m 10) Rekenen met tijd (ook digitaal), geld, standaardmaten. Introductie op het cijferen tot 1000 Groep 5 Taal bestaat o.a. uit lezen/schrijven/spelling Automatiseren van directe woordherkenning Aanleren van leesstrategieën en clusters Tempo lezen (coderen) Presenteren Lopend schrift uitbreiden met hoofdletters Nieuwsbegrip (begrijpend lezen) Werkplan Kinderen leren om hun werk te plannen en te organiseren, zelfstandig werken

Rapportage November: Spiegelblad (groep 1-3-5-7) Ontwikkelingsgesprek voor alle ouders Februari: Ontwikkelingsverslag met gesprek voor ouders Portfolio gesprek (met leerkracht–ouder-kind) door het jaar heen voor groep 2-4-6-8 Ontwikkelingsverslag aan het einde van het jaar (gesprekken facultatief) Tussentijdse oudergesprekken alleen op afspraak Iedere rapportageronde gaat het portfolio mee naar huis

Waar gaat het team aan werken Beleidsplan voor hoogbegaafdheid Doorgaande lijn creëren in spelling en technisch lezen Opbrengstgericht werken met groepsplannen Kanjertraining Implementeren en borgen van de 1-Zorgroute Voortgangstoets kernconcepten verder uitwerken en als proef afnemen in de groepen 5 t/m 8

Kernconcepten 6 weken centraal Betekenisvol leren Wereldoriëntatie, geschiedenis, biologie natuurkunde Leren in samenhang Ouders kunnen hierbij ook een bijdrage leveren d.m.v. een gastles Geïntegreerde taalaanpak door de hele school, wordt gekoppeld aan KC Meer overdracht van kennis en minder vanuit spel in unit 3

Praktische zaken 1 stagiaire van het ROC (woensdag, donderdag ) Maartje 1 stagiaire van de PABO (op maandag alleen bij de Maansteen) Suzanne Ze borduren voort op bekende leerstof. De leerkracht biedt nieuwe leerstof aan Gymtijden Zonnesteen vrijdag 10.30 – 12.00 Maansteen dinsdag 10.30 – 12.00

Praktische zaken Kinderen hebben vanaf groep 5 klassendienst. Op donderdag is het postdag. Let op de brieven bij de deur voor belangrijke mededelingen Graag e-mailadressen om ouders van zaken m.b.t. de groep op de hoogte te houden Ouders kunnen jaarlijks een ochtend meedraaien in de groep van hun kind. Hulp bij diverse activiteiten; inschrijven op lijsten bij de deur. Verlofaanvragen via Freddy en directie Koffieochtenden. Hiervoor wordt steeds een tweetal ouders per thuisgroep uitgenodigd. Dit duurt een uur en is een klankbord voor de schoolleiding.

Heeft u vragen? U kunt altijd bij ons terecht! Korte mededelingen kunnen voor schooltijd. Heeft u langer de tijd nodig maak dan even een afspraak. Wij hebben er zin in, en we merken dat de kinderen ook enthousiast zijn. Kim, Jos en Marjolein.