The Alternatives Magnetogo Anne Jon Schoonhoven Eric Kramer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Klimaatquiz Als 500 leerlingen een jaar lang geen aluminiumfolie gebruiken om hun boterhammen te verpakken, besparen ze energie. Hoeveel? a) De energie.
Advertisements

Problemen in de melkweg
Praktisch verkeersexamen
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
7.4:energie voor een duurzame toekomst
Het is vandaag Girlsday!
De bouw van een nieuwe kerncentrale is een goed idee.
Door: Tim Ties Deniz Jerom Sten
Elektrisch rijden: wat meldt de wetenschap ? & milieuprestaties
Brainport 2020 Gamaakt door: Quincy wezenberg Danique sabel Joris koolen.
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Energiezuinig huishouden
Hoe werkt een tractiebatterij?
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Toekomstvisie Melvin Kil, V5a.
Groeten uit Peru Anne, Christof, Bente, Teresa. We missen jullie.
SG Groenewald A2a Jasmijn, Nadja, Kyara & Deborah
Gemaakt door Noah en Siddhart
2.8 Je mobieltje, GSM en UMTS-masten
Newton - VWO Arbeid en energie Samenvatting.
LED’s.
Van Nikola, Anouk en Olivia
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Zwemmergie Gemaakt door :Yelda, Sem, Julia, Wesley.
Elektrisch op vakantie! Gemaakt door: Jannes sabrina Hanane anne.
 Het begin  Hoe zijn we op ons idee gekomen?  Hoezo dieren?  het ontwerpen.  Het eindresultaat Hoofdstukken.
Stichting Jeugdwerk Pottenberg.
Newton - HAVO Arbeid en energie Samenvatting.
The limit beyond. Doel Change the world Verleden Heden Out of the box denken!!
Public design – Concept 2 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Wakker worden!
Public design – Concept 1 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Binnenhofje.
Tussen techniek en gedrag. Wie zijn wij Pioniers van het autodelen Nu al in 100 Nederlandse en Duitse steden Rotterdams bedrijf dat tot de top-3 wereldwijd.
Bij het ROW-systeem wordt gebruik gemaakt van elektrolyse van water. Wat is elektrolyse en wat heeft het voor nut? Elektrolyse =de ontleding van scheikundige.
Snelwegsystemen Jos Beukeveld Mei 2011.
HISPARC HISPARC: Onderzoek van kosmische straling in een samenwerking tussen universiteiten en middelbare scholen Wetenschap Techniek Educatie Outreach.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Media bekijken op afstand De mogelijkheden boven de €500.
Techniek toernooi Het energieke lampje.
Klik op ‘start’ om te beginnen.
Duurzaamheid en alternatieve brandstoffen
Toets 1 Examen Reinder Reen.
Tijd, afstand, snelheid.
2.8 Je mobieltje, GSM en UMTS-masten
Emblemen maken en ontwerpen kunt u het mooist, snelst en goedkoopst op Indien u al een plaatje of logo gereed heeft liggen is het een.
Raton – RPS (Raton Pigging System)
Leasing. Wat is leasing?  Financieringstechniek  Investerings-/uitrustingsgoederen worden gehuurd, soms koopoptie  Periode: economische levensduur.
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Social media.
Alle toepassingen direct toegankelijk op één startscherm naar eigen keuze Eenvoudig Iedereen kan het Dus snel registreren Het kost niets! Het kan echt.
INHOUD 1. Ons idee 1.1 Waar kan het worden toegepast? 1.2 Hoe werkt het? 1.3 Welke materialen worden er gebruikt? 2.Berekeningen 2.1 Hoeveel kost het?
De grote verkeersquiz Hoeveel ken jij over de verkeersborden?
Kan een werelddeel krimpen?
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Woordjes leren.
André Kuipers op Mars De ontwikkeling van een ruimtehuis.
The LayKi car of the future Layla PassetMA2C Kim van SchieVeenLanden College Mijdrecht.
Sience project milieuvriendelijk gebouw Door: Ilse Bosch, Fé Bracco Gartner en Jennifer Murphy.
Marnix Niessen, Matthijs Weltens en John Tran. De aanleg van nieuwe wegen gaat soms ten koste van de natuur. Om dit te voorkomen worden er lange tunnels.
Auto’s Door Vincent :. Auto’s Door Vincent :
(MILIEU EN RUIMTE) ( WERELD PLATENTEKTONIEK PLATEN) VOORDELEN Platen worden gefabriceerd van beton + plastic afval Er komt meer ruimte om te leven Er is.
ARTCADIA DOOR MART ALBLAS EN HUGO KOSTER A2C. HET ONDERWERP Wij hebben gekozen voor het onderwerp mobiliteit, omdat we het autoprobleem zeer belangrijk.
Meten en meetkunde in het verkeer
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Ons idee heet The Green Car, dit is de auto van de toekomst die voor zijn eigen energie zorgt. In deze auto zijn dingen verwerkt die al een keer zijn bedacht,
Wat is een Smart City? Een stad die gegevens verzameld via apparaten.
Zaquino.
Elektrische energie opwekken
Rijkswaterstaat als wegbeheerder
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 3 Planet.
Transcript van de presentatie:

The Alternatives Magnetogo Anne Jon Schoonhoven Eric Kramer Robert de Kruijf Dimitri Middel

Wie zijn “The Alternatives’’ ? Wij zijn Robert de Kruijf, Anne Jon Schoonhoven, Dimitri Middel & Eric Kramer van de R.S.G. Wiringherlant uit Wieringerwerf. Alternatief, genoemd om onze ideeën.

Het Wegdek Het huidige wegdek makkelijk aan te passen aan ons ontwerp. Op het wegdek worden “weekijzer-gleuven’’ aangelegd, deze zorgen voor het opwekken van magnetisme waardoor de voertuigen gaan zweven en voortgetrokken worden. Een voorbeeld van een gemodificeerd weggedeelte is hieronder te zien.

Het Wegdek T-vorm met weekijzer er in verwerkt, dat voor magnetisme zorgt. Doordat er geen contact is met het wegdek wordt de rolweerstand tot nul gereduceerd. Veilig omringd door geluidsschermen, geen contact van buitenaf met bijv. dieren.

Energie Voorziening Weg Het wegdek wordt van stroom voorzien in de toekomst door het project ‘’ITER’’, een kernfusiereactor waarbij geen nucleair afval vrijkomt! Beschikbaar rond 2015. Dankzij, magnetisme en plasma van 100 Miljoen Cº krijgen we genoeg aan energie.

Voertuigen Voertuigen kunnen gemakkelijk worden aangepast. Zijn verbonden met de weg d.m.v. een T-vorm.

Voertuigen Buiten de magneetwegen wordt er gereden op waterstof. Dit zorgt voor een schoner milieu rond de steden zonder geluidsoverlast. Computer gestuurd.

Wissels Pneumatische wissels Schakelen snel heen en weer Verkeer ondervindt geen hinder Passagiers ondervinden geen hinder van in- en uitvoegen

Wissels Op de oprit wordt het voertuig op gewenste snelheid gebracht. Daarna voegt het voertuig pas in. Bij de afritten geldt het tegenovergestelde. *Art Impression*

Vrije tijd in de auto op de snelweg Er is meer tijd voor andere (leuke / nuttige) dingen, zoals: Lezen Werken Muziek luisteren Tv Kijken Computeren Uitrusten

Kosten op de snelweg Het rijden op de magneetweg is niet kosteloos. Er wordt een vast bedrag per km gerekend. Scanners berekenen de afgelegde weg bij op- en afritten. Er zitten passieve RFID tags (Radio Frequency Indentification) in de auto’s.

Capaciteit v/d snelweg Maximum aantal voertuigen per km weg: Nu : 1800 voertuigen per uur Met ons concept : 7200 voertuigen per uur Dat is dus al 4 keer zo groot !

Voor welke gebruikers ? Voertuigen voor de magneetweg: Geschikte voertuigen: Personenauto´s Vrachtauto´s Ongeschikte voertuigen: Motoren Vooral in de transportsector zijn er vele voordelen. Er zijn bijvoorbeeld GEEN chauffeurs nodig op de magneet weg

Hier een aantal samengevatte voordelen van ons idee: Snel Betrouwbaar Veilig Energiebesparend Milieuvriendelijk Geldbesparend Tijdbesparend

Nadelen Grote investering Voertuigcontrole Onderhouden van de gleuven In ons project zijn de nadelen: Grote investering Voertuigcontrole Onderhouden van de gleuven Kosten van het octrooi (…) Investering