The Alternatives Magnetogo Anne Jon Schoonhoven Eric Kramer Robert de Kruijf Dimitri Middel
Wie zijn “The Alternatives’’ ? Wij zijn Robert de Kruijf, Anne Jon Schoonhoven, Dimitri Middel & Eric Kramer van de R.S.G. Wiringherlant uit Wieringerwerf. Alternatief, genoemd om onze ideeën.
Het Wegdek Het huidige wegdek makkelijk aan te passen aan ons ontwerp. Op het wegdek worden “weekijzer-gleuven’’ aangelegd, deze zorgen voor het opwekken van magnetisme waardoor de voertuigen gaan zweven en voortgetrokken worden. Een voorbeeld van een gemodificeerd weggedeelte is hieronder te zien.
Het Wegdek T-vorm met weekijzer er in verwerkt, dat voor magnetisme zorgt. Doordat er geen contact is met het wegdek wordt de rolweerstand tot nul gereduceerd. Veilig omringd door geluidsschermen, geen contact van buitenaf met bijv. dieren.
Energie Voorziening Weg Het wegdek wordt van stroom voorzien in de toekomst door het project ‘’ITER’’, een kernfusiereactor waarbij geen nucleair afval vrijkomt! Beschikbaar rond 2015. Dankzij, magnetisme en plasma van 100 Miljoen Cº krijgen we genoeg aan energie.
Voertuigen Voertuigen kunnen gemakkelijk worden aangepast. Zijn verbonden met de weg d.m.v. een T-vorm.
Voertuigen Buiten de magneetwegen wordt er gereden op waterstof. Dit zorgt voor een schoner milieu rond de steden zonder geluidsoverlast. Computer gestuurd.
Wissels Pneumatische wissels Schakelen snel heen en weer Verkeer ondervindt geen hinder Passagiers ondervinden geen hinder van in- en uitvoegen
Wissels Op de oprit wordt het voertuig op gewenste snelheid gebracht. Daarna voegt het voertuig pas in. Bij de afritten geldt het tegenovergestelde. *Art Impression*
Vrije tijd in de auto op de snelweg Er is meer tijd voor andere (leuke / nuttige) dingen, zoals: Lezen Werken Muziek luisteren Tv Kijken Computeren Uitrusten
Kosten op de snelweg Het rijden op de magneetweg is niet kosteloos. Er wordt een vast bedrag per km gerekend. Scanners berekenen de afgelegde weg bij op- en afritten. Er zitten passieve RFID tags (Radio Frequency Indentification) in de auto’s.
Capaciteit v/d snelweg Maximum aantal voertuigen per km weg: Nu : 1800 voertuigen per uur Met ons concept : 7200 voertuigen per uur Dat is dus al 4 keer zo groot !
Voor welke gebruikers ? Voertuigen voor de magneetweg: Geschikte voertuigen: Personenauto´s Vrachtauto´s Ongeschikte voertuigen: Motoren Vooral in de transportsector zijn er vele voordelen. Er zijn bijvoorbeeld GEEN chauffeurs nodig op de magneet weg
Hier een aantal samengevatte voordelen van ons idee: Snel Betrouwbaar Veilig Energiebesparend Milieuvriendelijk Geldbesparend Tijdbesparend
Nadelen Grote investering Voertuigcontrole Onderhouden van de gleuven In ons project zijn de nadelen: Grote investering Voertuigcontrole Onderhouden van de gleuven Kosten van het octrooi (…) Investering