Kaartje Gelderse Vallei invoegen. * Start gesprekken eind 2008 door welzijnsinstellingen en scholen * Redenen: * verandering in de maatschappij * onaantrekkelijkheid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
26 november 2010 Arbeidsmarkt-relevantie voor de Ad A.O.W.-overleg I Hans Daale.
Advertisements

VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
Het Vakcollege: Meerwaarde in de regio
Samenwerkingsverband Onderwijs Bedrijven
Leren ondernemen verankeren in het onderwijs 23 mei 2012.
Ondernemend Onderwijs in de regio. De droom in 2011: Onderwijs, bedrijfsleven en andere partners geven ondernemend onderwijs vorm en voeren dit gezamenlijk.
passend onderwijs en zorg voor de jeugd
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Opleiding Onderwijsassistent
Regionale probleemanalyse VSV
Onderwijs & Arbeidsmarkt Jaap Bond, gedeputeerde Provincie Noord-Holland.
Welkom op de Ouderavond klas 4
“Samen Sterk”. Ontstaan uit “NL Doet” Maart 2011.
Eefje Buys 1BaTP C = leerling dient zelfstandig te werken, zelfstandig te leren en kan daarbij rekenen op begeleiding.
D.S.L.B. daalt in Frank Verhoeven
Kenniskring Orde en veiligheid. Rol ECABO Visie praktijkgericht leren Scholing praktijkopleiders Sectorplan 2009.
ALLE VAKKEN OP HET PLEIN
Auteur: Jos de Jonge Datum: 5 november 2010 Toekomst docenten hbo. Implicaties van ambities.
Van Kroon naar ViP.
Regiobijeenkomsten WEC-Raad Mei en juni Programma regiobijeenkomst uurwelkom en aanleiding bijeenkomst uur thema I: rol en positie van.
StellingenStellingen 28 mei Veel kansen, veel mogelijkheden… maar we hebben het allemaal druk… Regie en ondersteuning is nodig.
Kenniscentra en de Associate degree Een arbeidsmarktrelevante kwalificatie tussen MBO-4 en de Bachelor Wim Streumer, 1 april 2008 te Amersfoort.
REGIONAAL ASSOCIATE COLLEGE
Leven lang leren Flexibel en op maat Judith Boschma.
Een project van de NSGK. Projectdoelen de positie van jongeren met een handicap in de samenleving verbeteren de beeldvorming met betrekking tot jonge.
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Taal en rekenen Joke van Balen.
Docent Ontwikkelteam Nederlands
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
“Aansluiting VMBO-MBO”
Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
Symposium Beroepsonderwijs 1 april STADSKANAAL VMBO en MBO TECHNIEK ZAKELIJKE DIENSTVERLENING GEZONDHEIDSZORG EN WELZIJN.
Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL.
Focus op Vakmanschap Nieuwe Kwalificatiedossiers VMBO 24 juni 2014
Titel slide Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING.
Groen water werkt samen
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
LA3 IMPLEMENTEREN VAN INNOVATIES VERNIEUWEN IN ONDERWIJS.
Vrije gedachten bij vmbo-mbo-Ad Hans Daale Leido.
Meer innovatieve professionals
LOB 3 HAVO Schooljaar
Samen voor Kwetsbare Jongeren
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Welkom op de informatieavond van bs Groene Vallei
‘ Bruggen Bouwen’ verbinden VSO – MBO en VSO- arbeidsmarkt SITS subsidie en subsidieonderzoek A2 Presentatie regio-overleg Agentschap SZW Zuid-Nederland.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Jurgen Geelhoed Projectleider Techniekpact 14 maart 2014.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
Vormgeven aan Publiek Private Samenwerking in Amsterdam: een grote uitdaging PPS als aanjager van structurele samenwerking tussen gemeente, onderwijs.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Het Technisch College Velsen De Technologie route.
Convenant ‘Extra investeringen Langdurige Zorg ’ Peter Kruithof directie Langdurige Zorg.
CSG BOGERMAN SNEEK Project en Ontwikkelgroep Revitalisering
Informatieavond voortgezet onderwijs September
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Aansluiting vmbo - mbo Landelijk project Stichting Platforms vmbo
Aansluiting vmbo - mbo Opzet van het project
GGD Voorbereid 5 maart 2009.
Workshop experimenten in het mbo
‘Goede start in het hbo: het LOB-cv’
Wat de associate degree kan betekenen voor de doorstroom van mbo naar hbo Dynamiek in de doorstroom - 20 maart
Pitch Functie M&G Verpleegkundige
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Persoonlijke begeleiding
Studiemiddag doorstroom MBO-HBO
Leerhuis WBC Aan de Pas Start
Transcript van de presentatie:

Kaartje Gelderse Vallei invoegen

* Start gesprekken eind 2008 door welzijnsinstellingen en scholen * Redenen: * verandering in de maatschappij * onaantrekkelijkheid van de sector * slechte aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt

* Oplossingsrichting: leerwerkteams * Project van drie jaar, met subsidie * Start project maart 2011, officiële opening september 2011

* Aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt verbeteren * Doorlopende leerlijn ontwikkelen (Mbo-Hbo)

* Studenten: * 1 tot 2 Hbo-studenten (derdejaars) * 6 tot 8 Mbo-studenten (tweedejaars)

* Begeleiding: * Praktijkbegeleider uit de instelling * Docent Mbo * Docent Hbo

* Aan de slag gaan met een opdracht vanuit de instelling * Mbo- en Hbo-studenten gaan onder begeleiding van docenten op hun eigen niveau hiermee aan de slag

* Intervisie met studenten * Werken aan teambuilding * Individuele ondersteuning m.b.t. behalen stagedoelen en persoonlijke leerdoelen * Overleg met alle medewerkers * Beschrijven (zodat er een draaiboek/werkplan ontstaat) * Opzetten PR materiaal en werven studenten

* Begeleiding leerwerkteam op locatie * Teambuilding * Zorgen dat het werk loopt * Betrokken bij PR vanuit het werkveld

Realiseren van – 1 leerwerkteam in jaar 1 – 3-4 leerwerkteams in jaar 2 – 5-6 leerwerkteams in jaar 3 Er is een gezamenlijke methodiekbeschrijving en werkwijze. Het concept leerwerkteam is geïmplementeerd in het onderwijs en het werkveld. Landelijke uitrol binnen de welzijnssector en andere sectoren

* Samenwerking werkveld en scholen * Samenwerking studenten