9 januari 2007 Wilco Wolfers Nederlande Federatie voor de Cinamatografie Nederlandse Vereniging van Filmdistributeurs Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Advertisements

De zin en onzin van escrow
PIRATERIJ IS DE GROOTSTE BEDREIGING VAN ONZE BRANCHE
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
“GEEN VOGELGRIEP, MAAR BIOSCOOPGRIEP”.  “Bioscopen hebben het zwaar”  “Bioscoopjaar begint dramatisch slecht” slecht”  “Bioscoopbezoek in vrije val”
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Mobiele telefonie in films
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
België en de wereldhandel: Wat is de reden van de achteruitgang? Hoe kan de situatie worden verholpen? Guy Quaden Gouverneur ICC Belgium, 3 mei 2010.
1 Case 6: Merchandisinginkomsten in het professionele voetbal: van Manchester United tot KRC Genk Merchandising in de sport: de verkoop van producten/diensten.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
Presenteren voor starters
Nederlandse wapenexport en doorvoer
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Meisjes en wiskunde (Waarom) is wiskunde moeilijk?
Elke 7 seconden een nieuw getal
De Grootste Fuif enquête van Brasschaat. De Grootste Fuifenquête Jeugdraad : opstart “werkgroep Fuiven” (eind 2004) Werkgroep Fuiven: Beoordeling fuif-en.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | December 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Schagen 6 maart Wat is het probleem? Wat is de analyse? Wat is de oplossing?
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Cijfers Zorg en Gezondheid
Schitterende Organisaties®
TED ted BasisonderwijsVoortgezet Onderwijs Hoger Beroepsonderwijs Wetenschappelijk Onderwijs Kidsweek Junior in de Klas Groep 5,6 en 7 Oplage
Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Filmstimuleringsbeleid Toekomst van de Nederlandse film.
0 HJ Breen Wisselbeker Seizoen Veld en Zaal minst gepasseerde keeper/keepster Geldrop, dinsdag 19 juni 2012.
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
Voorlopige overslagcijfers 2009 Hans Smits President-directeur Havenbedrijf Rotterdam 30 december 2009.
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
22/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2014.
Algemene Ondernemersvaardigheden
10/01/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week Us$ stijgt en de VS markten en grondstoffen markten+ obligatie markten storten ineen.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Samenwerking bij tandartsen algemene inleiding en situering van de huidige situatie. Paul De Hondt Stafmedewerker STV-Innovatie & Arbeid.
Transcript van de presentatie:

9 januari 2007 Wilco Wolfers Nederlande Federatie voor de Cinamatografie Nederlandse Vereniging van Filmdistributeurs Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Nieuwjaarsreceptie 2006

2006 HET JAAR VAN DE COMEBACK NA INZINKING 2005

VERLOOP BOX OFFICE T/M JUNI (wk 27) Conclusie: omzetdaling van -1% Bron: NVF

JAAR 2006 Omzetstijging van 14.03% Bron: NVF

TOTAALCIJFERS 2006  Box Office: (+14.03%) +4.5% is te verklaren door extra speelweek 53  Bezoekers: (+9.03%) +3% is te verklaren door extra speelweek 53

BEZOEK EN RECETTE ’93 - ’06 -12,2% - 5,58% +4% +5,4% CONCLUSIE: 2006 = % Bron: NVF

VOORLOPIGE EUROPESE BEZOEKERSCIJFERS % NL BE FR DU IT SP UK 9,1% 9% 6% 2% -3% -4%

VOORSPELLINGEN & UITKOMSTEN 2006  Ineenstorting Box Office Box Office is in de VS met 3,4% gestegen. Niet alleen Box Office is in de VS met 3,4% gestegen. Niet alleen door blockbusters,maar vooral ook door “midrange” films door blockbusters,maar vooral ook door “midrange” films (Devil Wears Prada, The Break-Up). (Devil Wears Prada, The Break-Up).  Daniel Craig, de blonde Bond valt tegen. Casino Royale is de grootste Bond film ooit met meer dan Casino Royale is de grootste Bond film ooit met meer dan $300 miljoen Box Office wereldwijd. $300 miljoen Box Office wereldwijd.  Day and Date DVD’s staan bioscoopvertoning in de weg. de weg. Bron: Variety

THEATRICAL WINDOWS Slechts beperkte afname van de gemiddelde windowBron: NVF, NVPI

INTERNATIONALE FILM FEITEN  In 2006 heeft vooral de “mid-range” film zijn populariteit bewezen. (The Devil wears Prada, The Break Up, Borat, Jack Ass 2).  Blockbusters zoals Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest, The Da Vinci Code en Happy Feet hebben wel heel goede resultaten behaald. Feet hebben wel heel goede resultaten behaald.  Films als Miami Vice en Poseidon hebben beneden verwachting gescoord.  “Sombere” films zijn geen groot succes geworden (An Inconvenient Truth, WTC, geworden (An Inconvenient Truth, WTC, United 93), men ging liever naar familiefilms als United 93), men ging liever naar familiefilms als Happy Feet, Cars, Ice Age 2 en Over the Hedge. Happy Feet, Cars, Ice Age 2 en Over the Hedge. Bron: Variety

INTERNATIONALE FILMFEITEN  Independent films; goede resultaten, vooral March of the Pinguins en Brokeback Mountain. March of the Pinguins en Brokeback Mountain. Ook Saw III, Scary Movie 4, Little Miss Ook Saw III, Scary Movie 4, Little Miss Sunshine en The Queen deden het goed. Sunshine en The Queen deden het goed.  Pirates 2 en The Da Vinci Code haalden 8% van de internationale markt. de internationale markt.  Goede resultaten ondanks het WK (gemiddeld 20% in de weekenden, in Duitsland zelfs -54%). 20% in de weekenden, in Duitsland zelfs -54%).

ALGEMENE TOP 10 – 2006 OP BASIS VAN RECETTE EN BEZOEKERS 1. Pirates of the Caribbean 2€ The Da Vinci Code€ Zwartboek€ Ice Age 2: the Meltdown€ Casino Royale€ The Chronicles of Narnia*€ Happy Feet€ The Devil wears Prada€ Cars€ Harry Potter 4*€ * reeds uitgebracht in 2005 (miljoen)(duizend) Bron: NVF

MARKTAANDEEL LOKALE FILMS EUROPA (BEZOEKERS)  Frankrijk 40%  Duitsland 26%  Italië 21%  Spanje 15%  Zwitserland 10%  Engeland 5% * *11% incl. Casino Royale *11% incl. Casino Royale  België 5%

MARKTAANDEEL NEDERLANDSE FILM (BEZOEKERS) % Bron: NVF

TOP NEDERLANDSE FILMS OP BASIS VAN BEZOEKERS 1. Zwartboek Kruistocht in Spijkerbroek Afblijven Zoop in India Ober De Griezelbus * ( 2005 uitgebracht) Ik Omhels je met Duizend Armen ‘n Beetje Verliefd Nachtrit Buddha’s Lost Children Bron: NVF

MATCHING REGELING  De Nederlandse filmproducenten zijn verheugd dat de Minister van OCW een zogeheten Matching Regeling gaat instellen. OCW een zogeheten Matching Regeling gaat instellen.  Ook de NVF en de NVB zijn verheugd dat er door deze regeling zicht is op een continue stroom van Nederlandse filmproducties zicht is op een continue stroom van Nederlandse filmproducties bestemd voor vertoning in de bioscoop. bestemd voor vertoning in de bioscoop.  Eerste vereiste voor de uitvoering van de Matching Regeling is dat het onafhankelijk en zonder artistieke toetsing moet kunnen het onafhankelijk en zonder artistieke toetsing moet kunnen opereren. opereren.  Tijd is op dit moment de grootste vijand van de filmsector. Er is helaas nog geen enkel zicht op wanneer de nieuwe regeling in helaas nog geen enkel zicht op wanneer de nieuwe regeling in gebruik kan worden genomen en van een naadloze aansluiting is gebruik kan worden genomen en van een naadloze aansluiting is geen sprake. geen sprake.  De NVF, NVB en NVS onderschrijven het advies aan de Minister dat voor een gezonde filmsector, die kan bogen op continuïteit en in voor een gezonde filmsector, die kan bogen op continuïteit en in samenhang daarmee op kwaliteit en professionaliteit in alle samenhang daarmee op kwaliteit en professionaliteit in alle geledingen, op termijn een bedrag van ca. € 60 miljoen beschikbaar geledingen, op termijn een bedrag van ca. € 60 miljoen beschikbaar zou moeten zijn. zou moeten zijn.

AANTAL FILMTITELS USA: 138 EU: 88 (excl. NL) EU: 88 (excl. NL) NL titels: 29 (10 minder dan 2005) NL titels: 29 (10 minder dan 2005) Overig: 23 Totaal 278 (46 minder dan 2005) Bron: NVF

BEREIK NAAR LEEFTIJDSFASE PERIODE: JAN. T/M NOV Bron: Marketresponse

NATIONALE 2-VOOR-1-ACTIE AH FILMWEKEN 2006  21 augustus t/m 17 september 2006  bezoekers waarvan actiedeelnemers (= 57,5%) *  Eén van de meest succesvolle promoties van de branche ooit.  2007: het succes krijgt een vervolg...

SAMENVATTING BREIN 2006  Meer dan anti piraterij acties (met name internetpiraterij).  Geschatte schade in Nederland: €110 miljoen.  115 illegale p2p sites met meer dan 1,5 miljoen geregistreerde gebruikers afgesloten.  8580 internetadvertenties voor illegale DVD’s van film, muziek en interactieve software verwijderd.  Meer dan 200 civiele acties tegen piraterij op markten en illegale invoer. illegale invoer.  FIOD-ECD heeft enkele tientallen strafrechtelijke acties uitgevoerd.  Het is frappant dat diverse Nederlandse bedrijven adverteren bij portals die illegale films verspreiden, zoals; KPN, Tele2, Tiscali, portals die illegale films verspreiden, zoals; KPN, Tele2, Tiscali, Grolsch Music. Grolsch Music.

INTERNETPIRATERIJ  Illegale websites zijn winkels waar klanten (gebruikers) illegale content uitwisselen. (gebruikers) illegale content uitwisselen.  De industrie zet legale winkels op internet.  Service providers zijn de sleutel tot effectieve handhaving. handhaving.  Afsluiten van illegale winkels en waarschuwen van de klanten. klanten.  Afgelopen vrijdag gaf de rechter KPN het bevel een illegale site af te sluiten en de persoonsgegevens aan BREIN te geven. site af te sluiten en de persoonsgegevens aan BREIN te geven.

DE TIJD IS GEKOMEN DAT DE SERVICEPROVIDERS GAAN MEEWERKEN AAN HET SLUITEN VAN ALLE ILLEGALE WINKELS OP HET INTERNET

RTL FILM  Er komen weer 40 afleveringen van RTL Film: RTL5, iedere zondag uur uur.  Daarnaast is er met duizenden unieke bezoekers per week. De site wordt gepromoot duizenden unieke bezoekers per week. De site wordt gepromoot door RTL Nederland middels promo’s op RTL 4, 5 & 7. door RTL Nederland middels promo’s op RTL 4, 5 & 7.  Nieuw is het partnership met OneHello waarbij iedere week twee singles op een blind date worden gestuurd: bioscoop is daarbij de meest ontspannen manier van elkaar ontmoeten!  Begin maart worden de Rembrandt Awards weer uitgereikt ( ): de enige publieksprijs m.b.t. films. Met 6 categorieën: Beste buitenlandse acteur, actrice en film en beste categorieën: Beste buitenlandse acteur, actrice en film en beste Nederlandse acteur, actrice en film. Nederlandse acteur, actrice en film.  Primeur: De première als event met een eigen hoofdsponsor is weer terug: Ambilight Opening Night en Philips Benelux zal als weer terug: Ambilight Opening Night en Philips Benelux zal als founding father optreden. 6 evenementen staan gepland. founding father optreden. 6 evenementen staan gepland.

BIOSCOPEN 2006  In totaal zijn er 33 bioscoopzalen gesloten in Nederland. O.a. in Dordrecht, Nijmegen, Maastricht, Groningen, Enschede, Hengelo en Maastricht, Groningen, Enschede, Hengelo en Amsterdam. Amsterdam.  Er zijn 6 nieuwe bioscopen geopend met in totaal 28 zalen. O.a. in Delft, Groningen, Grave, Terneuzen, Maastricht en Schagen.  Tevens zijn er uitbreidingen gerealiseerd van 8 bioscoopzalen in o.a. Amsterdam, Arnhem, Den Haag en Hardenberg.

OP NAAR EEN SUCCESVOL 2007!