Inhoudstafel 1.Inleiding 2.Ontwerp: 2.1 Prioriteiten 2.2 Structuur 2.3 Soorten functie 2.4 UseCases 2.5 UML-diagram & uitwerking 3. Implementatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SQL deel 2: datamodel ontwerp
Advertisements

havo A Samenvatting Hoofdstuk 2
Programmeren in Java met BlueJ
Databases via internet
Software Architectuur Over de samenhang der dingen = Over de connecties tussen componenten Over de afhankelijkheden tussen modules Over de belangen van.
Functionele opleiding strategische analyse - Module
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Analyse Intranet Evy Jansen – Loredana Falone – Anke Coenen
Databases Informatica Ga verder met een muisklik. SQL FCO DBMS NE FA
Server Management Framework
1. Principe 2. Algemene info 3. Traject uitwisseling informatie 4. Problematiek 5. Aan jullie…
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
Analyse en Ontwerpen II
1 Demo of Praktijk Over de problematiek bij het ontwerpen van informatiesystemen Mark Dumay Afstudeervoordracht 15 oktober 2004.
17 april 2008 WAB*info De digitale bron van de Nederlandse waterbodems Gaston Lamaitre Data-ICT-Dienst, Delft Uitvoerders: Atlis (hoofdaannemer), CSO (functioneel.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Hoe pas je de interacties in in je analyse van je domein?
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
iCafe Erasmushogeschool Brussel
GWT-RPC Bram Vandeputte. Wat is GWT-RPC Raamwerk voor envoudige client-server uitwisseling van Java Objecten. Gebaseerd op de Java Servlet architectuur.
Ontwerpen van Informatiesystemen met
Interaction diagrams: Sequence Diagram
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 4: Ontwikkeltraject §Hoofdstuk 5: MYCIN en complexiteit §Hoofdstuk 6: Symbolen en semantiek.
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
Location Based Services GIA – Najaar 2004 Martijn Baede.
Ruimtelijke vormgeving II IAD 2 28 November 2013.
Informatieanalyse.
La nouvelle espérance - geïntegreerd project 2008 Belangrijke aspecten bij de keuze van een CMS systeem 2. Inleiding project CMS functionaliteiten Support.
Module 7 – Hoofdstuk 3 Unified Modeling Language.
Ontwikkeld door CWB3. Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën.
Webtechnologie 1 labo Dieter Roobrouck Kristel Balcaen Claudia Eeckhout Koen De Weggheleire Frederik Duchi An Deraedt Les 8: Portfolio.
Procesmodellen en Use Cases als Basis voor Zorgvuldige Componentselectie E. Maij M. Poerschke M. Kalshoven J. Zwetsloot DEMO UML MIC2000.
Wat is WordPress en hoe installeer je het?. Wat is WordPress? WordPress is een CMS (Content Management Systeem) net als Joomla; Met een CMS kan een gebruiker.
Scriptieseminarie 3 Methode – Experimenteel onderzoek
PHP & MYSQL LES 02 PHP & FORMULIEREN. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
Inleiding Veiligheid Beschikbaarheid Betrouwbaarheid Snelheid Volledigheid.
Programma Structuur Diagrammen (PSD’s)
Erasmushogeschool Brussel Naim Ben Tanfous Stef De Spiegeleer Joeri Verdeyen iCafe Een digitaal bestelsysteem voor de horeca. 2de zittijd.
Inleiding
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
© Copyright Dragon1 - Alle rechten voorbehouden.
Besturingssysteem Vaak wordt de Engelse term gebruikt: Operating System ( OS ) Plaats van het OS in een computersysteem: Hardware Applicatie Operating.
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Functioneel Ontwerpen
Organisatie van Roparun team Unilever vitality Runners 51.
Computer Aided Design 2 D 2.5 D 3D.
Pag. Software Engineering: SCRUM 1 Schedule Generator Zjef Van de Poel, Alexander De Cock, Adam Cooman, Matthias Caenepeel
LEREN ONDERZOEKEN Inleiding: Wat heb je nodig? - Handleiding “leren onderzoeken”, dit is ook je werkboek. Wat gaan we doen? Theorie. Hoe zet je een onderzoek.
UML 1. Use cases1. Use cases. Het probleem: Hoe inventariseer ik wensen en eisen voor mijn project? Hoe leg ik ze vast? Hoe geef ik vorm en structuur.
ANALYSE 3 INFANL01-3 WEEK CMI Informatica.
ANALYSE 3 INFANL01-3 WEEK CMI Informatica.
LAM Forum LAM Forum : presentatie. LAM Nederland website Laatste keus in het menu „LAM Forum“ opent een nieuw tabblad met het LAM Forum.
COMPUTERLES 1 Introductie. Inhoud ■Inleiding ■Wat is een computer? ■Waarom gebruiken we Windows?
©2016 Avanade Inc. All Rights Reserved. RAI Community Technische Implementatie Rob Bakkers
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Java voor beginners Doel: Een spel maken in LWJGL Door: Jim van Leeuwen.
Hoe haal ik het maximum uit mijn toestel Hoe ritten delen met anderen
Unified Modeling Language 2.0
Welkom, Team Sportief presenteert:
Betrouwbaarheid van informatiebronnen
INSTRUCTIE SPELER VOLG SYSTEEM SDCP
Keuzevoorlichting havo wiskunde AB.
Inleiding voor productieplanning
Eindproject informatica
SQL Les February 2019.
Transcript van de presentatie:

Inhoudstafel 1.Inleiding 2.Ontwerp: 2.1 Prioriteiten 2.2 Structuur 2.3 Soorten functie 2.4 UseCases 2.5 UML-diagram & uitwerking 3. Implementatie

GeoSport: combinatie GPS-technologie en sport ~Uitgangspunt: gegevens op TrackStick ~Opdracht: maken van website, compleet met: -analyse -visualisatie -sociale functie

Mogelijkheden van gebruiker: ~eigen account & profiel ~opslag Runs ~weergave route op kaart + grafieken ~sociaal: *zoekfunctie voor routes en gebruikers *uitdagen van medegebruiker *vormen van groepen

Hoe te werk gaan? Waarmee beginnen? =>volgens aflopende prioriteit! Hoogste: -upload van gegevens -registratie en login van gebruiker -weergave en verwerking van gegevens Middel: sociale functie: groepen & uitdagingen Laagste: persoonlijk advies & coaching

Structuur van de site (verticaal) ->3 delen CLIENT: interactie met gebruiker mbv GWT SERVER: verwerking van gegevens DATABASE: opslag van gegevens (MySQL)

Verscheidenheid functionaliteit: =>3 delen met ander materiaal UserService: gegevens gebruikers RunService: gegevens ‘Run’ =tabellen met coördinaten SocialService: challenges

Systeem is complex! welk deel doet wat wanneer taak wordt uitgevoerd? =>UseCases maken per taak =>beschrijft functionele benodigdheden van het systeem als geheel uit perspectief van buitenstaander =>vermeldt ‘actors’ en preconditie

Uittekenen van UML-diagram =gedetailleerde structuur van site =>alle functies en alle klassen met bijhorende velden per component =>verwantschappen tussen verschillende componenten + Uitwerking alle opgeschreven klassen & methodes : naamgeving, mee te geven parameters en uitleg

Speciale ontwerpbeslissingen Zo weinig mogelijk velden: andere uit deze velden laten berekenen Speciale velden voor Track 2 ≠get methodes voor info over User ≠ methodes voor controleren username en passwoord

3. Implementatie

Implementatie: met programmeertaal Java in ontwikkelingsomgeving Eclipse Basisklassen: User, Run, Track,… ->worden door bijna alle methodes gebruikt Run ≠ Track Run wordt gelopen op een track Track bevat geen info over snelheid, niet eigen aan ‘user’ !!!Geen overerving tussen beiden!!!

matchingTracks  Vergelijkt binnenkomende ‘run’ met bestaande trajecten ~6 criteria: lengte; zwaartepunt; N,W,O,Z-punt ~retourneert lijst met tracks gebruiker beslist of track al gelopen is

calculatingDifficulty -Wat?: berekent score per traject die moeilijkheidsgraad aangeeft ~3 factoren: lengte, hoogtemeters & gemiddelde hoogte !!!2 verschillende methodes: fietser & loper!!! -Doel: gebruiker gegronde keuze laten maken