Flexibel werken met ICT Spelen met ICT. 18-9-2014Helo Studieochtend 20082 Met Blended learning wordt bedoeld de optimale mix tussen F2F onderwijs en onderwijs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Edushock leerfestival
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Schoolboeken de klas uit? Een korte inleiding…… Michiel Maas, programmamanager VO 23 januari 2008.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Industriële Chemie VWO 6
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Innovatief leren met behulp van ICT
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Feedback Wat Soorten Door wie
Technische geletterdheid en onderwijs
Risico’s en contracten
CoDrive en Competentie- & Beroepstaakgestuurd Leren voorMechatronica in de regio Op basis van nauwe samenwerking tussen ROC, Regionaal bedrijfsleven, en.
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent
De flexibele deeltijd: MODULAIR MET EXTRA’S
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
VO-content en ECK 12 april Ontwikke- len 2. Beschikbaar stellen 3. Vinden 4. Arrangeren 5. Gebruiken.
Onderzoeksinstituut OTB / Faculteit Bouwkunde Rotterdam, 28 oktober Een praktijkgerichte vergelijking van de Engelse en Nederlandse gebiedsontwikkeling.
Ervaringen met een minor eBusiness in het HBO Henk Plessius Pascal Ravesteyn.
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
B u s i n e s s - S o c i e t y M a n a g e m e n t E-learning in the New Economy –Twee voorbeelden van ‘groupware’ en samenwerking in groepen m.b.v. ICT.
TOPZORG in de indivduele GGz
Spreekvaardigheidstraining
ICT&O pilot ‘Blended Learning duale masteropleiding Sociaal Recht’ Star Trek scènes bij Sociaal Recht Leonidas Pakos Universiteit van Tilburg.
Reference: November 26, Minor Offshore Engineering & Automation 's-Hertogenbosch november 2009 Joannes Collette Lector Industriële automatisering.
Onderwijs 2.0. Even voorstellen Walter Vos Tweedejaars IDM/Media & informatiemanagement Digitaal samenwerken Google:
DE GROOTSTE GEMENE DELER
Fontys toetsconferentie1 Aantrekkelijke toetsen als herbruikbaar studiemateriaal Fontys toetsconferentie, 17 februari 2005 Pierre Gorissen, Fontys.
When rail means service > SPOORPROJECTEN IN DE HAVEN VAN ZEEBRUGGE SeaRail – 23 mei 2008 LUC VANSTEENKISTE Directeur-Generaal Toegang tot het Net.
When rail means service > HAVENS EN SPOOR SAMEN IN DE LIFT? Sea Rail 23 mei 2008 TOON COLPAERT Oostende VOORZITTER INFRABEL.
© Osito 2004 Door Barbara Obst Enkele integratiescenario's ter illustratie van de mogelijkheden van Wimba voor het taalonderwijs.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Workshop 3 Amerikaanse claimcultuur bij bedrijfsongevallen? Preventiecongres 2008 De preventiemedewerker van de toekomst.
Overleg stremmingen Brug Zuid 26 juni Stremmingsoverleg Brug Zuid 26 juni Planning 5 september Aanvang 10 weken stremming wegverkeer Start.
Netwerk deeltijd / Blended learning
Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.
De inname van vitamine D door peuters en kleuters in Nederland
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennisnet Videodienstverlening Open source, open content Pieter Varekamp November 2008.
E C D L European Computer Driving License Europees Computer Rijbewijs.
Onderwijssymposium D66 4 oktober 2014 Rotterdam Workshop Afstandsonderwijs Steffi Waslander - programmamanager LOI Oscar Helfferich – business development.
Opschaling weblectures: Eerste stappen Bas Bergervoet en Stijn van Laer Onderwijstechnologen bij LIMEL en DOO SURF SIG Media & Education
English for Human Resources
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Tip 7: wissel je werkvormen af
Meer aandacht voor zorg van studenten? Wij zijn er al mee begonnen! Online platformdag passend onderwijs, 22 mei 2014 Lilian Zuiderwijk.
Martin de Boer en Anne-Lise Kamphuis AVANS
Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
De Moderne Onderwijsmedia
Aan de slag met een digitale tool voor woordenschat
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
E-klas en PAL-student Digitaal lesmateriaal voor bètavakken h/v E-klassen 10 november 2015 Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Hergebruik van onderwijsmateriaal ICTO-mjp innovatieproject 2008/2009 Jorien van de BeltFrits Salomons Bob SchoonbeekHenk van der Zijden Moniek DelfgouSiemen.
Moodle Een voorbeeld van een E-learning management systeem.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Het 24 spel.
Learning Content Management Systeem
Christine Lippens Universiteit Antwerpen - TEW
Voor numerieke methoden voor differentiaalvergelijkingen
Educational support & innovation
Relevante en passende onderwijsmaterialen selecteren
Opdracht product-PP Maak een PowerPoint over een product naar keuzen.
Transcript van de presentatie:

Flexibel werken met ICT Spelen met ICT

Helo Studieochtend Met Blended learning wordt bedoeld de optimale mix tussen F2F onderwijs en onderwijs op afstand Blended learning is gebaat bij het werken met leerobjecten want …………. Flexibel werken met ICT Blended learning en Leerobjecten

Helo Studieochtend …………. als ik bijvoorbeeld een paar colleges ‘inblik’, electronische toetsen maak, studenten geordend aan een wiki laat werken Dan maak ik eigenlijk leerobjecten, tenminste als deze gemetadateerd worden! Flexibel werken met ICT Blended learning en Leerobjecten

Helo Studieochtend Definitie herkenbare, betekenisvolle leereenheid teksten, opdrachten, instructies, filmpjes, animaties, assessments, elektronische toetsen uitwisselbaar door metadata over status en inhoud Fedora repository/sharekit, LorenetFedora repository/sharekit Lorenet Flexibel werken met ICT Leerobjecten

Helo Studieochtend Blended learning, de optimale mix moet gevonden worden. Er vindt altijd minimaal een f2f startbijeenkomst, halverwege ergens en een slotbijeenkomst plaats. Als het gaat om samenwerkend leren zoals bij projectonderwijs moeten groepsleden elkaar ontmoet hebben Flexibel werken met ICT Blended learning

Helo Studieochtend Verplichte opdrachten via de Helo zoals openbaar inleveren van opdrachten via het Forum Forum Inleveren opdrachten via bestandsuitwisseling projectverslagen e.d. of via assignmentsassignments Gericht gebruik maken van virtual classroom Bij groepen in Blackboard alle vinkjes zettengroepen in Blackboard Flexibel werken met ICT Blended learning

Helo Studieochtend Systematische probleemaanpak Surfgroepen wiki, HanzegroepenSurfgroepen wiki Toetsen in Blackboard of perception Flexibel werken met ICT Spelen met ICT, een voorbeeld uit mijn lespraktijk afgelopen 5 weken

Helo Studieochtend Systematische probleemaanpak Surfgroepen wiki, HanzegroepenSurfgroepen wiki Toetsen in Blackboard of perceptionToetsen in Blackboard Flexibel werken met ICT Spelen met ICT, een voorbeeld uit mijn lespraktijk afgelopen 5 weken

Helo Studieochtend Flexibel werken met ICT Spelen met ICT, een voorbeeld uit mijn lespraktijk afgelopen 5 weken Adviesrapport Oefentoetsen Wiki

Gewoon doen!