Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Advertisements

Heerlijk Wonen marketing
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Literatuur en social media
Marketing Werkgroep 6.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Societale Voorstellen Vergelijkingen Standpunten Nederland e-Regio Vlaanderen Global e-Society Complex
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Social Media Reputation.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Inbound Marketing Plan
Visie & Strategie.
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Programma vandaag Even voorstellen E-book Online Reputatiemanagement (ORM) Diverse casussen en discussie over ORM.
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social media presentatie
Visie & Strategie.
4. Online strategie Internet scorecard
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Door Daphne Stage: 321 Media Eindpresentatie. Inhoudsopgave 321 Media Mijn ervaring Uitvoering Kerntaak 3.1 Uitvoering Kerntaak 3.2 Uitvoering Kerntaak.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Iedereen gebruikt social media.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
DURF! te publiceren Marianne Hermans &
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Sociale media bij HR & jobs
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Maak je website beter vindbaar!
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Van Opdracht tot Website
lesweek 5 content online
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Acquisitie en PR– les 1.
Social Media Eindcriteria SM-plan
Social media voor statenleden/politici
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Transcript van de presentatie:

Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten

Agenda Terugblik vorige week Discussie en korte vragenronde Deze week: Content – Vormen Eigen website Nieuws Blogs Social networks

Tot nu toe gemaakt SWOT Doelstelling (SMART) Social Media probleemstelling Doelgroep-analyse (moodboard) Deze week: SM, maar waar?

Deze week: SM… maar waar? (d/t) Breng in kaart via welke websites, blogs, (SM-)platforms, kanalen, etc. jouw organisatie direct in contact kan treden met je klanten. Zoveel mogelijk + concreet!! Beargumenteer voor elk van de kanalen: – Met welk doel? Waarom? Wanneer? Op welke manier? Hoe vaak?

De essentie Wat is het doel van de marketing- en pr strategie? Welke problemen die uw klanten hebben lost u op?

Bedrijf die dit goed snapt

Vormen Eigen website Nieuwsberichten ipv persberichten Forums / blogs Webinars E-books Social networks – Hyves – FB – Linkedin – Twitter

Opdracht 1: nieuws!! In je groep Brainstormen/ mindmappen / wat waardevolle informatie of nieuwsmomenten zouden kunnen zijn.

Bedrijf die dit goed snapt

4 Blogmanieren Alleen bezoeken (markt, brancheinfo) Deelnemen (thought leadership) Samenwerken met bloggers Discussies vormgeven door uw eigen blog te beheren en te schrijven

Opdracht 2: Welles Nietes Discussie Meebloggen of niet? En waarom? Bedrijven die bloggen?

Thuisopdracht: content 1. Categoriseer welke platforms, blogs, sites, je alleen zou bezoeken en welke waardevol zijn aan deel te nemen’? Noem argumenten! 2. Bedenk vijf topics voor een blog/ nieuwsbericht en leg uit wat de toegevoegde waarde is? Werk er ieder voor zich één in maximaal 200 woorden uit. (Denk aan titel, triggers, inhoud, tags, actie, links, etc.)

Docs / PPT te vinden op: M: E: