Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten
Agenda Terugblik vorige week Discussie en korte vragenronde Deze week: Content – Vormen Eigen website Nieuws Blogs Social networks
Tot nu toe gemaakt SWOT Doelstelling (SMART) Social Media probleemstelling Doelgroep-analyse (moodboard) Deze week: SM, maar waar?
Deze week: SM… maar waar? (d/t) Breng in kaart via welke websites, blogs, (SM-)platforms, kanalen, etc. jouw organisatie direct in contact kan treden met je klanten. Zoveel mogelijk + concreet!! Beargumenteer voor elk van de kanalen: – Met welk doel? Waarom? Wanneer? Op welke manier? Hoe vaak?
De essentie Wat is het doel van de marketing- en pr strategie? Welke problemen die uw klanten hebben lost u op?
Bedrijf die dit goed snapt
Vormen Eigen website Nieuwsberichten ipv persberichten Forums / blogs Webinars E-books Social networks – Hyves – FB – Linkedin – Twitter
Opdracht 1: nieuws!! In je groep Brainstormen/ mindmappen / wat waardevolle informatie of nieuwsmomenten zouden kunnen zijn.
Bedrijf die dit goed snapt
4 Blogmanieren Alleen bezoeken (markt, brancheinfo) Deelnemen (thought leadership) Samenwerken met bloggers Discussies vormgeven door uw eigen blog te beheren en te schrijven
Opdracht 2: Welles Nietes Discussie Meebloggen of niet? En waarom? Bedrijven die bloggen?
Thuisopdracht: content 1. Categoriseer welke platforms, blogs, sites, je alleen zou bezoeken en welke waardevol zijn aan deel te nemen’? Noem argumenten! 2. Bedenk vijf topics voor een blog/ nieuwsbericht en leg uit wat de toegevoegde waarde is? Werk er ieder voor zich één in maximaal 200 woorden uit. (Denk aan titel, triggers, inhoud, tags, actie, links, etc.)
Docs / PPT te vinden op: M: E: