Ingrediënten Business Case Het nieuwe werken” 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

situationeel leiderschap
Menno Karres Lead Auditor
Interpolis Kantoor Concept Je werkplek is waar je bent
Lezing NVAG Romke van der Veen Utrecht, 12 januari 2012
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Wat is interactieve marketing?
Keuze projecten. • Inzetbaarheid keuze projecten • Op de site Integrale Archimedes ProjectenIntegrale Archimedes Projecten • Vakoverstijgend:
Anders Werken: “Aanpak en methodologie”
Workshop: Vergroening door ICT Intro Anwar Osseyran: -IJsberg -WWF: inzet ICT  uitstoot factor 10 lager Intro Jaco Appelman: -Quadrant: impact-difficulty;
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Basispresentatie Het nieuwe werken 2011.
Duurzame inzetbaarheid
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
De gebruiker centraal De gebruiker centraal bij document management binnen de Overheid Michiel Hazen Management consultant Ordina.
Tinka van Vuuren Nederlands Congres Volksgezondheid 2013
Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
27 januari 2011.
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Utrecht, 11 juni
Hoofdstuk 6 Leidinggeven en macht
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Implementatie strategieën
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Plekken & ACTiviteiten
PACT Plekken en ACTiviteiten dd 13 februari 2008 presentatie: Karel Dekker, Nora van Klingeren, Anca Hartjes.
Perspectieven op Het Nieuwe Werken januari 2013
Individueel roosteren
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
Workshop TMs Mijn veranderende rol Het Nieuwe Werken
Samen sterk in verandering
1e gebruikersgroep, 6 januari 2015
Visie & Strategie.
Evenwicht in sturing.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Het Nieuwe Werken Jeoffrey van Zijp Jeoffrey van Zijp.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Kennisoverdracht via webinars. Introductie Wie ben ik? Tom Van ‘t veld Training consultant Webinar specialist Verloop van de sessie 1 uur Interactief.
Past telewerken / PTOW bij mijn functie ? Donderdag 29 oktober 2015 Gerda Serbruyns P&O-adviseur Vlaamse overheid AGENTSCHAP OVERHEIDSPERSONEEL M 0490.
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Basispresentatie HNW Leidinggevenden. Bricks HNW betekenent vernieuwing op drie pijlers BytesBehavior.
HR Advies & Interim Werving & Selectie Assessment Rick Brugts, directeur & managing consultant.
HNW Workshop Ambtenaar 2.0, 19/10/ HET NIEUWE WERKEN BIJ DUO.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Algemeen PTOW: een verhaal van … 7 B’s Bricks Bytes (Brains &) Behaviour Bills Business Buy-in Benefits.
PRESENTATIE STADHUISKWARTIER – Het Nieuwe Werken EEN LOGISCH EN HELDER GEBOUW INTEGRATIE OUDBOUW EN NIEUWBOUW ONTMOETINGSPLEK GEWORTELD IN DE HISTORISCHE.
Thuiswerken De voor- en nadelen van thuiswerken toegelicht.
Vrijwilligerswerk. Proces Team samenstellen Verantwoordelijkheden – Contact opnemen met personen die zijn aanbevolen als geschikte leider – Opvolgen.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Hoe leren professionals?
Flexibiliteit als activiteit
BuurtInformatieNetwerken (BIN)
Bijeenkomsten modernisering CAO Sport
Werkgevers wendbaar aan de slag
AmsterdaMaps Delen is beter dan vermenigvuldigen
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

Ingrediënten Business Case Het nieuwe werken” 2011

Hoe maak je een Business Case? Voor het construeren van de business case HNW kan gebruik gemaakt worden van onderstaand business case model: Stap 1: Bepaal de effecten & resultaten Stap 2: Bepaal de waarde van de effecten Stap 3: Bepaal de investeringen Stap 4: Bepaal de looptijd en ROI

Onderdelen business case model Voor het construeren van de business case HNW kan gebruik gemaakt worden van onderstaand business case model:

Ingrediënten voor BC HNW - Bricks 1.Huisvestingsconcept gericht op flexibel werken  Afscheid van de vaste werkplek  Clean desk policy 2.Inspirerende werkomgeving ingericht als ontmoetingsplek en thuishonk  Inspelen op nieuwe eisen die medewerkers stellen aan een moderne werkomgeving  Faciliteiten die stimuleren / verleiden dat medewerkers sneller en makkelijker elkaar op kunnen zoeken, kennis en informatie kunnen delen 3.Werkplekken ingericht volgens het principe van ‘activiteit-gerelateerd werken’  De werkomgeving biedt de keuze biedt uit verschillende soorten werkplekken, welke geschikt zijn voor verschillende type werkzaamheden (overleggen, nadenken, schrijven, bellen, brainstormen, etc.)  Medewerkers kunnen zelf bepalen op welke plek zij hun werk het best uit kunnen voeren en wanneer Bricks

Ingrediënten voor BC HNW - Bytes 4.ICT middelen om plaatsonafhankelijk en virtueel te kunnen (samen)werken  Hardware: gebruikersonafhankelijke desktops op kantoor of laptops, smartphones (en mogelijkheid eigen technologie te gebruiken (‘bring your own’)  Software: generieke kantoorapplicatiesystemen maar ook specifieke vakmatige systemen en software aangepast om deze tijd- en locatieonafhankelijk toegankelijk te maken  Vergroten van de toegankelijkheid en performance van verbindingen (bandbreedte, vrije internettoegang, etc.) 5.Digitaliseren van archieven en werkprocessen  Digitaal en zaakgericht werken door documenten en documentstromen te digitaliseren 6.Op afstand vergaderen  Inzet en gebruik van voice- en videoconferencing facilitieten 7.Gebruik van Web 2.0 / social media  Faciliteren en stimuleren van Web 2.0-tools voor werkdoeleinden  Inzicht in wie waar en wat aan het doen is 8.Real-time beschikbaarheid en toegankelijkheid van informatie voor iedereen  Inzet van online kennismanagementsystemen om kennis gemakkelijker hervindbaar te maken en individueel en collectief kennis te creëren en te delen (‘share unless’) Bytes

Ingrediënten voor BC HNW - Behaviour 9.Zelfsturing en autonomie voor medewerkers  Beslissingsbevoegdheden naar lagere managementniveaus gedelegeerd of gemandateerd 10.Sturen op output  Sturen aan op resultaat (inclusief aanpassing beoordelingssystematiek)  Transparantie in (verwachte) performance 11.Faciliterend / situationeel / coachend leiderschap  Leiderschapsstijl waarbij een balans wordt gekozen tussen het geven van ruimte en sturing  Sturing op zaken als efficiënt en slim omgaan met de eigen tijd en middelen, het verantwoordelijk zijn voor eigen beslissingen en hierop aanspreekbaar zijn, omgaan met ‘werk in privé’ en ‘privé in werk’, kennis delen en samenwerken over de grenzen van de eigen afdeling heen. 12.‘Allround’ rollen in plaats van vastomlijnde functies  Gedetailleerde functieprofielen vervangen door globale rolbeschrijvingen gericht op bredere inzetbaarheid van medewerkers 13.Maatwerk in arbeidsverhoudingen en arbeidsvoorwaarden  Mogelijkheid om gedifferentieerd aan te sluiten op de persoonlijke behoeften en levensfase  Toebedeling van beloning vindt plaats op prestaties, toegevoegde waarde en geleverde bijdrage. Behaviour