Maakjijstraksnaam.nl Annemiek Kraaijvanger Manager Corporate Communicatie Reed Business annemiek.kraaijvanger@reedbusiness.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

Google, vriend of vijand?
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Employer Branding Rabobank
Totaljobs.nl Olivier van Duijn. Totaljobs Group Snelste groei • 5 miljoen bezoeken van 3.2m kandidaten per maand • Iedere 2 seconden een sollicitatie.
Hoe maak ik een goed online cv?
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Openbaarheid van meetresultaten Jon Schaefer 24 april 2007.
Wat is interactieve marketing?
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Altijd meer aandacht 2012 Welkom bij Hutten. Cijfers op een rij ✪ Nationale toonaangevende culinaire dienstverlener ✪ Brabantse gastvrijheid 1929 ✪ Bijna.
Agile ontwikkelen bij UWV
Info Support Max Cornelisse
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
MFS II Subsidie aanvraag ICCO Alliantie
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
Commercieel Manager totaljobs.nl
Talentpools.
TED ted BasisonderwijsVoortgezet Onderwijs Hoger Beroepsonderwijs Wetenschappelijk Onderwijs Kidsweek Junior in de Klas Groep 5,6 en 7 Oplage
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
2011 International Year of Chemistry Het bestuur van het departement Scheikunde laat een scheikunde game ontwikkelen voor 2011 International Year of Chemistry.
Advertentie Exploitatie Ondersteuning Meer €’s ……., met minder FTE’s.
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
Herman Krommendam 23 september 2009
Crossmediale Communicatie
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
HR Analytics.nl HR analytics: begin bij de basis...
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
VOOR WERKZOEKENDE 40+ERS
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Kennismanagement & Sociale media
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
4. Online strategie Internet scorecard
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Olivier van Duijn Directeur totaljobs.nl. Agenda 1.Trends 2.Totaljobs.nl opties 3.Clickbeurs.nl.
Iedereen gebruikt social media.
Ambassadeurs 29 augustus Agenda Mededelingen Digitale werkplaats Ambassadeurs (Hester) Bijeenkomst met RvT over cultureel ondernemerschap.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
“ Uw persoonlijke carrièrecoach! Leuven, 27 oktober 2014.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Sociale Media voor Recruitment in de kinderopvang.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
INTRODUCTIE Over Energieplein20 Welkom op Energieplein20 Het adres voor iedereen die sneller energiebesparing in de bestaande bouw wil realiseren. Ben.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
SoMeRe.nl Een uitnodiging Sjoerd de Vries & Efthymios Constantinides.
Groeien!groeien! Quintin Schevernels. De groei van de ondernemer en de groei van de onderneming hangen zeer nauw samen!
KRIJG ENERGIE VAN STUDENTEN. COÖPERATIE DOMMELSTROOM WATERKRACHTCENTRALE IN DE DOMMEL BIJ SINT-MICHIELSGESTEL 250 MILJARD LITER WATER / KWH PER.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Opdracht 1 communicatietheorie
Investeren in mensen en middelen met Rendementsverhoging
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Gebruik VDAB-zelfbedieningstools
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Maakjijstraksnaam.nl Annemiek Kraaijvanger Manager Corporate Communicatie Reed Business annemiek.kraaijvanger@reedbusiness.nl

Aanleiding (juli 2007) Reed Business zoekt goede salesmensen, professionals en talenten Om ambitieuze groeidoelstellingen te kunnen realiseren Traditionele recruitmentmiddelen voldoen niet meer Nieuwe recruitmentsite in de maak, maar daar willen we niet op wachten

Feit Reed Business is geen bekende naam bij (latent) werkzoekenden

Briefing Ontwikkel een wervingsactie voor salesmensen Leg nadruk op online, tenzij…. Maak gebruik van het netwerk van Reed Business-medewerkers Actie kan geheel op zichzelf staan Wees concurrentie te slim af, met guerilla-achtige actie Actie moet half augustus van start!

Doelstelling Binnenhalen van tientallen zeer goede salesmensen en –talenten Op alle niveaus: commercieel managers accountmanagers accountmanagers binnendienst

www.maakjijstraksnaam.nl

MEDIA

Resultaten (marketing) > 1,3 miljoen bezoekers in 8 weken > 3,5 miljoen pageviews Actie > 140.000 keer doorgestuurd Employer branding Alg. naamsbekendheid Reed Business Overweldigende aandacht in pers en op weblogs Reacties per mail

Resultaten (HR) > 1.000 cv’s > 20% relevant tot zeer relevant voor Reed Business Tiental kandidaten al aangenomen Met tiental kandidaten in afrondende fase Ook interessante kandidaten voor niet-salesfuncties Company pride!

Succesfactoren Nauwe samenwerking HR en Corporate Communicatie Duidelijke keuze voor focus op salesmensen (hoewel we ook tientallen mensen voor andere disciplines zoeken) Inschakelen juiste bureaus Continu monitoren tijdens productie Snel keuzes maken Durven!

M.m.v. Co-Unlimited – concept Total Experience – realisatie Zie ook: Werkenbijreedbusiness.nl