“Wie een peuter die leert lopen gade slaat, Staat versteld van de onbekommerdheid van vallen, opstaan en doorgaan, die zo’n klein mens demonstreert. Vallen,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Naar huis gestuurd met een zak vol luiers
Advertisements

Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Voorbereiding Clubbridge
LO2 studiedag Do 22 november 2012 Eric Swinkels
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Introductie: vertellen dat de taxichauffeurs in deze training leren hoe zij de gedragsprotocol kunnen gebruiken en toepassen in de praktijk. Lastige situaties.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Situationeel begeleiden
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
Werken met onbewuste delen
Wie zijn wij? (voorstellen mentoren). Wie zijn wij? (voorstellen mentoren)
Vol spanning Door larissa en suus.
Jubileum event The battle for talent; 1+1=3! 17 oktober 2013
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Op pad naar spe(l)len op het schoolplein.
Omgaan met geschiedenis
Effectieve instructie
Landelijk HBO-congres SLB van de HAN, Faculteit van Economie en Management: “Van onbewust naar bewust” 18 juni 2009 DE DERDE WEG Lezing van Dr. Giacomo.
De steen is weg! De steen is weg. Dat is de eerste verrassing op de vroege morgen van Pasen. Het licht van de zon is net boven de rand van de aarde uitgekropen.
Wie beslist wat? 10 9 Wie beslist wat?
ICT bijeenkomst 25 januari 2007
competentie ontwikkeling en assessment
Wie ben ik en zo ja hoeveel?
6 Wie waren de eerste mensen?
IPJO 2014 Openingsceremonie.
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
FIETSENSTALLING GEBRUIKSAANWIJZING
Ieder zijn leerstijl Voor we over leerstijl spreken moeten we duidelijk weten wat leren is. ‘Leren is het verwerven van nieuwe competenties’. Dit leren.
Geloof in jezelf.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Zomaar....
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Boekbespreking Differentiëren is te leren, Aafke Bouwman
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
REFLECTEREN Wat is dat?.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Dieren, gedrag en leefomgeving
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Toekomstgericht onderwijs
IK ZIE, IK ZIE, WAT JIJ NIET ZIET
De leerling of stagiaire in beweging!
DAG VAN HET LEREN Hoe komt zo'n taal eigenlijk in je hoofd? door Henk Wolf.
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.
ER. ER Vitale Actieve Houding Verschil voelen en ervaren tussen een actieve en inactieve houding Zelfvertrouwen en uitstraling – Van jezelf – Van je.
Workshop ethiek Welkom! Begeleiding: Cor Maas, Geestelijk verzorger, Siza.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Portfoliobegeleiding
Buurtcirkel; Op eigen benen.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Bridge onder begeleiding
Creatief Denken maar eerst:.
Creatief Denken maar eerst:.
Mens & Maatschappij D-Toets
Campus Sociale School Heverlee
“Je ongekende vermogens nog beter leren kennen”
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Mens & Maatschappij D-Toets
Wie luistert naar Gods raad
Bridge onder begeleiding
Verdiepende Coachcursus 3
In hoeverre zijn de 21st century skills zichtbaar binnen de plusprofielen? KW2COLLEGE.
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Les 5. Over de grens?! B E L O V E D.
Transcript van de presentatie:

“Wie een peuter die leert lopen gade slaat, Staat versteld van de onbekommerdheid van vallen, opstaan en doorgaan, die zo’n klein mens demonstreert. Vallen, het fout doen, is niet een mislukking, maar eerder een reden om het nog eens te proberen”. Bron: Sanneke M. Bolhuis

Onbewust Bekwaam Bewust Bekwaam Bewust Onbekwaam Onbewust Onbekwaam

Gestuurd Begeleid Zelfstandig

Beoordeling 3 niveaus: ReproductiefProductiefTransfer Ik kan het samen Ik kan het met Ik kan het met hulpeen planalleen in alle situaties

Welke vragen stel je, tijdens een begeleidingsgesprek, in de volgende fasen: A) Gestuurd B) Begeleid C) Zelfstandig Waar loop je dan tegenaan in het doorlopen van deze fasen? Tips: pas later invullen Tops: pas later invullen

_______________________KD