The limit beyond. Doel Change the world Verleden Heden Out of the box denken!!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kan je de betekenis van de afkortingen in s = v x t benoemen
Advertisements

Rijden op aardgas / Groengas
Arbeidsmarktkennis Rijnmond & West Brabant/Zeeland Regio Gorinchem Arbeidsmarktontwikkelingen 2008 – 2009.
Duurzaamheid Bert van de Merwe.
Rotary Scherpenzeel Woudenberg – Mobiliteit, milieu en mooie spullen
Elektrisch rijden: wat meldt de wetenschap ? & milieuprestaties
Rekenen met snelheid Een probleem oplossen
1 Tilburg klaart de lucht Luchtkwaliteitsplan gemeente Tilburg
2.3 Groot-Brittannië en India
“bundeling van krachten” Eerste grensoverschrijdende Transmission System Operator Ir. J.M. Kroon, CEO TenneT Holding Düsseldorf, 10 november 2009.
Grote en middelgrote steden
Grootschalige digitalisering voor Archiefbank Amsterdam Stadsarchief Ellen Fleurbaay presentatie voor PRISSMA, 9 februari 2009.
Dit is mijn presentatie over...
Handel-en dienstenzones in Heist-op-den-Berg
Salma, Safaa, Leonie, Manon, Ema & Marit
Problemen en wat we eraan moeten doen
Michiel Vanuytsel en Pieter Verdickt
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Hoe snel op de fiets 5 fietsen vergeleken op route Utrecht –Breukelen Kees Bakker Consumentenvoorlichter Fietsersbond.
Hoofdstuk 1: Op WereldreisBron: Blanchard, Macroeconomics Slide #1 EXTRA bij HK 1 China als zeer belangrijke factor in de “globaliserende economie” De.
Schroeven en schrobben De industrie en de dienstverlening
Samenvatting hoofdstuk 2
2.1 - Kloof wordt breder Regionale ongelijkheid op wereldschaal:
MVO: ethiek en internationaal ondernemen
Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam
1.5 Drie Amerikaanse steden global cities
HOOFDSTUK 11 GLOBALISERING.
Schematische samenvatting
BEWEGINGEN.
The Alternatives Magnetogo Anne Jon Schoonhoven Eric Kramer
Hoofdstuk 4 Aardrijkskunde, economie en maatschappij
Tussen techniek en gedrag. Wie zijn wij Pioniers van het autodelen Nu al in 100 Nederlandse en Duitse steden Rotterdams bedrijf dat tot de top-3 wereldwijd.
23 april 2013 Brabant in-car III Bram Hendrix. Wat ging vooraf Subsidieprogramma als vervolg op BIC1 en BIC2 Brabant in-car I – –testen nieuwe.
Voorlichting fysieke belasting
Voorlichting fysieke belasting
1 Duurzaam ondernemen werkt ! Milieu en werkgelegenheid Peter Van Humbeeck SERV.
Rotary Leusden – Mobiliteit, milieu en mooie spullen
Herhaling opgave 1 a) b) c) d) e) f) g) h) i)
LNG in Dual Fuel trucks Jan Schouten.
Hoofdstuk 2 Arm en rijk in Nederland en Europa.
Straffe madammen… …werken bij een straffe overheid.
Businessplan Langsgetuigd Duurzaam binnenlands vervoer over het water.
> /24% 25 % % % % % % % % Bijtelling.
soorten beweging groot- en eenheden de formule soorten diagrammen .
Oversteken. uitkijken links rechts voorzichtig.
3/4 vmbo 1 Arm en Rijk § 6-8.
1 De Nederlandse conjunctuur in 2008 Michiel Vergeer.
Hoofdstuk 6 De Chinese bevolking.
BLUE ENERGY Zout water + zoet water = energie! [Namen practicumbegeleiders] Universiteit van Amsterdam, [datum]
Klimaatneutraal woon werkverkeer GEEN Co2 uitstoot Files Onnodig lange reistijd Stress Stank noch geluidoverlast WEL Groene Brandstof (Nederlandse windenergie)
Milieu Silke, Amber, Jules, Geertje. Klimaatverandering. Altijd warmere en koudere periodes geweest Waarom nu dus druk maken? Andere situatie, mensen.
H6 Imperialisme §6.5 Gevolgen van het imperialisme Wat moet je weten aan het eind van de les? Wat de politieke gevolgen voor Europa waren Wat de economische.
Inleiding De voordelen De mechaniek Het design Vormgeving juiste keus!
Locatie Boxtel.
Paragraaf 13.6 Globalisering.
Smart Cities ICT en IoT Groep 1: Roy, Mario en René.
De Nederlandse conjunctuur in 2008
Dilemma’s.
Verhoogde CO2 uitstoot is niet alleen slecht voor de opwarming van de aarde, maar ook schadelijk voor mens en milieu.
De toekomst van het milieu
Groenstrook In 1995 geen plaats voor 2e Tol bij logistieke bedrijven
Smart Cities Groep: Bas Frans Martin Rakesh Ron.
Wat is een Smart City? Een stad die gegevens verzameld via apparaten.
1.2 De wereld wordt steeds kleiner
Waterenergie Stuwdammen
Hoofdstuk 9 De economische sprong van Europa
Co2 doelstellingen worden wel/niet behaald door de markt
Groenstrook In 1995 geen plaats voor 2e Tol bij logistieke bedrijven
De toekomst van het milieu
Bijtelling Aantal privé kilometers
Transcript van de presentatie:

The limit beyond

Doel Change the world

Verleden Heden Out of the box denken!!

Toekomst

Inhoud Wat is een Tritrack dual mode car Techniek Infrastructuur Maatschappelijke invloed Economische gevolgen Milieu Consequenties voor China en Europa Voor en nadelen

Tritrack dual mode car Wat is het ?

Techniek

Infrastructuur

Computer gestuurd invoeg station Op en afrit van de tritrack

Baanraster over Shanghai

Maatschappelijke invloed Veiligheid Doorstroming Haalbaarheid

Voor TriTrack

Na TriTrack

Economische gevolgen Aanlegkosten zeer laag Schone steden veel aantrekkelijker

De prachtige skyline van Shanghai

Milieu

Consequenties voor China en Europa Handel: Optioneel vrachtverkeer Nieuwe kortere routeroute

Voorbeeld: Nu: Kortste route nu km. Een chauffeur rijdt gemiddeld 100km/h en gemiddeld 10 uur per dag km/100 km/h = 140,27 h 140,27h /10h/dag = 14 dag Straks: Kortste route straks km. Een chauffeur rijdt gemiddeld 280 km/h en 24 uur per dag /100 /10 = 1,5 dag

Consequenties voor China en Europa Handel: Optioneel vrachtverkeer Nieuwe kortere routeroute Economie: Minder files / minder economische schade Gezonder economisch milieu Meer werkgelegenheid wereldwijd Milieu: Een globale vermindering van de CO² uitstoot Einde SMOG in de wereldsteden

Voor en nadelen Voordelen  Geen files  Minder wegen, meer groen  Schonere stad  Goedkoop uitvoerbaar Nadelen  Geen bewegings vrijheid  Lage snelheid op de grond  Horizonvervuiling

Vragen ?