Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Definitiestudie.
Geld verdienen met trends
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Tim Versluijs Leerdoelen.
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Acceptatie en Commitment Therapie Ouderen
Prestatiemeting en coachen van commerciële medewerkers.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
plaats datum naam trainer
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Een website bouwen, hoe doe je dat eigenlijk?. Website bouwen Wat zet ik er op? Hoe deel ik mijn pagina’s in? Welke knoppen moet ik gebruiken?
Handtekeningen actie betreffende de speeltuin voor mijn huis.
Deel anders, mijn organisatie
CanDo Coaching.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Visie & Strategie.
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
PSO. Praktisch school onderzoek.
Aan de slag met POVO Wolvega/Oosterwolde Zet Engels ‘in the picture’ 28 oktober 2014 Jeroen Pennings & Kris Verbeeck.
UVW LinkedIn Presentatie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Nu is het plan om een map op een van de 2 computers te plaatsen en die te simpel te delen naar die andere computer ook wel SFS (Simple File Sharing) genoemd.
Solliciteren: wat wil ik?
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Onderzoeksvaardigheden 3
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Wie is Altersum Onafhankelijk adviseur. Altersum verkoopt geen producten en heeft geen aanstelling bij een bank en/of verzekeraar. Sterker.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Les 1. die ik met vallen en opstaan leerde: Als je iets wilt bereiken, moet je je focussen, keuzes maken én doorzetten.
Welkom op het Maurick College
Cursus vrijwilligers werven
Cursus vrijwilligers werven
Laaggeletterdheid en de BPV
INFO - AVOND 4 VWO Welkom op het Maurick College Titus Brandsmalaan 1
Welkom op het Maurick College
Beeld magazine.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Bouwen aan succesvolle teams Met TeamQ
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Vormingplus Limburg vzw
Presentatievormen.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?

Keek op de week Hoe zijn jullie in ontwikkeling? Wat zijn de successen van de afgelopen tijd? Wat willen jullie met elkaar delen? Wat zijn behoeften voor de komende tijd?

Vandaag kijken we naar onze (toekomstige klanten) Hoeveel klanten wil je komend jaar? Welke omzet per klant streef je naar? Welke doelen heb ik hierbij? Per jaar, maand, kwartaal, opdracht? Hoe loyaal wil ik mijn klanten maken? Kan er na een eerste opdracht nog meer omzet uit komen?

Hebben jullie over deze vragen al nagedacht? Zo nee, denk er dan eens komend half uur over na! En deel na dit half uur eens je bevindingen

Vervolg over klanten Welk profiel heeft mijn klant? –Leeftijd, geslacht –Inkomen –Behoeften (!!) –Getrouwd, verloofd, gescheiden, kinderen? –Opleiding? –Functie? –Inkomen? –Woonplaats (binnen welk gebied wil je je klanten? –Welke interesses hebben ze? –Waar zitten ze? Waar vind ik ze? Hoe bereik ik ze?

Opdracht Vorm je het komend half uur eens een goed beeld van je klant!!

Bespreken opdracht Wat kunnen we hier uit leren? Wat is er nog te doen? Welke stappen ga je nog zetten?

Hoe bereiken we de klanten? Indirecte benadering: –Via anderen: persbericht, mond tot mond reclame –Via website –Via reclame –Lid worden van digitale netwerkclubs

Hoe bereiken we de klanten? Directe methode Stap 1: Het klantprofiel snappen Stap 2: Fysieke of digitale plaatsen bepalen waar je ze kunt vinden (woonplaats, krant/ magazine, beurs, websites, netwerken, etc) Stap 3: Zijn er strategische partners mogelijk om ze te bereiken? Stap 4: (Communicatie)mogelijkheden bepalen; mailen, bellen,

Hoe bereiken we de klanten? Stap 5: Koppelen communicatiemogelijkheden aan kosten en baten. Stap 6: Keuze maken Stap 7: Plan maken en acties uitvoeren. Stap 8: Directe follow up bepalen (bellen en mailen, reclame en actie etc) Stap 9: Nadenken over langdurige klantenbinding

Opdracht Denk eens na over voorgaande stappen Maak een plan om je klanten te bereiken

Bespreken opdrachten

Vragen, op- of aanmerkingen?

Succes de komende weken